Lexus predstavlja peto generacijo razkošnega športnega terenca RX, ki s svojo povsem prenovljeno podobo odpira novo poglavje zgodbe tega ikoničnega vozila.
- Razkošni športni terenec RX se v svoji 5. generaciji predstavlja kot povsem novo vozilo.
- Vretenasta zasnova zunanjosti izžareva dinamiko in eleganco.
- Na voljo so trije pogonski sklopi: zmogljivi hibrid RX 500h, priključni hibrid RX 450h+ plug-in in vstopni hibrid RX 350h.
- Nova platforma in dinamični sistemi ustvarjajo izkušnjo Lexus Driving Signature, ki združuje udobje, nadzor in samozavest.
- Ergonomska zasnova kokpita Tazuna je osredotočena okoli voznika.
- Nova generacija multimedijskega sistema s 35,56-centimetrskim (14-palčnim) zaslonom, ki je občutljiv za dotik.
- Zadnja različica varnostnega paketa Lexus Safety System+ je del standardne opreme pri vseh paketih opreme.
RX je za znamko Lexus v številnih pogledih pionirski model in tudi velika prodajna uspešnica. Od predstavitve leta 1998 je bilo po svetu prodanih več kot 3,5 milijona primerkov, od tega 300.000 v Evropi. Peta generacija pa je ključnega pomena za implementacijo strategije Lexus Electrified.
"Za povsem novi RX smo bili odločeni ohraniti DNK vrhunske kakovosti, udobja in uglajenosti v vožnji, kar je značilno za znamko Lexus. Hkrati pa smo vozniško izkušnjo dvignili na višjo raven in tako zagotovili vse lastnosti filozofije Lexus Driving Signature,“ je povedal Koji Sato, predsednik Lexusa International.
Skupaj z nedavno predstavljenim športnim terencem NX in na novo razkritim električnim športnim terencem RZ bo tudi novemu RX pripadla pomembna vloga pri pisanju tako imenovanega naslednjega poglavja znamke Lexus. Vsi trije modeli pomenijo izredno močno prisotnost v segmentih D in E, ki pripadata premijskim športnim terencem in sta hkrati tudi osrčje poslovanja znamke Lexus.
Lexus je za novi RX dodatno razvil svoj novi oblikovalski jezik Next Chapter. Le ta vključuje novo vretenasto zasnovo karoserije, ki je bila dosežena z integracijo koncepta vretena v celotni sprednji del vozila. Oblikovalci so našli navdih tudi v bogati dediščini športnega terenca RX. Rezultat je avtomobil, ki je takoj prepoznaven kot RX, hkrati pa ga odlikuje še bolj dinamičen, eleganten in samozavesten značaj.
V notranjosti je kokpit Tazuna zasnovan okoli voznika. Osredotoča se predvsem na zagotavljanje neposrednega in intuitivnega nadzor nad vozilom, ki temelji na načelu roke na volanu, oči na cesti. Prav tako izboljšuje izkušnjo vožnje z intuitivno in čisto zasnovo, ki je izboljšana z novim 35,56-centimetrskim (14-palčnim) zaslonom, občutljivim za dotik.
Novi RX bo v Evropi na voljo s tremi različnimi elektrificiranimi pogonskimi sklopi. V središču ponudbe na zahodnoevropskih trgih bo priključnohibridna različica RX 450h+. Novi samopolnilni hibrid RX 350h Lexus bo predstavljal učinkovito alternativo dizelskim in bencinskim pogonskim sklopom z manjšo prostornino. Za voznike, ki iščejo bolj navdušujočo zmogljivost, pa Lexus predstavlja svoj sploh prvi turbo hibrid, RX 500h, ki je opremljen s sistemom DIRECT4.
Na vzhodnoevropskih trgih bo poleg zmogljivega hibrida RX 500h na voljo tudi različica RX 350 z 2,4-litrskim bencinskim motorjem s turbopolnilnikom, ki je bolj zmogljiv kot trenutni model.
Novi RX je v svojem bistvu pravzaprav utelešenje filozofije Lexus Driving Signature. Inženirji so na številnih področjih optimizirali osnovne značilnosti športnoterenske zasnove. Avtomobil se ponaša z nižjim težiščem, boljšo stopnjo vztrajnosti, nižjo težo in večjo torzijsko togostjo. Platforma GA-K zagotavlja tudi izboljšano vodljivost in odzivnost.
Športni terenec RX je opremljen s tretjo generacijo varnostnega paketa Lexus Safety System+, ki ga med drugim sestavljajo izboljšani sistem za zaznavanje in preprečevanje trka, novi proaktivni voznikov asistent in razširjeni varnostni paket. RX je opremljen tudi z najnovejšo multimedijsko platformo s pametnim glasovnim pomočnikom Hey Lexus in aplikacijo Lexus Link.
PIONIRSKA ZGODBA
Zgodovina modela RX se je začela leta 1998, ko je postal sploh prvi luksuzni športni terenec na svetu. Kot tak je ustvaril popolnoma novi avtomobilski segment. Odlikovali so ga prefinjen slog, izjemne vozne lastnosti in zmogljivosti, poleg tega pa tudi odlična vodljivost in tišina v potniški kabini. Leta 2005 je bila predstavljena tudi različica RX 400h, ki je združila šestvaljni bencinski motor z zmogljivim elektromotorjem ter postala prvi luksuzni avtomobil na hibridni pogon. RX je tlakoval pot tudi preostalim modelom znamke Lexus, ki jih poganjajo hibridni pogonski sklopi. RX kupce navdušuje s svojim udobjem, prefinjenostjo in kakovostjo, leta 2016 pa je bil tudi prvi model znamke Lexus, ki je bil opremljen z varnostnim paketom Lexus Safety System+. Leta 2019 je RX postal sploh prvi avtomobil na svetu, opremljen s sistemom prilagodljivih dolgih luči, ki temelji na tehnologiji BladeScanTM z vrtljivimi ogledali v obliki rezila, ti pa omogočajo še izboljšano osvetlitev žarometov LED.
OBLIKOVNI JEZIK NEXT CHAPTER
“Najprej smo ustvarili dinamično zunanjost, ki izžareva prefinjenost in mogočno podobo. Nato smo izboljšali razmerja za izjemno vozniško izkušnjo. Potem pa smo dodali še številne nove tehnologije, kot je na primer DIRECT4,” razlaga vodilni inženir Takaaki Ohno.
Elektrifikacija je oblikovalcem omogočila nekoliko drugačen pristop. Tako so lahko v oblikovno identiteto vključili tudi novo vretenasto zasnovo karoserije, ki omogoča boljšo integracijo zračnika motorja, ki izžareva občutek elektrificirane moči in nizkega težišča. Kompaktnejši in ostrejši žarometi, odprtine za dovod zraka in širši kolotek (15 mm) pa zagotavljajo še bolj stabilen in samozavesten videz.
Oblikovalci so želeli ustvariti drzno obliko zunanjosti. To so dosegli tako, da so podaljšali pokrov motorja, podaljšali medosno razdaljo za 60 mm in znižali strešno linijo za 10 mm. Črni zadnji stebriček pa ustvarja podobo lebdeče strehe, zaradi katere ima avtomobil do določene mere kupejevski videz. Dodatno dinamiko ustvarjajo tudi velika 21-palčna platišča.
Štirikratni žarometi LED so elegantnejši, ostrejši in bolj vodoravni. Dnevne luči so zasnovane v obliki črke L in ustvarjajo mogočen videz. Enovrstične zadnje luči poudarjajo ikonično obliko avtomobila, medtem ko širši kolotek (40 mm) izžareva izjemno stabilnost. Zaščitni znak Lexus na prtljažnih vratih pa zagotavlja čist in sodoben videz.
Različica RX F SPORT ponuja nekoliko drugačno sprednjo masko, dodatna krilca in aerodinamične elemente sprednjega in zadnjega odbijača. Ta oprema bo v Vzhodni Evropi na voljo samo pri različicah RX 500h in RX 350.
ŠE VEČ RAZKOŠJA
Koncept kokpita Tazuna omogoča, da je potniška kabina še bolj osredotočena na voznika. Filozofija Tazuna je bila najprej predstavljena pri modelih NX in RZ, zdaj pa je na njeni podlagi zasnovan tudi kokpit novega športnega terenca RX. Tazuna, ki je dobila ime po japonski besedi za konjske vajeti, se osredotoča na neposredno in hkrati intuitivno upravljanje. V kokpitu so viri informacij, kot so multimedijski zaslon, večinformacijski zaslon in centralizirani merilniki, združeni, tako da je njihovo vsebino mogoče brati z minimalnim premikanjem oči in glave.
"Notranjost vozila, pri kateri so sodelovali tudi rokodelski mojstri takumiji, je unikatna kombinacija oblikovanja kokpita Tazuna in prostornosti luksuznega športnega terenca z materiali, kot sta visokokakovostno usnje in semiš. Tako nam je uspelo ustvariti povsem novi videz notranjosti vozila," pojasnjuje Jota Kusakari, oblikovalka notranjosti športnega terenca RX.
Oblikovalci so poskušali ustvariti minimalističen in hkrati intuitivno premišljen notranji prostor z uporabo najbolj kakovostnih materialov. Sprednja sedeža sta bila preoblikovana in nudita vrhunsko dostopnost, odlično podporo in učinkovito ogrevanje ter zračenje. Konkavna oblika na stranicah pa zagotavlja ergonomsko oporo okoli pasu.
Oblazinjenje je na voljo tudi iz kakovostne imitacije usnja neživalskega izvora, ki je bilo ustvarjeno kot odgovor na naraščajoče povpraševanje veganov in drugih ekološko ozaveščenih potrošnikov. Tako so pri opremi Comfort sedeži, volan in prestavna ročica oblečeni v kakovostno sintetično usnje, ki je na voljo v črni in peščeni barvi.
Funkcija Lexus Mood Selector je izraz japonske gostoljubnosti omotenaši, ki potnikom omogoča nastavitev ambientalne osvetlitve v kar 64 barvah, izmed katerih jih je 14 zasnovanih po meri.
Novi RX ponuja pet udobnih sedežev in dovolj prostora za prtljago. Zaradi povečane razdalje med sprednjo in zadnjo vrsto sedežev (1010 mm, +10 mm v primerjavi s prejšnjim modelom) ter na novo oblikovanih sedežev je notranjost še bolj prostorna. Z znižanjem nakladalne višine za 30 mm je uporaba preprostejša. Zaradi inteligentne zasnove prtljažnih vrat je prtljažni prostor zdaj 50 mm daljši. Ta dodatna dolžina pomaga pri namestitvi večjih predmetov, medtem ko so deljivi zadnji sedeži v razmerju 40:20:40 primerni za športno opremo, kot so smuči ali deske za surfanje.
Novi sistem e-latch elektronsko nadzoruje zapiranje vrat, katerih uporaba je še preprostejša.
LEXUS DRIVING SIGNATURE: UDOBJE, NADZOR, SAMOZAVEST
Vse različice novega športnega terenca bodo ponujale tudi izkušnjo Lexus Driving Signature. Avtomobil bo zagotavljal vrhunsko udobje v kombinaciji z novo stopnjo odzivnosti, linearnim in neposrednim pospeševanjem, ki vozniku omogoča nadzor v vsakem trenutku in zagotavlja občutek samozavesti.
Novi RX je zgrajen na platformi GA-K, ki je podobna tisti, na kateri stoji tudi nekoliko manjši model NX, vendar z drugačnimi nastavitvami. Na primer, zadnji del je bil popolnoma preoblikovan, s čimer se podaljša medosna razdalja, hkrati pa so uvedeni dodatni prečni nosilci in oporniki vzmetenja, ki povečajo togost. Prav povečana togost je inženirjem omogočila natančnejše nastavitve vzmetenja, ki ne izboljšujejo le zmogljivosti, ampak tudi udobje.
Nova platforma omogoča tudi zmanjšanje teže avtomobila za 90 kg in zmanjšanje celotne višine za 10 mm ter posledično za 15 mm nižje težišče. Medosna razdalja je daljša za 60 mm, hkrati pa ohranja celotno dolžino in zmanjša zamik. Širša sta tudi koloteka, sprednji za 15 mm in zadnji za 40 mm, kar v kombinaciji z 21-palčnimi platišči zagotavlja bolj samozavestno držo in boljši oprijem.
Težo vozila so zmanjšali tudi z uporabo naprednih materialov, kot sta na primer visoko natezno jeklo 2GPa za sredinske stebre in aluminij za krilca in pokrov motorja.
Novo zadnje vzmetenje z več členi, ki omogoča izrazito povečanje zmogljivosti, zagotavlja boljšo bočno stabilnost. Sposobno je prenašati višje ravni navora, poleg tega pa izrazito zmanjša hrup in vibracije.
Ob zagotavljanju tišine v potniški kabini so inženirji ustvarili tudi zvoke, ki dajejo občutek moči in zmogljivosti. Poseben zvok, ki navdušuje čutila, je zasnovan tudi za zapiranje vrat.
ELEKTRIFICIRANA PALETA POGONSKIH SKLOPOV
Strategija Lexus Electrified temelji na visokotehnološkem pristopu. Z več kot 15-letnimi izkušnjami na področju elektrifikacijskih tehnologij povsem novi RX še naprej premika meje: izpopolnjena zmogljivost samopolnilnega hibridnega sistema in priključnohibridnega pogonskega sklopa namreč zagotavlja še več moči in učinkovitosti.
RX 500h: HIBRIDNA ZMOGLJIVOST S SISTEMOM DIRECT4, KI SPREMINJA PRAVILA IGRE.
2,4-litrski turbo hibridni motor s 6-stopenjskim samodejnim menjalnikom in sistemom DIRECT4- Sistemska moč: 371 konjskih moči oziroma 273 kW
- Navor: 645 Nm
- Pospešek: 0–100 km/h: 5,9 sekunde
- Emisije CO2: 182–189 g/km
- Poraba goriva: 8,2–8,5 l/100 km
Novi zmogljivi hibrid RX 500h, ki spreminja pravila igre, je prvi hibrid s turbopolnilnikom znamke Lexus. Razvit je bil za stranke, ki si želijo čim več vrhunske elektrificirane zmogljivosti.
Popolnoma nova hibridna arhitektura, ki jo sestavljata 2,4-litrski turbo motor in 6-stopenjski samodejni menjalnik, zagotavlja 371 konjskih moči in 645 Nm navora, ki sta zagotovilo za vznemirljivo pospeševanje in vrhunsko dinamično vodljivost, ki jo omogoča sistem DIRECT4. Sprednji elektromotor je nameščen med motorjem z notranjim zgorevanjem in menjalnikom, s sklopko na obeh straneh, kar omogoča veliko prilagodljivost pri prenosu moči.
Zadnji del je opremljen z 80 kW elektronsko pogonsko osjo. Gre za kompakten modularni paket, ki ga sestavljajo motor, zobnik in krmilna enota, in se nahaja med zadnjima kolesoma. Kompaktne dimenzije pa zagotavljajo več prostora v kabini in prtljažniku.
Dovajanje moči nadzira sistem DIRECT4. Gre za ekskluzivno novo tehnologijo pogonske sile, ki je bila nedavno predstavljena pri baterijsko-električnem športnem terencu RZ 450e. Ta pametni sistem nenehno uravnava moč in navor med sprednjo in zadnjo osjo v vsaki vozni situaciji, tako da samodejno in brezhibno prestavlja pogonsko silo med obema osema v milisekundah – hitreje kot katerikoli mehanski sistem.
DIRECT4 omogoča več občutka med cesto in volanom ter zagotavlja izboljšano stabilnost pri vodljivosti in odlično vozno dinamiko pri visoki hitrosti. Poleg tega izboljšuje tudi udobje v vožnji s takojšnjim navorom, ki pomaga pri nadzoru gibanja.
RX 450h+: PRVI ELEKTRIČNI PRIKLJUČNI HIBRID RX
2,5-litrski električni priključnohibridni pogonski sklop- Sistemska: 306 konjskih moči oziroma 225 kW
- Navor: 572 Nm
- Pospešek: 0–100 km/h: 7,0 sekunde
- Emisije CO2: 24–26 g/km
- Poraba goriva: 1,1–1,2 l/100 km
Lexus je na podlagi več kot 15-letnih izkušenj s področja avtomobilske elektrifikacije zasnoval električni priključni hibrid RX 450h+, ki bo za številne uporabnike trenutne generacije modela RX 450h pomenil pomemben korak naprej.
RX 450h+, ki naj bi bil najbolje prodajani model RX v zahodni in srednji Evropi, poganja štirivaljni 2,5-litrski hibridni motor, opremljen pa je z 18,1 kWh litij-ionsko baterijo, ki omogoča ponovno polnjenje. Dodatni elektromotor na zadnjih kolesih omogoča polni pogon na vsa štiri kolesa. Priključnohibridni sistem proizvede 306 konjskih moči in zmore pospešek od 0 do 100 km/h v približno 7 sekundah. Na splošno ponuja približno enako moč kot odhajajoči RX 450h, vendar z večjim navorom in hitrejšimi pospeški. Zaradi dodatne moči elektromotorjev je vožnja lahkotna in prefinjena. Izrazito manjše so tudi emisije ogljikovega dioksida in poraba goriva. Ocenjene ciljne emisije CO2 (kombinirani cikel WLTP) naj bi znašale manj kot 26 g/km, poraba goriva pa manj kot 1,2 l/100 km.
V priključnohibridni različici športnega terenca RX velikost in zmogljivost litijeve baterije ter bogato elektrifikacijsko znanje zagotavljata izjemno konkurenčen doseg vožnje v brezemisijskem električnem načinu, ki naj bi znašal najmanj 65 km (predmet končne homologacije), hkrati pa v povsem električnem načinu lahko vozi do hitrosti 135 km/h. Poleg tega priključni hibrid ohranja visoko učinkovitost, tudi ko se baterija izprazni, saj sistem takrat začne delovati kot samopolnilni hibrid 4. generacije.
RX 350h: UČINKOVIT SAMOPOLNILNI HIBRID 4. GENERACIJE
- 2,5-litrski samopolnilni hibridni motor
- Sistemska moč: 245 konjskih moči oziroma 180 kW
- Navor: 335 Nm
- Pospešek: 0–100 km/h: 8,0 sekunde
- Emisije CO2: 143–150 g/km
- Poraba goriva: 6,4–6,7 l/100 km
Novi RX 350h ponuja tudi uglajenost in učinkovitost hibridnega samopolnilnega sistema 4. generacije. 2,5-litrski bencinski motor zagotavlja 245 konjskih moči in zmore pospešek od 0 do 100 km/h v 8 sekundah, kar je primerljivo s trenutnim RX 450h, hkrati pa proizvaja nižje emisije. RX 350h bo odlična alternativa dizelskim tekmecem z majhno prostornino in bo idealen za stranke, ki dajejo prednost udobju in učinkovitosti.
RX 350: ZMOGLJIVEJŠI 2,4-LITRSKI BENCINSKI MOTOR S TURBOPOLNILNIKOM
2,4-litrski bencinski motor s turbopolnilnikom in 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom- Sistemska moč: 279 konjskih moči oziroma 205 kW
- Navor: 430 Nm
- Pospešek: 0–100 km/h: 7,1 sekunde
- Emisije CO2: 197 g/km
- Poraba goriva: 8,8 l/100 km
Novi RX 350, ki je na voljo izključno v vzhodni Evropi, poganja 2,4-litrski agregat s turbopolnilnikom, ki razvije 279 konjskih moči (ali 249 konjskih moči na nekaterih trgih) in 430 Nm navora, kar je precej več kot pri predhodni različici. S pogonskim agregatom usklajeno deluje osemstopenjski samodejni menjalnik Direct Shift s krajšimi prestavnimi razmerji.
Povsem novi elektronsko nadzorovani sistem stalnega štirikolesnega pogona zagotavlja učinkovit prenos moči tudi na terenih, na katerih je oprijem praviloma slabši. Razporeditev navora med sprednjo in zadnjo osjo je mogoče prilagoditi od 75:25 do 50:50 in vozilo na ta način prilagoditi voznim razmeram.
INOVATIVNA MULTIMEDIJSKA POVEZLJIVOST
Novi RX ponuja napredno povezljivost, ki je hitrejša in stabilnejša ter zagotavlja najnovejšo multimedijsko tehnologijo, povezane storitve in priročno posodabljanje po zraku. Z uporabo pametnega telefona, navigacije, ukazov v vozilu, multimedijskih funkcij in povezljivosti v oblaku je na voljo približno sto načinov za voznikovo interakcijo z novim RX.
RX je serijsko opremljen s 35,56-centimetrskim 14-palčnim zaslonom, ki je občutljiv za dotik in velja za enega največjih v svojem razredu. Zaslon je opremljen s posebnim premazom proti bleščanju in dodatnimi gumbi za intuitiven dostop do najpogosteje uporabljenih funkcij. Grafika v visoki ločljivosti zagotavlja odlično vidljivost v vseh svetlobnih razmerah, medtem ko je krmilnik 3,6-krat hitrejši od trenutnega sistema.
Poleg standardno vgrajenega navigacijskega sistema novi RX ponuja tudi storitve v oblaku (na trgih, na katerih je storitev na voljo). Avtomobilski podatkovni komunikacijski modul zagotavlja stalno povezljivost in prometne informacije v živo.
Novi multimedijski sistem vključuje delovanje z uporabo pametnega glasovnega pomočnika Hey Lexus, ki se odziva na vprašanja in ukaze v bolj naravnem jeziku. Del standardne opreme sta tudi brezžična povezava Apple CarPlay in žična povezava Android Auto. Na voljo je tudi polje za brezžično polnjenje mobilnih naprav, ki je 50 odstotkov hitrejše od različice v predhodnem modelu.
Aplikacija Lexus Link ponuja ustaljene funkcije za upravljanje vozila na daljavo. Na voljo so analitika vožnje, hibridni trening, spremljanje ravni goriva in funkcija Poišči moj avto. Za različico RX 450h+ so na voljo tudi nove funkcije, kot sta preverjanje stanja baterije in načrtovanje polnjenja. Aplikacija omogoča tudi daljinsko zaklepanje in odklepanje vozila, odpiranje prtljažnih vrat, upravljanje klimatske naprave ali celo utripanje varnostnih luči avtomobila, ki pomaga pri identifikaciji avtomobila na parkirišču.
Višji paketi opreme standardno ponujajo tudi novi avdiosistem Mark Levinson Premium Surround Sound z 21 zvočniki. Sistem, ki so ga razvili ekskluzivni avdiopartnerji znamke Lexus, je optimiziran za notranjo arhitekturo avtomobila.
NAPREDNA PODPORA VOZNIKU
Lexus z novim športnim terencem RX uvaja številne napredne tehnologije, ki so osredotočene na človeka. Z njimi izboljšujejo udobje, olajšujejo življenje ter krepijo duh japonskega gostoljubja omotenaši.
RX opcijsko ponuja možnost digitalnega vzvratnega ogledala, ki vozniku omogoča široko, neovirano vidno polje, ki s pomočjo kamere za vzvratno vožnjo prikazuje sliko v realnem času.
Digitalni panoramski monitor omogoča 360-stopinjski pogled v živo in predhodno posneti pogled pod avtomobilom s kamer, ki jih je zdaj mogoče samodejno očistiti. Prav tako ustvari virtualno 3D-sliko, ki prikazuje položaj vozila s ptičje perspektive.
Novi RX je na voljo tudi s sistemom Advanced Park, ki temelji na sistemu, s katerim je opremljena limuzina Lexus LS. Sistem s samodejnim nadzorom volana in zaviranja pomaga pri parkiranju. Uporablja nabor štirih kamer in 12 ultrazvočnih senzorjev v avtomobilu, ki ustvarjajo natančno sliko okolice avtomobila. Prepoznal bo tudi do tri pogosto uporabljena parkirna mesta.
VARNOSTNI IN ASISTENČNI SISTEMI
Novi RX je opremljen tudi z varnostnimi sistemi, ki so združeni v najnovejši, 3. generaciji varnostnega paketa Lexus Safety System+, ki ponuja nadgrajene funkcije in povečan obseg za zaznavanje in preprečevanje nevarnosti nesreč.
Izboljšave vključujejo razširitev delovanja sistema za zaznavanje ter preprečevanje trka in prepoznavanje motociklov in drugih predmetov, ki se znajdejo na poti avtomobila. Prav tako lahko prepozna nevarnost trčenja v nasproti vozeča vozila ali prečkanje pešcev pri zavijanju na križišču. Odziv zaznavanja je hitrejši, možnost izogibanja trku pa precej večja.
Izboljšano je tudi delovanje prilagodljivega tempomata, ki zdaj hitreje zaznava prometne ovire in v povezavi z nadgrajenim sistemom Lane Trace Assist sledi bolj naravni liniji skozi ovinke. Prilagodljivi tempomat se odzove na več znakov in ukazov, vključno z opozorilnimi znaki in znakom STOP.
Varnostni paket Lexus Safety System + je standardno na voljo pri vseh evropskih modelih, pri višjih paketih opreme pa je na voljo tudi razširjeni varnostni paket, ki vključuje pomoč pri menjavi voznega pasu ter zagotavlja samodejno krmiljenje pri menjavi voznega pasu na avtocesti, in Front Cross-Traffic Alert, ki z radarskim nadzorom opozori voznika na promet, ki se približuje z obeh strani.
Sistem za zaznavanje in preprečevanje trka z aktivnim krmiljenjem ugotovi, kdaj obstaja velika možnost trčenja s pešcem ali predmetom, ki se znajde na cesti. Če sistem ugotovi, da se je težko izogniti trčenju samo z nadzorom zaviranja, sproži tudi manever asistence krmiljenja. Sistemska pomoč poleg aktivira opozorila in zaviranje, hkrati pa uporablja tudi aktivno pomoč pri krmiljenju.
Proaktivni asistent vožnje pomaga ohranjati varnostno razdaljo do spredaj vozečih vozil, tudi ko tempomat ni vklopljen. Poleg tega vozniku tudi pomaga, da se izogne pešcem in oviram.
Monitor vožnje uporablja kamero, ki je nameščena nad volanom, za nenehno preverjanje voznikovega stanja. Lahko celo upočasni ali ustavi avto, če se voznik ne odzove na opozorila.
Elektronski sistem za vstop in izstop iz vozila e-latch je povezan z nadzorom mrtvih kotov avtomobila in prepreči odpiranje vrat, če se od zadaj približuje drugo vozilo ali kolesar. Pri znamki Lexus menijo, da bo ta sistem lahko pomagal preprečiti več kot 95 odstotkov nesreč, ki jih povzroči odpiranje vrat.
NOVI LEXUS RX -TEHNIČNI PODATKI
DIMENZIJE | NOVI RX | RAZLIKA GLEDE NA PREJŠNJO GENERACIJO
Dolžina (mm) | 4890 | 0
Širina (mm) | 1920 | +25
Višina (mm) | 1710 | -10
Medosna razdalja (mm) | 2850 | +60
Sprednji kolotek (mm) | 1650 | +15
Zadnji kolotek (mm) | 1675 | +50
Sprednji previs (mm) | 1080 | 0
Zadnji previs (mm) | 960 | -60
Dolžina (mm) | 4890 | 0
Širina (mm) | 1920 | +25
Višina (mm) | 1710 | -10
Medosna razdalja (mm) | 2850 | +60
Sprednji kolotek (mm) | 1650 | +15
Zadnji kolotek (mm) | 1675 | +50
Sprednji previs (mm) | 1080 | 0
Zadnji previs (mm) | 960 | -60
POGONSKI SKLOPI | RX 350h | RX 450h+ | RX 500h | RX 350
Tip | HEV | PHEV | HEV | Bencinski
Motor | 2,5-litrski motor | 2,5-litrski motor | 2,4-litrski motor s turbopolnilnikom | 2,4-litrski motor s turbopolnilnikom
Baterija | nikelj-metalna hibridna baterija | litij-ionska baterija | nikelj-metalna hibridna baterija | -
Največja moč (KM/kW) | 245/180 | 306/225 | 371/273 | 279/205
Menjalnik | Hibridno planetno gonilo | Hibridno planetno gonilo | 6-stopenjski samodejni menjalnik | 8-stopenjski samodejni menjalnik
Pogon | AWD | AWD | AWD | AWD
Navor (Nm) | 335 | 572 | 645 | 430
Pospešek od 0-100 km/h (sek) | 8.0 | 7.0 | 5.9 | 7.1
Emisija CO2 (kombiniran cikel WLTP g/km) | 143-150 | 24-26 | 182-189 | 197
Poraba goriva (l/100km) | 6.4-6.7 | 1.1-1.2 | 8.2-8.5 | 8.8
Tip | HEV | PHEV | HEV | Bencinski
Motor | 2,5-litrski motor | 2,5-litrski motor | 2,4-litrski motor s turbopolnilnikom | 2,4-litrski motor s turbopolnilnikom
Baterija | nikelj-metalna hibridna baterija | litij-ionska baterija | nikelj-metalna hibridna baterija | -
Največja moč (KM/kW) | 245/180 | 306/225 | 371/273 | 279/205
Menjalnik | Hibridno planetno gonilo | Hibridno planetno gonilo | 6-stopenjski samodejni menjalnik | 8-stopenjski samodejni menjalnik
Pogon | AWD | AWD | AWD | AWD
Navor (Nm) | 335 | 572 | 645 | 430
Pospešek od 0-100 km/h (sek) | 8.0 | 7.0 | 5.9 | 7.1
Emisija CO2 (kombiniran cikel WLTP g/km) | 143-150 | 24-26 | 182-189 | 197
Poraba goriva (l/100km) | 6.4-6.7 | 1.1-1.2 | 8.2-8.5 | 8.8
Vsi podatki so provizorični in so predmet končne homologacije.
PR: Lexus