Družbe Subaru Corporation (Subaru), Toyota Motor Corporation (Toyota) in Mazda Motor Corporation (Mazda) so se zavezale k razvoju novih motorjev, prilagojenih elektrifikaciji in prizadevanjem za dosego ogljične nevtralnosti.
- Pionirski kompaktni športni terenec je ustvaril segment vozil SUV in tudi po treh desetletjih še vedno vztrajno sledi spreminjajočim se zahtevam sodobnega življenja.
- Od kompaktnega in agilnega modela, ki je oral ledino, do vodilnega praktičnega in udobnega vozila v svojem razredu v štirih generacijah.
- Iz množice izstopa s svojim drznim in privlačnim videzom.
- Nedvomno najbolj priljubljen pri kupcih po vsem svetu, saj je bilo od leta 1994 globalno prodanih več kot 14 milijonov vozil.
Družbe Subaru Corporation (Subaru), Toyota Motor Corporation (Toyota) in Mazda Motor Corporation (Mazda) so se zavezale k razvoju novih motorjev, prilagojenih elektrifikaciji in prizadevanjem za dosego ogljične nevtralnosti. S temi motorji si bo vsaka od treh družb prizadevala za optimizacijo integracije motorjev, baterij in drugih električnih pogonskih enot. Kompaktnejši motorji bodo spremenili dizajn vozil, obenem pa bodo z zagotavljanjem združljivosti z različnimi ogljično nevtralnimi gorivi*1 motorji z notranjim zgorevanjem razogljičeni.
Subaru, Toyoto in Mazdo že od nekdaj vodi poglobljeno razumevanje različnih življenjskih slogov njihovih kupcev. Na podlagi tega razumevanja so vse tri družbe razvile značilne motorje*2, ki ne le predstavljajo posamezne znamke, temveč zadovoljujejo edinstvene potrebe in želje njihovih strank.
Pri prizadevanjih za razogljičenje so se vse tri družbe osredotočile na ogljik kot sovražnika, njihov cilj pa je bil s strastnim in ciljno usmerjenim ukrepanjem razširiti nabor možnosti. Ta miselnost je gonilo prizadevanj za zagotovitev prihodnosti oskrbovalnih verig in delovnih mest, od katerih so odvisni motorji. Družbe so si v ekstremnih dirkalnih pogojih za cilj zadale razširiti nabor možnosti glede pogonskih sklopov in goriv s konkuriranjem vozilom, ki jih poganjajo tekoči vodik in ogljično nevtralna goriva.
Ta proces je pojasnil vlogo, ki jo bodo motorji prihodnosti igrali pri doseganju ogljične nevtralnosti. Z naslednjo generacijo motorjev si bodo vse tri družbe prizadevale ne le izboljšati zmogljivost samih motorjev, temveč z izkoriščanjem posameznih prednosti tudi optimizirati njihovo integracijo z električnimi pogonskimi enotami.
Novi motorji so zelo učinkoviti in zmogljivi, obenem pa bodo prinesli revolucijo pri dizajnu vozil, saj so kompaktnejši od obstoječih modelov. Manjši motorji bodo omogočili še nižje pokrove motorja, kar bo izboljšalo možnosti oblikovanja in aerodinamične lastnosti ter prispevalo k učinkovitejši porabi goriva. Pri razvoju bo poudarek tudi na skladnosti z vse strožjimi predpisi o emisijah.
Hkrati bodo novi motorji ogljično nevtralni, saj se bodo odmaknili od fosilnih goriv in namesto tega zagotavljali združljivost z različnimi alternativami, vključno z e-gorivom (sintetično gorivo), biogorivi in tekočim vodikom. Na ta način bodo ti motorji prispevali k bolj razširjeni uporabi ogljično nevtralnih goriv.
Napoved so direktorji vseh treh družb pospremili z naslednjimi izjavami:
»Doseči ogljično nevtralno družbo je izziv, s katerim se morata spoprijeti celotna japonska industrija in družba na splošno. Še naprej bomo izpopolnjevali tehnologije elektrifikacije, obenem pa tudi naše protibatne motorje, in sicer z namenom, da bi v prihodnje uporabljali ogljično nevtralna goriva. Vse tri družbe, ki jih povezujejo enaki cilji, si bodo še naprej prizadevale za trajnostno odličnost japonske avtomobilske industrije.«
(Atsushi Osaki, predstavnik podjetja, predsednik in izvršni direktor družbe Subaru Corporation)
»Da bi našim strankam ponudili širok nabor možnosti za doseganje ogljične nevtralnosti, se je treba spoprijeti z izzivom razvoja motorjev, usklajenih z energetskim okoljem prihodnosti. Vse tri družbe, ki imajo enake cilje, bodo izpopolnjevale tehnologije motorjev prek prijateljske konkurence.«
(Koji Sato, predsednik, član upravnega odbora in izvršni direktor družbe Toyota Motor Corporation)
»Strankam bomo še naprej ponujali vozila, ki navdušujejo, in sicer s prilagajanjem motorjev z notranjim zgorevanjem dobi elektrifikacije in s širjenjem nabora možnosti za dosego ogljične nevtralnosti. Glede na združljivost krožnega motorja z elektrifikacijo in ogljično nevtralnimi gorivi bo Mazda še naprej razvijala tehnologije s soustvarjanjem in konkurenco, da bi zagotovili njen pomemben prispevek k družbi.«
(Masahiro Moro, predstavnik podjetja, predsednik in izvršni direktor družbe Mazda Motor Corporation)
Čeprav Subaru, Toyota in Mazda tekmujejo na področju produktov z edinstvenimi motorji in vozili, družbe povezuje enaka predanost doseganju ogljične nevtralnosti z razvejanim pristopom. Skupaj s podobno mislečimi partnerji, ki delijo strokovnost in navdušenje nad motorji, si bodo družbe prizadevale za prihodnost japonske avtomobilske industrije.
*1 Goriva z ničelnimi neto emisijami CO2 v celotnem življenjskem ciklu, od proizvodnje do uporabe. Ta goriva vključujejo e-gorivo iz vodika in ogljikovega dioksida ter biogorivo iz biomase (rastlin itd.).
*2 Legendarni motorji posamezne družbe:
Subaru: Protibatni motor. Bati se premikajo vodoravno, kar omogoča nizkoprofilni motor, ki ga odlikuje manj vibracij in nižje težišče.
Toyota: Vrstni štirivaljni motor. Dosega visoko zmogljivost in visoko toplotno učinkovitost.
Mazda: Krožni motor. Kompakten in lahek, a zmogljiv. Zdaj se uporablja za generatorje.
VIR: Toyota Adria