Potrošniki morajo biti o spremembah televizijskih programskih shem skladno z zakonom obveščeni najmanj 30 dni pred uveljavitvijo, so opozorili v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS). To, da brez določenega programa ostanejo "čez noč", po njihovih besedah ni sprejemljivo. Operaterje so pozvali tudi k spremembi sistema ponujanja programov.
sreda, 17.1.2024
Ljubljana, 17. januarja (STA) - Potrošniki morajo biti o spremembah televizijskih programskih shem skladno z zakonom obveščeni najmanj 30 dni pred uveljavitvijo, so opozorili v Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS). To, da brez določenega programa ostanejo "čez noč", po njihovih besedah ni sprejemljivo. Operaterje so pozvali tudi k spremembi sistema ponujanja programov.
Zaradi nesoglasij med operaterji in ponudniki programov se po navedbah ZPS pogosto zgodi, da operater do zadnjega trenutka čaka na uskladitev pogodbe, zato v primeru neuspeha potrošniki brez programov ostanejo tako rekoč čez noč. "To pa pomeni, da je operater kršil določila zakona o elektronskih komunikacijah, ki zahteva, da morajo biti potrošniki o spremembi obveščeni najmanj 30 dni pred uveljavitvijo," so zapisali v današnjem sporočilu za javnost.
Izpostavili so tudi po njihovem mnenju slabo zastavljen sistem ponujanja programov. Kot so zapisali, se zavedajo, da so tudi možnosti operaterjev lahko omejene s pravili ali pravicami iz pogodb z izdajateljem ali distributerjem programov. "A dejstvo je, da sedanja ponudba cele kopice programov, ki jih je preveč, da bi jih uporabniki v resnici spremljali, ni učinkovita in stroškovno racionalna," so navedli in pozvali k razširitvi možnosti potrošnikov pri izbiri programov.
Operaterje v ZPS tako pozivajo, naj ponudijo osnovno programsko shemo z brezplačno dosegljivimi programi, ki naj bo potrošnikom na voljo le za dejanski strošek distribucije. Obenem naj potrošnikom zagotovijo večjo prilagodljivost pri izbiranju televizijskih programov; predvsem na način, da lahko h kateri koli programski shemi dodajo želene programe. Razmislijo naj tudi o možnosti, da začnejo programske sheme, posamezne programe oziroma programske sklope ponujati neodvisno od naročniškega razmerja vsem potrošnikom.
Potrošnikom svetujejo, naj pred sklenitvijo naročniške pogodbe preverijo, kateri programi so v programski shemi izbranega operaterja. "Predvsem se pozanimajte, ali lahko namesto nakupa dražje programske sheme izberete (naj)cenejšo in ji dodate programe oziroma sklope programov po lastni želji," so zapisali.
Svetujejo jim spremljanje obvestil operaterja o morebitnih spremembah v programski shemi. Ob spremembi programske sheme imajo namreč pravico, da brez pogodbene kazni ali plačila administrativnih stroškov zamenjajo operaterja. Edini morebitni strošek je povezan s subvencionirano opremo, vezano na naročniški paket.
Če je le mogoče, se je po navedbah ZPS smiselno izogniti nakupu in vezavi opreme na naročniški paket. "Na obroke jo lahko kupite tudi v trgovinah s tehnično opremo. V tem primeru vam ne bo treba odplačati preostalega zneska, če bi se zaradi neželenih sprememb odločili za zamenjavo operaterja," so dodali.
Sporočilo ZPS sledi odločitvi operaterja T-2, zaradi katere televizijski programi Planet, Planet 2 in Planet Eva nekaj dni niso bili dostopni v njihovem omrežju. T-2 in Planet TV namreč zaradi nesoglasij nista pravočasno dosegla novega dogovora o distribuciji programov. Po pogajanjih sta dogovor nato vendarle dosegla.
VIR: Tax Fin Lex