Zagovornik načela enakosti se je zavzel za odpravo pomanjkljivosti v resoluciji o nacionalnem programu varstva potrošnikov 2024-2029 pri zagotavljanju dostopnosti javnega prevoza.

četrtek, 20.6.2024
Ljubljana, 20. junija (STA) - Zagovornik načela enakosti se je zavzel za odpravo pomanjkljivosti v resoluciji o nacionalnem programu varstva potrošnikov 2024-2029 pri zagotavljanju dostopnosti javnega prevoza. Vse informacije bi morale biti dostopne v ustreznih jezikih in pisavah, tehnološke rešitve pa upoštevati najvišje standarde digitalne dostopnosti, je ocenil.
Zagovornik načela enakosti se je s priporočili vladi vključil v pripravo resolucije. Opozoril je, da je eden izmed osnovnih ciljev politike varstva potrošnikov do leta 2029 krepitev varstva javnih infrastrukturnih storitev, je v današnjem sporočilu za javnost zapisal zagovornik načela enakosti.

V preteklem letu je pripravil več posebnih poročil o nedostopnosti medkrajevnih avtobusnih prevozov in javnih stavb za osebe z invalidnostmi. Iz podatkov in informacij, ki jih je prejel od pristojnih ministrstev in nevladnih organizacij v okviru priprave posebnih poročil, po njegovi oceni izhaja, da je ljudem z invalidnostmi javni promet v Sloveniji praktično nedostopen.
"Nedostopnost pomeni, da je tem osebam odvzeta možnost dostopa do osnovnih dobrih in storitev. Javni prevoz potnikov zagotavlja možnost dostopa do javnih dobrih in storitev, če te niso neposredno dostopne v okolju potrošnikov. Pravica do kakovostnega prevoza mora biti z zagotavljanjem dostopnosti vseh oblik javnega prevoza zagotovljena tudi ljudem z invalidnostmi," je poudaril zagovornik.

Poleg same dostopnosti prevoza je zdaj priporočil še izboljšanje dostopnosti informacij o prevozu na spletnih straneh in prek aplikacij. Te naj bi morale biti dostopne v oblikah in na način, ustrezen za osebe, ki imajo lahko zaradi svojih osebnih okoliščin (npr. invalidnost, starost) težave pri dostopu ali uporabi informacij.

"Dostopnost informacij pa ne velja samo za dostopnost avtobusnih prevozov. Vse tehnološke rešitve na področju varstva potrošnikov bi morale upoštevati najvišje standarde zagotavljanja digitalne dostopnosti. Za zagotovitev enakovrednega dostopa do informacij je treba predvideti prilagoditve digitalne dostopnosti v obliki prilagojenih oblik zapisov, jezikov, tehnologij ipd.," je še navedel zagovornik.

VIR: Tax Fin Lex