Ministrstvo za finance je na portalu eDemokracija danes objavilo predlog novele zakona o obveznih zavarovanjih v prometu. Predlagana novela v slovenski pravni red prenaša evropsko direktivo o zavarovanju avtomobilske odgovornosti, ki širi obvezno zavarovanje za vozila. Vsebina direktive je sicer delno že vključena v slovensko zakonodajo.
petek, 27.10.2023
Ljubljana, 27. oktobra (STA) - Ministrstvo za finance je na portalu eDemokracija danes objavilo predlog novele zakona o obveznih zavarovanjih v prometu. Predlagana novela v slovenski pravni red prenaša evropsko direktivo o zavarovanju avtomobilske odgovornosti, ki širi obvezno zavarovanje za vozila. Vsebina direktive je sicer delno že vključena v slovensko zakonodajo.
Kot so danes sporočili s finančnega ministrstva, se s predlagano novelo obvezno zavarovanje širi tudi na vozila, ki po svoji konstrukcijsko določeni hitrosti ali teži zapadejo pod novo opredelitev pojma vozilo. Direktiva s tem odgovarja na spremenjen trg vozil zaradi številnih novih vrst motornih vozil. To zahteva posodobljen pravni okvir, ki bo zagotavljal ustrezno zaščito oškodovancev iz nesreč, ki jih povzročijo ta vozila.
Kot vozilo je po novem opredeljeno vsako motorno vozilo, namenjeno za potovanje po kopnem, ki ga poganja zgolj mehanska moč, vendar ne vozi po tirih, katerega največja konstrukcijska določena hitrost je nad 25 kilometrov na uro ali katerega največja neto teža je nad 25 kilogramov, največja konstrukcijsko določena hitrost pa obenem nad 14 kilometrov na uro.
Kot vozilo je opredeljeno tudi vsako priklopno vozilo, ki se uporablja skupaj s prej omenjenim vozilom - ne glede na to, ali je priklopljeno ali odklopljeno.
Invalidski vozički, namenjeni izključno osebam s telesno oviranostjo, ne štejejo za vozila.
Direktiva je po navedbah ministrstva obenem povečala varstvo oškodovancev v primeru insolventnosti zavarovalnice. Predlog zakona tako predvideva ustanovitev organa, ki bo zagotavljal odškodnine oškodovancem v primeru, ko bi bila zavarovalnica vozila, ki je odgovorno za nesrečo, insolventna.
Organ ustanavljajo v okviru Slovenskega zavarovalnega združenja. Zavarovalnicam, ki opravljajo zavarovalne posle zavarovanja avtomobilske odgovornosti, predlog nalaga, da za financiranje novoustanovljenega organa prispevajo finančna sredstva.
Med drugim spremenjena direktiva - upoštevaje novo zakonodajo s področja varstva osebnih podatkov - razširja pravila pri nadzoru policije pri preverjanju zavarovanja avtomobilske odgovornosti vozil iz drugih držav. Predlog uvaja tudi nova pravila pri uporabi vozila na motornih športnih prireditvah in dejavnostih.
Direktiva je obenem povišala minimalne obvezne zneske zavarovalnega kritja in spremenila način usklajevanja teh zneskov v prihodnje. Direktiva namenja pozornost tudi poenotenju potrdil o škodnem dogajanju v vseh državah članicah, zato s predlogom zakona dopolnjujejo obstoječe določbe v zvezi s tem potrdilom.
Predlog novele bo v javni obravnavi do 13. novembra.
VIR: Tax Fin Lex