Zveza potrošnikov Slovenije je skupaj še z več drugimi potrošniškimi organizacijami pod okriljem Evropske potrošniške organizacije danes organom EU posredovala prijavo proti večjim proizvajalcem vode v plastenkah. Očitajo jim zeleno zavajanje, s katerim želijo potrošnikom plastenke prikazati okoljsko bolj primerne, kot v resnici so.

torek, 7.11.2023
Bruselj/Ljubljana, 07. novembra (STA) - Zveza potrošnikov Slovenije je skupaj še z več drugimi potrošniškimi organizacijami pod okriljem Evropske potrošniške organizacije danes organom EU posredovala prijavo proti večjim proizvajalcem vode v plastenkah. Očitajo jim zeleno zavajanje, s katerim želijo potrošnikom plastenke prikazati okoljsko bolj primerne, kot v resnici so.

Kot so sporočili iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS), so Evropski komisiji in mreži organov za sodelovanju na področju varstva potrošnikov prijavili zavajajoče trditve glede možnosti recikliranja plastenk proizvajalcev, kot so Coca-Cola HBC, Danone in Nestle Waters, ob tem pa pozvali tudi k uvedbi preiskave.
Analiza potrošniških organizacij, ki so jo pripravili v sodelovanju z okoljevarstvenima organizacijama ClientEarth in Ecos, je namreč pokazala, da takšne trditve niso v skladu s pravili EU o nepoštenih poslovnih praksah.

ZPS je obvestilo o pozivu in pritožbo posredovala tudi Tržnemu inšpektoratu RS, saj so, kot so navedli, zavajajoče zelene trditve našli tudi na plastenkah treh vod domačih proizvajalcev, kot so Donat mg, Jana in Radenska.

"Uporaba trditev 100-odstotno reciklirano oz. reciklabilno ali prikazovanje slik narave in zelenih vizualnih elementov, ki namigujejo, da je plastika okolju prijazna, zavaja potrošnike. Takšne trditve pa je mogoče najti na številnih plastenkah vode, ki se prodajajo v Evropi. Težava je v tem, da ni nobenega zagotovila, da bo plastenka v celoti reciklirana, tudi ko jo bo potrošnik pravilno odvrgel. To zeleno zavajanje se mora ustaviti," so razloge za skupno pritožbo pojasnili v ZPS.
Ob tem priznavajo, da EU sicer sprejema zelo dobrodošle korake, ki bodo pomagali očistiti trg tovrstnih zavajajočih trditev, a hkrati opozarjajo na dolgo obdobje, preden novi regulativni ukrepi vstopijo v veljavo. "Ukrepati bi morali že zdaj, zato pričakujemo, da se bodo oblasti hitro odzvale," so dodali.

Namestnica generalnega direktorja Evropske potrošniške organizacije Ursula Pachl je v luči tega, da potrošniki vedno pogosteje iščejo najbolj trajnostne izbire, izpostavila pomen zanesljivih informacij o izdelkih.

"Plastenka je v vsakem primeru namenjena samo enkratni uporabi, zato na njej ne bi smeli najti nobenih zelenih oznak, ki kakorkoli namigujejo na njeno okoljsko sprejemljivost. Ob nakupu pijače v plastenki se je treba zavedati, da tudi ob pravilni reciklaži ta material ne bo v celoti porabljen za izdelavo nove plastenke," pa je opozoril Boštjan Okorn iz ZPS.

Kot so še navedli pri ZPS, povprečni evropski potrošnik popije približno 118 litrov ustekleničene vode na leto, 97 odstotkov te vode pa je pakirane v plastenkah. Plastenke za pijačo so tudi eden največjih virov onesnaževanja s plastiko na evropskih plažah.

VIR: Tax Fin Lex