V uredništvu MM-a smo se lotili pregleda sprememb podatkov raziskave Merjenje obiskanosti spletnih strani (MOSS). Na lestvici se je spremenilo marsikaj, a na vrhu ostajajo isti igralci.

Pri pregledu sprememb na lestvici obiskanosti slovenskih spletnih strani smo opazili, da 24ur.com (PRO PLUS) kar naprej ostaja najbolj bran slovenski spletni medij; lanski začetek leta pa je stran imela večji obisk v primerjavi z letošnjim. Portal je januarja 2023 obiskalo dobrih 929 tisoč edinstvenih uporabnikov, eno leto prej pa 942 tisoč edinstvenih uporabnikov. Ti so začetek leta 2022 na 24ur.com v povprečju preživeli 9 minut in 5 sekund, letos pa precej manj, 8 minut in 38 sekund.

Tudi na drugem mestu lestvice ni prišlo do sprememb, na njem ostala portal Siol.net družbe TS Media. Za razliko od 24ur.com pa se je temu portalu branost povečala. Leto poprej ga je obiskalo 775 tisoč edinstvenih obiskovalcev, po novem pa skoraj 811 tisoč. Ne le, da ima letos Siol.net več bralcev v primerjavi z lanskim letom, ti bralci se prav tako na portalu zadržujejo dlje časa. Če so lani ostali na strani dobrih pet minut, so se letošnjega januarja posvečali njihovim novicam šest minut in pol.

Spletni novičnik Žurnal24 (Styria Media Si) prav tako že nekaj časa zaseda tretje mesto MOSS-ove lestvice. Letošnji obisk strani meri 731.510 edinstvenih obiskovalcev, lanski pa 719 tisoč edinstvenih obiskovalcev, kar pomeni, da se je število bralcev precej zmanjšalo, za pol minute pa se je zmanjšal tudi njihov čas na spletni strani.

Spremembe navad obiskovalcev spletnih strani so se pri analizi lanskega in letošnjega poročila predvsem pokazale nižje od prvih treh mest.

Metropolitan.si se je z lanskega šestega mesta letos povzpel na četrto mesto in tako prehitel Slovenskenovice.si in Rtvslo.si. S tem se je povečala tudi njegova absolutna branost – s 665 tisoč edinstvenih bralcev na dobrih 703 tisoč edinstvenih bralcev. Ti so na spletni strani preživeli tudi pol minute več kot leto dni prej.

Peto mesto v letu 2023 pripada portalu Slovenskenovice.si (lani četrto), šesto pa Rtvslo.si (lani peto mesto). Branost obeh portalov je rekordno padla, in sicer za okoli 50 tisoč edinstvenih bralcev.

Ena izmed bolj vidnih pozitivnih sprememb na lestvici je pojav spletnega portala N1info.si. Leta 2022 na MOSS-u namreč niso merili njegove branosti, ker je bil še popolnoma nov, a letošnjega januarja se je portal N1info.si zavihtel v prvo deseterico, in sicer na 7. mesto lestvice MOSS. Januarja 2023 je portal obiskalo nekaj več kot 603 tisoč edinstvenih bralcev, ki so na spletni strani preživeli slabe tri minute.

Spletna stran medijske hiše Delo (Delo.si) ostaja na 8. mestu lestvice MOSS, pri tem, da ji je branost precej padla, tudi sam čas obiska se je zmanjšal.

VIR: MM