Ob robu nordijskega svetovnega prvenstva v Planici potekajo številni spremljevalni dogodki. V tem tednu se je minister za gospodarstvo, turizem in šport, Matjaž Han, udeležil pogovornega omizja, predstavnice STO pa so v tem tednu sodelovale v treh strokovnih posvetih.
Ob robu nordijskega svetovnega prvenstva v Planici potekajo številni spremljevalni dogodki. V tem tednu se je minister za gospodarstvo, turizem in šport, Matjaž Han, udeležil pogovornega omizja, predstavnice STO pa so v tem tednu sodelovale v treh strokovnih posvetih.
Ob svetovnem prvenstvu v nordijskem smučanju v Planici potekajo številni strokovni dogodki, med drugim na temo pomena športa za gospodarstvo, trajnostni razvoj in znamko I feel Slovenia. Danes (3. marca) poteka tudi dogodek, katerega osrednja nit je povezanost turizma in športa.
Urad vlade za komuniciranje (UKOM) je v torek, 28. februarja 2023 v medijskem središču v Planici organiziral pogovorno omizje, na katerem so gostje spregovorili o učinkih, ki jih imajo športne prireditve na gospodarstvo in promocijo ter trajni infrastrukturi na primeru Planice. Na okrogli mizi so minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han, predsednik Odbojkarske zveze Slovenije in podpredsednik Olimpijskega komiteja Slovenije Metod Ropret in dr. Franci Petek, nekdanji vrhunski smučarski skakalec, svetovni prvak, doktor geografskih znanosti in danes direktor Zavoda Planica, razpravljali o različnih vidikih športa.
Minister Matjaž Han je ob tej priložnosti izpostavil: »Slovenija ima dobre povezave, je priznana kot ena najbolj varnih držav, je trajnostna država, ki omogoča dober razvoj, hkrati pa je izvozno naravnana družba in na tej osnovi je tudi povezovanje gospodarstva in športa izredno pomembno in smiselno. Imamo tudi vrhunske ambasadorje športnike, ki ponašajo naše ime v svetu. Smo zelo športna država. Kot minister pristojen za šport si želim, da športu vrnemo to, kar daje naši državi.« Več informacij o dogodku je na voljo na spletni strani UKOM.
Strokovnega posveta o trajnostnih dogodkih, ki je kot spremljevalni dogodek na področju vzpodbujanja trajnostnega razvoja potekal v okviru Svetovnega nordijskega prvenstva v Planici 1. marca, se je udeležila tudi Maša Klemenčič iz STO. Športne prireditve so eden najbolj vidnih in učinkovitih mehanizmov promocije države ali regije, tudi kot turistične destinacije, je izpostavila Maša Klemenčič. Poudarila je, da so dogodki pomemben del ponudbe vsake destinacije, zato jim STO z različnimi projekti namenja vse več pozornosti. »Za Slovenijo so športni dogodki, ki potekajo v neokrnjeni naravi še kako pomembni, saj odražajo naš način življenja in tudi način, kako Slovenijo poskušamo pozicionirati v tujini – kot zeleno, aktivno državo za zdrav življenjski slog in dobro počutje«, je izpostavila. STO je v letih 2022 in 2023 športni turizem in aktivni oddih opredelila kot osredno razvojno in komunikacijsko temo in tako temu pomembnemu in perspektivnemu turističnemu produktu namenila dodatno pozornost. Pomembna pozornost pa je v skladu z osrednjo, to je trajnostno zavezo, namenjana oblikovanju trajnostnih aktivnosti, ukrepov in dogodkov, ki bodo prinašali dolgoročne ekonomske, socialne in promocijske učinke slovenskemu športu in turizmu. Tako je bilo v zadnjem letu izvedenih več velikih športnih dogodkov s posebnim poudarkom na trajnosti s partnerstvom STO, kot je Evropsko prvenstvo v rokometu za ženske v letu 2022, ki je je postavilo 41 trajnostnih ciljev, ki jim je potrebno slediti za bolj trajnostno izvedbo dogodka. Klemenčičeva je izpostavila tudi smernice za trajnostne dogodke STO, partnerstva na področju vzpodbujanja trajnostnega razvoja, h katerim STO pristopa, merjenje CO2 na nacionalni in destinacijski ravni prek nacionalnega informacijskega, ki ga želimo vzpostaviti do leta 2024 ter projekt uresničevanja zaveze za manj plastike in več trajnosti v slovenskem turizmu. Zavedanje o zmanjševanju vpliva dogodkov na okolje na lokalni ravni pa širimo tudi prek Zelene sheme slovenskega turizma, pri čemer imajo ključno vlogo naši partnerji, destinacije z znakom Slovenia Green.
Prav tako 1. marca je v Planici ob Svetovnem nordijskem prvenstvu potekalo omizje o slovenski nacionalni znamki I feel Slovenia, s katero se Slovenija predstavlja doma in v svetu. Na omizju so izkušnje, izzive in priložnosti razvoja in implementacije znamke izpostavili direktorica Urada Vlade Republike Slovenije za komuniciranje Petra Bezjak Cirman, direktor agencije SPIRIT Slovenija Rok Capl in Maša Puklavec, namestnica vodje sektorja za vsebinski digitalni marketing na Slovenski turistični organizaciji (STO).
Vsi udeleženci so se strinjali, da je močna državna znamka lahko velika priložnost, saj daje izdelkom in storitvam, ki prihajajo iz te države, še dodatno moč, obenem pa igra pomembno distiktivno vlogo. Strinjali so se, da zgodba znamke I feel Slovenia presega zgolj turistično promocijo in naravne lepote, saj gre tudi za zgodbo o prebivalcih Slovenije, o športnih uspehih Slovenije, izjemni kulturi, umetnosti, znanosti in načinu življenja nasploh. Poudarili so, da z vse-nacionalno znamko lahko Slovenija pokaže svetu, da je inovativna, kreativna in kredibilna država ter turistična destinacija.
Maša Puklavec (STO) je izpostavila, da je Slovenska turistična organizacija znamko na področju turizma začela uporabljati takoj, kar se odraža tudi v tem, da je znamka v turističnem svetu že precej prepoznavna. Prva predstavitev je bila izvedena že davnega leta 2007, na svetovni turistični borzi v Londonu, kjer jo je publika toplo sprejela: »Že takrat smo pri komuniciranju znamke izpostavljali nepozabna edinstvena doživetja v neokrnjeni naravi, poudarjali smo številne možnosti za aktivni oddih v pristnem naravnem okolju... to je veljalo že pred 16-imi leti in velja še danes.« Dodala je tudi, da je »zgodba Slovenije, ki jo pripoveduje znamka, zgodba o ljubezni do narave in o našem prizadevanju za ohranitev neokrnjenega okolja ter o izjemni raznolikosti na majhnem prostoru. Predstavljamo jo skozi štiri makro regije in 35 vodilnih destinacij ter skozi ključne turistične produkte. Zadnji dve leti pa še posebej na področju športa in mednarodno prepoznavnih športnih prireditev ter v sodelovanju s športnimi ambasadorji, med katere ponosno prištevamo najbolj zveneča imena slovenskega športa: Luka Dončića, Tadeja Pogačarja, Primoža Rogliča in Janjo Garnbret, ki z nami delijo vrednote in ljubezen do Slovenije, ki se uspešno prepleta v naši komunikaciji.«
V petek (3. marec) ADVANTAGE AUSTRIA Ljubljana organizira srečanje slovenskih in avstrijskih ponudnikov na področju turizma, športa in prostega časa, poimenovanim Planica 2023: The Future of Tourism and Sports. Cilj dogodka je izmenjati mnenja in izkušnje z obeh strani meje, predstaviti zanimive projekte in napredne rešitve, povezati vodilne akterje iz panoge ter spodbuditi nova povezovanja. Zbrane udeležence bo dogodku uvodoma nagovorila Vodja sektorja za komuniciranje s poslovnimi javnostmi, mag. Karmen Novarlič, in predstavila Slovenijo kot uspešno športno in turistično destinacijo.
Naslovna fotografija: Franci Petek, Matjaž Han in Metod Ropret na pogovornem omizju o o učinkih, ki jih imajo športne prireditve na gospodarstvo in promocijo.
VIR: STO