Ponedeljek 10. Junij ob 21.00 KONGRESNI TRG - LJUBLJANA
SIMFONIČNI ORKESTER SNG MARIBOR Z NAJBOLJŠIMI MLADIMI SOLISTI
Dirigenta: Daša Černe in Jakob Barbo
Dirigenta: Daša Černe in Jakob Barbo
Solisti:
Pia Novak, sopran
Gaja Sorč, sopran
Gregor Ravnik, tenor
Matic Zakonjšek, tenor
Rok Zaletel Černoš, violina
Pia Novak, sopran
Gaja Sorč, sopran
Gregor Ravnik, tenor
Matic Zakonjšek, tenor
Rok Zaletel Černoš, violina
Spored:
Bedřich Smetana (1824–1884), Uvertura k operi Prodana nevesta
dirigent: Jakob Barbo
dirigent: Jakob Barbo
Giuseppe Verdi (1813–1901), De’ miei bollenti spiriti, arija Alfreda iz opere Traviata
dirigentka: Daša Černe
solist: Matic Zakonjšek
dirigentka: Daša Černe
solist: Matic Zakonjšek
Aleksandra Naumovski Potisk, Moje hrepenenje*
dirigent: Jakob Barbo
solistka: Gaja Sorč
dirigent: Jakob Barbo
solistka: Gaja Sorč
Aleksandra Naumovski Potisk, Izgubljen*
dirigent: Jakob Barbo
solistka: Gaja Sorč
dirigent: Jakob Barbo
solistka: Gaja Sorč
Giacomo Puccini (1858–1924), O mio babbino caro, arija Laurette iz opere Gianni Schicchi
dirigentka: Daša Černe
solistka: Pia Novak
dirigentka: Daša Černe
solistka: Pia Novak
Peter Iljič Čajkovski (1840–1893), Kuda, kuda vi udalilis, arija Lenskega iz opere Evgenij Onjegin
dirigent: Jakob Barbo
solist: Gregor Ravnik
dirigent: Jakob Barbo
solist: Gregor Ravnik
Peter Iljič Čajkovski (1840–1893), Valse Scherzo, op. 34
dirigentka: Daša Černe
solist: Rok Zaletel Černoš
dirigentka: Daša Černe
solist: Rok Zaletel Černoš
Gabriel Fauré (1845–1924), Pavane, op. 50
dirigent: Jakob Barbo
dirigent: Jakob Barbo
Giacomo Puccini (1858–1924), Tra voi belle, brune e bionde, arija Des Grieuxa iz opere Manon Lescaut
dirigentka: Daša Černe
solist: Matic Zakonjšek
dirigentka: Daša Černe
solist: Matic Zakonjšek
Giacomo Puccini (1858–1924), Si, mi chiamano Mimi, arija Mimi iz opere La Bohème
dirigent: Jakob Barbo
solistka: Gaja Sorč
dirigent: Jakob Barbo
solistka: Gaja Sorč
Giacomo Puccini (1858–1924), Intermezzo iz opere Manon Lescaut
dirigentka: Daša Černe
dirigentka: Daša Černe
Giacomo Puccini (1858–1924), Quando m’en vo’, arija Musette iz opere La bohème
dirigentka: Daša Černe
solistka: Pia Novak
dirigentka: Daša Černe
solistka: Pia Novak
Franz Lehar (1870–1948), Dein ist mein ganzes Herz, arija princa Sou-Čonga iz operete Dežela smehljaja
dirigent: Jakob Barbo
solist: Gregor Ravnik
dirigent: Jakob Barbo
solist: Gregor Ravnik
Giuseppe Verdi (1813–1901), Libiamo, ne’ lieti calici, napitnica iz opere Traviata
dirigentka: Daša Černe
solisti: Gaja Sorč, Pia Novak, Gregor Ravnik, Matic Zakonjšek
dirigentka: Daša Černe
solisti: Gaja Sorč, Pia Novak, Gregor Ravnik, Matic Zakonjšek
*noviteta
Letošnjo otvoritev 36. Mednarodnega festivala Imago Sloveniae in Poletja v stari Ljubljani posvečamo odpiranju priložnosti mladim. Z gala koncertom bo poletno festivalsko sezono, v spremstvu Simfoničnega orkestra SNG Maribor pod taktirkama vrhunskih dirigentov nove generacije Daše Černe in Jakoba Barbe, otvorila elita mladih slovenskih pevcev in pevk – sopranistki Pia Novak in Gaja Sorč ter tenorista Gregor Ravnik in Matic Zakonjšek, ter izjemni mladi violinist Rok Zaletel Černoš. S koncertnim programom se bomo poklonili 100. obletnici smrti skladateljev Giacoma Puccinija in Gabriela Fauréja ter 200. obletnici rojstva Bedřicha Smetane, zazveneli pa bosta tudi noviteti Aleksandre Naumovski Potisk, ki se v zadnjih letih naglo uveljavlja kot ena osrednjih slovenskih skladateljic nove generacije.
Daša Černe je leta 2022 dirigirala Brahmsov violinski koncert v izvedbi Simfoničnega orkestra grškega radia in enega najboljših violinistov našega časa, bivšega koncertnega mojstra Berlinske filharmonije Guya Brauensteina, v sezoni 2023 pa še Mozartov Rekviem v izvedbi Orkestra Atenske filharmonije. Že pri vpisu na dirigiranje na dunajski akademiji je komisija na sprejemnih izpitih presodila, da njeno znanje presega zahteve prvih dveh letnikov. Tako se je njena glasbena pot začela kar v tretjem letniku glasbene akademije. Po zaključenem dodiplomskem študiju se je vpisala še na podiplomski študij dirigiranja na Univerzi za glasbo in uprizoritvene umetnosti na Dunaju. Redno se udeležuje mednarodnih mojstrskih tečajev, tako je bila med najboljšimi mladimi dirigenti sveta izbrana za peti mednarodni mojstrski tečaj v dirigiranju, ki ga je vodil profesor Michalis Economou.
Jakob Barbo redno sodeluje s Simfoničnim orkestrom Akademije za glasbo, ki mu je v sezoni 2017/2018 dirigiral na koncertih abonmaja Tutti. Za magistrski koncert je v sezoni 2021/2022 z Orkestrom Slovenske filharmonije pripravil program del Wolfganga Amadeusa Mozarta, sicer pa deluje zlasti kot dirigent opernih produkcij SNG Opera in balet Ljubljana, Glasbene matice Ljubljana, Slovenskega komornega glasbenega gledališča, Cankarjevega doma, Akademije za glasbo UL, Kulturnega centra Janeza Trdine in drugih. Diplomiral je na Akademiji za glasbo v Ljubljani v razredu Marka Letonje in Simona Dvoršaka. V okviru študijskih izmenjav se je izobraževal na Mozarteumu v Salzburgu pri profesorjih Reinhardu Goeblu in Brunu Weilu ter na dunajski Univerzi za glasbo in uprizarjajoče umetnosti v razredu Johannesa Wildnerja.
Izjemna mlada sopranistka Pia Novak je prva zlata priznanja osvojila že v otroštvu. Med svoje pomembne dosežke šteje prvo mesto in zlato plaketo ter posebno nagrado za najboljšo izvedbo skladbe slovenskega skladatelja na državnem tekmovanju TEMSIG 2019, udeležbo v finalu in doseženo 2. mesto na Pevskem tekmovanju Alida Vane (Latvija, 2020), 1. mesto in zlato priznanje na mednarodnem tekmovanju IMMC (Maribor, 2021), 1. mesto in zlato plaketo ter posebni priznanji za najboljši program in izvedbo novitete na mednarodnem tekmovanju Aegis carminis (2021). Pia je za svoj prispevek na kulturnem področju prejela “Priznanje župana Občine Lendava” (2020), za študijske dosežke pa Škrjančevo nagrado (2021), ki jo Konservatorij za glasbo in balet podeljuje najboljšim dijakom. Trenutno študira na Akademiji za glasbo in uprizoritveno umetnost v Mannheimu.
Vrhunska slovenska sopranistka Gaja Sorč je kot solistka sodelovala pri številnih projektih in z različnimi izvrstnimi zasedbami. Je zmagovalka svoje kategorije na mednarodnem tekmovanju Musica Goritiensis 2021. V okviru Akademije za glasbo UL je sodelovala pri mnogih projektih, med pomembnejšimi so vloga Papagene (Čarobna piščal, W. A. Mozart), vloga Flore (Obrat vijaka, B. Britten), Mini Opere in Mini Opere II. Debitirala je v vlogi Hmeljske princese v istoimenski opereti Radovana Gobca, odpela vlogo Julije v istoimenski operi Aleša Makovaca, vlogi Nelle in Laurette (Gianni Schicchi, G. Puccini) je odpela pri prestižni Berlinski operni akademiji, vlogi Minke in Tine pa v operi Hiša Usmiljenja Tomaža Sveteta. Študij petja je zaključila na Akademiji za glasbo v Ljubljani. Redno se udeležuje izobraževanj pri vrhunskih profesorjih. Je aktivna članica Slovenskega komornega glasbenega gledališča.
Odlični slovenski tenorist mlajše generacije Gregor Ravnik, ki je dodiplomski in podiplomski študij solopetja zaključil na ljubljanski Akademiji za glasbo, najvišje uvrstitve in nagrade prejema že od rane mladosti. Tako se je več let zaporedoma uvrstil na najvišja mesta tekmovanja TEMSIG, prejel najvišje število točk v svoji kategoriji na mednarodnem tekmovanju v Hercegnovem ter prejel štipendijo za udeležbo na nemškem mednarodnem festivalu Oper Oder-Spree, študentsko Prešernovo nagrado Akademije za glasbo UL in se uvrstil v finale mednarodnega pevskega tekmovanja Virgilijus Noreika v Vilni. Od leta 2014, ko je kot solist pel pri svetovni premieri opere Vojna in mir Larryja Coryella, je odigral številne vloge v širokem naboru najrazličnejših opernih produkcij.
Izvrstni mladi tenorist Matic Zakonjšek je že v srednješolskih letih zmagoval na tekmovanjih in se pojavljal v različnih obsežnih produkcijah. V času študija na Zagrebški akademiji za glasbo je pod taktirko enega najbolj vidnih hrvaških dirigentov, Ivana Repušića, blestel v vlogi Gastona v Verdijevi Traviati. Kmalu po zaključku študija leta 2023 se je zaposlil kot solist v Operi v Osijeku in nedolgo zatem že nastopal v Traviati (Giuseppe), Veseli Vdovi (Camille de Rosillon), Tosci (Spoletta), Kálmánovi Grofici Marici (grof Tassilo), s katero je HNK Osijek otvoril 34. Glasbene večere v Lubenicah na Cresu, Figarovi svatbi (Don Basilio) in mnogih drugih.
Rok Zaletel Černoš se je v lanskem letu kot prvi slovenski violinist udeležil prestižnega Mednarodnega tekmovanja P. I. Čajkovskega v Moskvi in se uvrstil med 13 najboljših na svetu. Spričo svoje izjemne nadarjenosti je bil na ljubljansko Glasbeno akademijo sprejet že pri rosnih šestnajstih letih. V času študija je poleg številnih drugih prejel Prešernovo nagrado ter izvedel več solističnih nastopov z orkestri, kot so Simfonični orkester RTV Slovenije, Simfonični orkester SNG Maribor, Simfonični orkester Vivaldi in Mendelssohnov komorni orkester. Opravil je avdicijo za Mladinski orkester Gustava Mahlerja in nastopil v najpomembnejših evropskih dvoranah, kot so Musikverein, Elbphilharmonie Hamburg, Alte Oper Frankfurt, Luxemburg Philharmonic, Semperoper Dresden in Madrid Auditorio. Trenutno zaključuje magistrski študij na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost na Dunaju.
Aleksandra Naumovski Potisk ni le izredno aktivna pianistka, ki jo lahko redno slišimo na najpomembnejših slovenskih odrih, temveč tudi izredno plodovita skladateljica, ki se je širši javnosti prvič predstavila marca 2017, ko je bila v Slovenski filharmoniji premierno uprizorjena njena prva opera za otroke, Glasbena hiša, v koprodukciji Cone 8, Slovenske filharmonije in SNG Opera in balet Maribor. Novembra 2017 je bila v berlinskem Brechthausu premierno uprizorjena njena opera za otroke Martin Krpan, ki je do danes doživela že petdeset ponovitev. Novembra 2018 je bil v vrhunski baletni zasedbi v Cankarjevem domu premierno uprizorjen tudi njen prvi balet za otroke, La Fontainove basni. Aprila 2021 je zmagala na SpevSLAMU, decembra 2021 pa je bila krstno uprizorjena njena opera Mehurčki. Na povabilo slovenskega veleposlaništva v Rimu je bila ob 30. slovenskem dnevu državnosti v rimski Baziliki svetih dvanajstih apostolov izvedena njena kantata Misijonar, ki je nastala ob dvestoletnici misijonarja dr. Ignacija Knobleharja. Marca 2023 je bil v Cankarjevem domu krstno izveden njen Concertino za klarinet in komorni godalni orkester op. 14., ki ima pomenljiv podnaslov Ljubljanske vedute, svoje preludije za klavir in ciklus samospevov je spisala na poezijo slovenskih pesnic 19. stoletja. V okviru naših programov bo tudi letos premierno izvedenih kar nekaj njenih skladb. Na otvoritvenem koncertu boste slišali kar dve.
Vstop prost.
VIR: Imago Sloveniae
VIR: Imago Sloveniae