Reli ekipa TOYOTA GAZOO Racing želi nadaljevati svoj nedavni zmagovalni niz, s tem ko bo od 1. do 4. avgusta nastopila na domačih cestah na reliju po Finski z ojačano zvezdniško zasedbo voznikov.
Reli ekipa TOYOTA GAZOO Racing želi nadaljevati svoj nedavni zmagovalni niz, s tem ko bo od 1. do 4. avgusta nastopila na domačih cestah na reliju po Finski z ojačano zvezdniško zasedbo voznikov.
Hitre gramozne hitrostne preizkušnje v osrednjem delu Finske so najhitrejše in najbolj spektakularne v FIA svetovnem prvenstvu v reliju, hkrati pa so tudi domači teren ekipe TGR-WRT, ki ima svoj sedež nedaleč od servisnega parka v okolici Jyväskyläja in je v zadnjih šestih tekmah dosegla pet zmag.
Ekipa bo poleg ubranitve tega slavnega rekorda skušala nadaljevati niz uspehov v prvenstvu, saj se je z dvema zaporednima dvojnima zmagama na hitrih gramoznih relijih na Poljskem in v Latviji približala vodilnim v razvrstitvi konstruktorjev na vsega eno točko. Da bi povečala svoje možnosti in zmagala na domačem reliju, je ekipa zbrala najmočnejšo in najštevilčnejšo sestavo GR YARIS Rally1 HYBRID doslej, saj je v najvišjem razredu prijavljenih pet dirkalnikov.
Med vozniki sta večkratna svetovna prvaka ekipe, Kalle Rovanperä in Sébastien Ogier, njuna dirkalnika pa bosta v edinstvenih barvah po navdihu posebne izdaje modelov GR Yaris, ki sta jih pomagala lansirati v začetku letošnjega leta. Posebni livreji njunih dirkalnikov, ki sta polepljena prav za dirke na Finskem, vključujeta tudi posebne poimenske zahvale posameznikom, ki so nalepljene na strehi obeh dirkalnikov. Sébastien Ogier se je na svojem zahvalil tudi slovenski rally legendi, Andreju Jerebu.
Dvojna svetovna prvaka iz Jyväskyläja Rovanperä in Jonne Halttunen imata priložnost, da po zmagi na Poljskem in v Latviji osvojita prvo zmago na reliju po Finski ter tako dosežeta poletni »hat-trick« na hitrostnih preizkušnjah. Ogier se na finske ceste vrača prvič po osvojitvi svojega osmega naslova WRC leta 2021, potem ko je s sovoznikom Vincentom Landaisom v Latviji osvojil odlično drugo mesto.
Tekmovalca za naslov prvaka Elfyn Evans in Scott Martin sta najuspešnejša v ekipi TGR-WRT na reliju po Finski, potem ko sta zmagala v letih 2021 in 2023, s čimer sta ena od le treh tujih posadk, ki so na tem reliju zmagale večkrat. Lani sta se jima na stopničkah pridružila Takamoto Katsuta in Aaron Johnston, za katerega Katsuta meni, da je njegov drugi domači dogodek, saj se je iz Japonske preselil v kraj Jyväskylä, da bi nadaljeval svojo kariero v reliju v okviru programa TGR WRC Challenge.
Vzhajajoči finski zvezdi Sami Pajari in Enni Mälkönen bosta na domačih cestah debitirala v dirkalniku Rally1, potem ko sta letos z dirkalnikom GR Yaris Rally2 navdušila v razredu WRC2. Tudi njuno vozilo bo v posebnih barvah s pretežno belo podobo, ki poudarja podporo ekipe TGR-WRT mladim talentom v reliju.
Finski ljubitelji relija bodo še posebej navdušeni, saj bo vodja ekipe Jari-Matti Latvala že drugo leto zapored na domačem reliju vozil z Juho Hänninenom kot sovoznikom, tokrat v vozilu GR Yaris Rally2.
Med skupno devetimi prijavljenimi vozili GR Yaris Rally2 so tudi Jan Solans, zmagovalec te kategorije na Portugalskem z ekipo Teo Martín Motorsport; Roope Korhonen, vodilni v finskem prvenstvu za Rautio Motorsport; Georg Linnamäe, skupni zmagovalec nedavnega relija v Estoniji z RedGrey, in Mikko Heikkilä, ki je v Latviji končal na drugem mestu v razredu za Step-Five Motorsport. Prijavljena je tudi dvojica druge generacije programa TGR WRC Challenge Yuki Yamamoto in Hikaru Kogure, Gregor Jeets iz ekipe RedGrey in finski debitant v WRC2 Juhana Raitanen s TGS.
Tradicionalno se reli začne v kraju Jyväskylä v četrtek zvečer s hitrostno preizkušnjo Harju na mešani podlagi, v petek pa se dogajanje preseli v gozdove: etapa s štirimi hitrostnimi preizkušnjami na severovzhodu, ki vključuje klasične preizkušnje Laukaa, Myhinpää in Ruuhimäki ter povsem novo progo Saarikas, se odvija dvakrat, zvečer pa sledi še ena preizkušnja Harju. V soboto se tekma vrača na legendarno preizkušnjo Ouninpohja, ki se skupaj s progama Västilä in Päijälä odpelje dvakrat ter tako predstavlja najdaljši dan relija. V nedeljo se vrača še ena legendarna preizkušnja, Laajavuori, ki bo tudi zaključna hitrostna preizkušnja relija.
Jari-Matti Latvala (vodja ekipe)
»Zelo razburljivo je, da na domači dirki naše ekipe, na reliju po Finski, nastopamo s petimi dirkalniki razreda Rally1. Gre za velik dosežek, zato bi se rad zahvalil vsem v ekipi, ki pomagajo pri njegovi uresničitvi. Vsi naši vozniki si zelo želijo dobrih rezultatov: Kalle si bo prizadeval za domačo zmago, Elfyn obožuje to tekmo, Taka je prav tako odličen, in čeprav Seb že nekaj časa ni tekmoval na reliju po Finski, vem, da bi si zelo želel ponovne zmage. Prav tako bo zelo zanimivo, da bo Sami prvič sedel v naš Rally1 in da bomo videli, kako se bo prilagodil prehodu iz Rally2. Po Poljski in Latviji, kjer nam je uspelo zmanjšati zaostanek v prvenstvu, smo zelo samozavestni, vendar je na domači tekmi pritisk vedno nekoliko večji in moramo ostati prizemljeni, saj če ne spoštujemo finskih cest, smo lahko kaj hitro kaznovani. Rad bi se zahvalil tudi našemu predsedniku Morizo-sanu, ker mi je dovolil voziti GR Yaris Rally2. To je dogodek, kjer vedno želim voziti, hkrati pa nama z Juhom nudi odlično priložnost, da izkusiva Rally2 na dirki in to deliva z našimi strankami.«
Kalle Rovanperä (voznik dirkalnika 69)
»Reli na Finskem je vsako leto posebna priložnost. Seveda je to naš domači reli in eden najlepših dogodkov z veliko navijači in našimi družinami. Vedno je zelo razburljivo, hitrostne preizkušnje so res lepe, a tudi precej zahtevne. Legendarne ceste, kot je Ouninpohja, bodo letos izjemne. Naš pristop in cilj bosta enaka kot na vseh letošnjih relijih: poskušali bomo narediti najboljše, kar lahko, da bi si izborili zmago in osvojili veliko točk za ekipo. Na reliju po Finski mi ni uspelo doseči najboljšega rezultata, vendar se s tem ne želim še dodatno obremenjevati. Na ta reli želim gledati kot na vsak drug reli in se karseda potruditi.«
Elfyn Evans (voznik dirkalnika 33)
»Finski reli je zame vedno vrhunec sezone in hkrati pomemben teden za ekipo in prvenstvo. Tam smo že v preteklosti dosegli dobre rezultate in bi morali graditi na tem, s testiranji ta teden pa bomo v pravi formi za začetek relija. Čiščenje cest običajno ni tako izrazito, kot smo ugotovili v Latviji, zato se je običajno mogoče boriti tudi v ospredju, vendar bomo morali počakati in videti, kakšne bodo vremenske razmere v dneh pred petkom. Na splošno se dirke veselim kot vedno: ceste so čudovite za vožnjo, zato bom užival in videl, kaj se bo zgodilo.«
Sébastien Ogier (voznik dirkalnika 17)
»Finski reli je edinstven dogodek v prvenstvu, ki ga po mojem mnenju rad vozi vsak voznik. To je tudi zahteven reli, kjer so bili lokalni vozniki vedno zelo močni. Ampak to je izziv, ki ga imam rad. To je tudi reli, ki sem si ga po nekaj letih odsotnosti resnično želel ponovno voziti. Hkrati je to tudi domači dogodek za ekipo in vesel sem, da sem del te močne ekipe, zato bom skušal dati vse od sebe, da bi dosegel najboljši ekipni rezultat. Mislim, da sem po premoru od vožnje na zelo hitrih relijih v Latviji dosegal dobre hitrosti in dobre rezultate, zato upam, da bom to prenesel tudi na Finsko.«
Takamoto Katsuta (voznik dirkalnika 18)
»Finski reli je tekmovanje, ki se ga vedno zelo veselim. Ker že vrsto let živim na Finskem, je ta reli zame poleg relija na Japonskem kot moj drugi domači reli, zato mi je lanska uvrstitev na stopničke veliko pomenila. Upam, da bom letos dosegel podoben rezultat. Seveda pa ne bo lahko, saj je med konkurenti veliko dobrih voznikov. Na zadnjem reliju v Latviji sem bil hiter in imel res dober občutek v dirkalniku, kar sem poskušal izboljšati tudi na testnem dnevu na finskih cestah v začetku tega tedna. Zato se na reliju počutim povsem samozavestno in se bom na polno trudil ter pri tem užival.«
Sami Pajari (voznik dirkalnika 5)
»Že nekaj tednov se res veselim relija po Finski. Debitirati v dirkalniku Rally1 z ekipo TGR-WRT na domači tekmi bo res vznemirljiv trenutek. Z ekipo smo imeli nekaj dobrih testnih dni, ki so mi pomagali, da sem se navadil na vozilo in se pripravil na tekmovanje, vendar bo to še vedno velik izziv. Hitrostne preizkušnje na Finskem so lahko zelo zahtevne z izjemno velikimi hitrostmi in številnimi zahrbtnimi grebeni. Najpomembneje je pridobiti izkušnje in končati reli. Seveda bi rad pokazal tudi hitre vožnje, vendar si ni lahko zastaviti cilja glede končnega rezultata. Najbolje je, da o tem ne razmišljam, se učim ter napredujem korak za korakom.«
VIR: Toyota Adria