Na podelitvi nagrad Epica 2022 so velike nagrade prejela dela iz Nemčije, Norveške, Indije, Združenih držav, Kanade in Brazilije.

Žiriji za mednarodne kreativne nagrade Epica, v kateri so uredniki in novinarji iz vodilnih oglaševalskih in marketinških publikacij iz več kot 50-ih držav (med njimi je tudi Marketing magazin), je predsedoval David Griner, nekdanji mednarodni urednik Adweeka in soustanovitelj neprofitne organizacije Creative Ladder, katere cilj je v oglaševanje vnesti več raznolikosti.

VELIKE NAGRADE


Odgovornost:
»Odvrnitev pogleda; QR-koda, ki rešuje življenja« agencije Scholz & Friends (Nemčija) za podjetje Johanniter-Unfall-Hilfe

Odnosi z javnostmi: »Katalog imen« agencije TRY (Norveška) za podjetje IKEA in »Manjkajoče poglavje« agencije Leo Burnett (Indija) za podjetje Procter & Gamble
Inovacija: »Bančna kartica dotika« agencije McCann New York (ZDA) za podjetje Mastercard

Digitalne rešitve:
»Kečap po umetni inteligenci« agencije Rethink (Kanada) za podjetje Kraft Heinz

Mediji: »Piratska tekma« agencije Mirum (Brazilija) za podjetje DirectvGo

Film:
»Pajek in okno« agencije Leo Burnett (Nemčija) za podjetje Samsung Electronics

Mreža leta:
McCann Worldgroup

Agencija leta:
Rethink iz Kanade



ZA ODNOSE Z JAVNOSTMI KAR DVE VELIKI NAGRADI


Letos sta bili v kategorijij odnosov z javnostmi podeljeni kar dve veliki nagradi. Ena je šla v roke agencije Leo Burnett Indija in podjetju P&G za projekt »Manjkajoče poglavje«, ki izobražuje mlada dekleta v Indiji o menstruaciji; tam je ta tema namreč še tabu. Iz agencije Leo Burnett Indija so nagrado komentirali: »Hvala za to čast. Še naprej se bomo borili za prihodnost milijonov indijskih deklet.«
Druga nagrada je šla v roke norveški agenciji Try in Ikei za akcijo »Katalog imen«, ki navdihuje starše pri iskanju otroških imen s pomočjo imen iz Ikeinega kataloga pohištva. Egil Pay, izvršni kreativni direktor pri agenciji Try, je ob podelitvi nagrade dejal: »Resnično smo počaščeni, da smo prejeli veliko nagrado ravno z Ikeo, enim od naših najljubših naročnikov. Velika nagrada Epica je najboljše božično darilo, ki smo ga lahko dobili.«
BREZ VELIKIH NAGRAD V KATEGORIJAH TISK IN OBLIKOVANJE

Medtem ko sta bili v kategoriji odnosov z javnostmi podeljeni dve nagradi, pa žirija ni podelila velikih nagrad v kategorijah tisk in oblikovanje. Zlate nagrade so bile podeljene, a žiranti so se po dolgi razpravi odločili, da med prijavljenimi deli ni nobene posebne akcije, ki bi tako močno izstopala od drugih, da bi si zaslužila veliko nagrado.

VELIKA NAGRADA V KATEGORIJI INOVACIJE ZA DOBRODELNO AKCIJO MASTERCARDA


V kategoriji inovacija je veliko nagrado prejela agencija McCann New York za izjemno oglaševalsko akcijo za bančno kartico MasterCard, ki so jo vzpostavili kot pobudo slepim in slabovidnim. Njihove nove kartice, za katere je bila akcija vzpostavljena, omogočajo razlikovanje med različnimi plačilnimi karticami, zahvaljujoč različnim reliefom zarez v plastiki. Alex Lopez, globalni glavni kreativni direktor iz skupine McCann Worldgroup, je nagrado komentiral: »Priznanje novinarjev, ki vsak dan spremljajo in pišejo o naših delih, nam daje dodatno potrditev, da so prispevki naših ekip dobri ter da našim strankam resnično pomagamo graditi blagovne znamke in podjetja. Naš cilj je biti vodilni v industriji kreativnosti, pa ne z namenom osvajanja nagrad, ampak zato, da pomagamo našim strankam pri krepitvi njihove vloge v življenju ljudi. Čestitam ekipi v New Yorku in stranki Mastercard za pridobitev te zelo posebne nagrade za inovacijo.«
KREATIVNA UPORABA MEDIJEV

Veliko nagrado v kategoriji medijev je prejela agencija Mirum iz Brazilija za podjetje DirectvGo in oglaševalsko akcijo »Piratska tekma«. V projektu so usmerjali spletne gledalce, ki so želeli nezakonito pretakati nogometne tekme, na lažne in zelo smešne tekme z mnogimi napakami in jih obenem spodbujali, da za pravo vsebino plačajo.
VELIKA NAGRADA V KATEGORIJI DIGITALNIH REŠITEV PODJETJU KRAFT HEINZ

Agencija Rethink iz Kanade je za oglaševalsko akcijo »Kečap po umetni inteligenci« za Kraft Heinz prejela veliko nagrado v kategoriji. Agencija je namreč odkrila, da umetna inteligenca na naročilo, naj nariše embalažo kečapa, vedno nariše takšno, ki je videti kot ikonična Heinzova steklenica. O akciji smo pisali tu.

Kot zanimivost, žirija je umetno inteligenco in njeno videnje kečapa preizkusila tudi sama v živo in ugotovila, da vse to resnično drži.

KATEGORIJA ODGOVORNOSTI, DELO ZA DOBRE NAMERE


Veliko nagrado za odgovornost je prejela akcija »Odvrnitev pogleda; QR-koda, ki rešuje življenja« družbe Scholz & Friends iz Nemčija za organizacijo Johanniter-Unfall-Hilfe. Ljudje se pogosto ob prometnih nesrečah ustavljajo na prizorišču in s telefonom fotografirajo dogajanje in s tem preprečujejo reševalcem dostop do bolnišnice ali pa jih motijo pri delu. Agencija je tako ustvarila QR-kodo na reševalnih vozilih in uniformah reševalcev, ki uporabniku ob fotografiranju pošlje sporočilo, da motijo reševanje življenja.


KREATIVNA UPORABA FILMA


Agencija Leo Burnett iz Nemčija je za Samsung Electronics posnela kratek film »Pajek in okno«, »zabaven in prisrčen film s prepričljivimi posebnimi učinki«, kot so ga opisali žiranti. Zgodba prikazuje velikega pajka, ki se skozi okno zaljubi v Samsungov telefon zaradi značilnih leč na kameri naprave, ki spominjajo na pajkove oči.

 VIR: MM