Agencija Methodyca je januarja letos praznovala drugi rojstni dan. Čeprav morda sodijo med mlajše agencije pri nas, zase pravijo, da so pravzaprav »stari mački« v preobleki nove agencije.

Agencija Methodyca je januarja letos praznovala drugi rojstni dan. Čeprav morda sodijo med mlajše agencije pri nas, zase pravijo, da so pravzaprav »stari mački« v preobleki nove agencije.


Tina Guček Novinarka Marketing magazina

Foto: arhiv agencije
Formalna ustanoviteljica agencije je Lea Slak, ki je tudi njena direktorica, a pravi, da je šlo pri ustanovitvi za premišljeno odločitev ekipe petih tesnih agencijskih sodelavcev. Njihova vizija ob ustanovitvi se skriva v njihovem sloganu; predstavljajo se namreč kot »agencija za izbrane naročnike«. »Želimo sodelovati le z naročniki, v katere verjamemo od prvega dne. Ker smo njihove stranke, poznavalci panoge ali največji oboževalci. Od prvega dne tako delujemo kot proaktivni razvojni partner in ne kot pasivna oglaševalska agencija, ki čaka na naslednje povpraševanje,« pravi Lea Slak.

VSAK NOV NAROČNIK JE KOT NOV ČLAN EKIPE

Na vprašanje, kako so izbrali ime agencije, pojasni, da SSKJ metodo opiše kot obliko načrtnega, premišljenega dejanja, ravnanja ali mišljenja za dosego kakšnega cilja. »In prav taka je agencija Methodyca. Kot izkušeni posamezniki smo v oglaševalski posel šli izredno premišljeno ter z odličnim zavedanjem, kaj je možno in kaj ne. Slednje vsakodnevno  seveda ponujamo tudi našim naročnikom,« pove sogovornica.

Kot prvi in najtežji mejnik do zdaj omeni sam začetek, ki ni bil tako zahteven v smislu birokratske »zabave« kot z organizacijskega vidika: »Imeti operativno agencijo polnega servisa s petimi interno zaposlenimi od prvega dne – na to sem najbolj ponosna! Kot druge prelomnice pa lahko omenim kar vsakega novega naročnika oziroma partnerja, ki ima zaradi našega tesnejšega sodelovanja seveda velik vpliv na naše delovanje. Na vsakega novega naročnika gledamo kot na novega zaposlenega oziroma člana ekipe, to pa seveda spreminja samo dinamiko delovanja.«

BUTIČNI, VSESTRANSKI IN FLEKSIBILNI

Pozicionirajo se kot butična agencija, ki storitve ponuja le izbranim strankam, ki jih »poznajo, še preden se spoznajo«. Nabor njihovih storitev je širok – od znamčenja do vsebinskega marketinga, oblikovanja, spletnega programiranja in še marsičesa. »Smo agencija polnega servisa, ki s šestimi redno zaposlenimi sodelavci pokriva ključna področja marketinga, preostale storitve pa zagotavljamo z mrežo poznanih in v praksi preverjenih zunanjih sodelavcev. To nam v jedru delovanja omogoča fleksibilnost, ki je dandanes zelo iskana lastnost agencij,« pravijo.

Na digitalnem parketu so močni predvsem v programiranju spletnih strani po meri, na klasičnem pa predvsem v znamčenju oziroma ustvarjanju čustvene plati blagovne znamke. Kot pravijo, je ta dandanes izredno zapostavljena, saj se pozablja na dolgoročno strategijo nastopa na trgu in prevečkrat daje poudarek predvsem instantni prodaji – slednje pa po njihovem prepričanju obenem vodi tudi do instantnih blagovnih znamk.

»PRED IN ZA VSAKIM POSLOM SE SKRIVAJO LJUDJE«

Kako pa skrbijo za lastno znamčenje? »Pri svoji komunikaciji smo zelo osebni. Človek na prvem mestu, mimo zloglasnih oznak B2B, B2C, B2G ... Zelo veliko delamo na prilagojeni komunikaciji za posameznega naročnika. Tukaj gremo resnično korak dlje. To izraža tudi naša spletna stran, na kateri je večina vsebine za širšo javnost zaklenjene. Našim potencialnim strankam tako zagotovimo dostop preko unikatne kode, ki omogoča, da jih pozdravi njim prilagojena vsebina, od osebnega nagovora (z imenom) naprej.«

Trdno so prepričani, da se pred in za vsakim poslom skrivajo ljudje in da je za uspešno sodelovanje poleg strokovnosti izjemno pomembna tudi sama kemija odnosa. »Osebno so mi tako manj prijetni trenutki predvsem tisti, kjer spoznamo, da z določenimi osebami na strani naročnika ni konstruktivnega, pozitivnega odnosa. Takrat zelo hitro rečemo ne nadaljnjemu sodelovanju. Sprejeti posel le zaradi posla samega vedno privede do (pod)povprečnih rezultatov. In to na oglaševalskem področju zagotovo pomeni nasedlo naložbo – na strani obeh. Da ne govorimo o učinku, ki ga ima tovrstno sodelovanje na zaposlene. Tega smo se k sreči naučili že v preteklosti in danes lahko trdim, da je ta poslovni model – torej reči ne – daleč najbolj donosen, tako za naročnike kot tudi za nas,« je prepričana Lea Slak.

»GOST OSTAJA ZVEST KUHARJU, NE RESTAVRACIJI«

Nove naročnike tako pridobivajo načrtovano in izbirčno. Nabor potencialnih partnerjev gradijo na podlagi izkušenj, poznavanja panoge, nemalokrat pa je glavni kriterij to, da je nekdo od sodelavcev največji oboževalec določene blagovne znamke. Svoj prodajni pristop tako opišejo kot zelo avtentičen in proaktiven, prav zato pa velikokrat tudi uspešen, saj ugotavljajo, da ponudba po napredku vedno izpade kredibilno. »Kljub bistveno večjemu časovnemu vložku pri prodaji smo očitno izbrali pravo pot, saj zaradi priporočil stik z nami naveže vedno več novih strank,« pravijo.

Med njihovimi največjimi naročniki so večja in manjša farmacevtska podjetja, poleg njih pa podjetja Globex, Kolpa san in Kerrock, SŽ-ŽIP, Mlinotest, Tekstina, Trelleborg, Zebra Patisseries in Prevent Deloza. »Ker naročnike izbiramo na podlagi izkušenj, lahko posledično že na samem začetku ponudimo oprijemljivo dodano vrednost, ki velikokrat temelji na konkretnih predlogih izboljšav komunikacije. Veseli smo, da je kar nekaj naših naročnikov z nami že od začetka. V naši panogi namreč še kako velja pravilo, da gost ostaja zvest kuharju, ne restavraciji,« se nasmehne Lea Slak.

TUDI MAJHNI PROJEKTI SO »VELIKI«

Na vse svoje projekte, tudi manjše, gledajo kot na »velike«, nekaj pa jih vseeno izpostavijo kot najbolj posebne oz. specifične:

-           za naročnika Trelleborg Slovenija (del mednarodne skupine Trelleborg AB iz Švedske) so ob predstavitvi novega izdelka, reševalne dvižne blazine Nova, izdelali svetovno inovacijo: spletno stran, ki vam lahko reši življenje. Ta omogoča privlačno in nazorno 3D-predstavitev izdelka na daljavo. Stran zaradi izredno specifične ciljne skupine (gasilci) nima klasične vloge spletne strani, saj gre v veliki meri za že poznane naročnike;

-           z razvojno tehnološkim centrom RTC že od samega začetka sodelujejo pri razvoju in lansiranju električnega motokros motorja. Ustvarili so blagovno znamko STRiX – world's first military-grade electric dirt bike, za katero pravijo, da bo s svojimi atributi pomembno pretresla trenutni motokros svet;

-           za dolgoletnega naročnika Zebra Patisseries so mini projekt oblikovanja kavnega lončka to-go spremenili v velik projekt, kjer je njihova ilustratorka lonček ročno porisala z uporabo dejanske kave. Projekt je bil odlično sprejet tako s strani strank kot tudi s strani strokovne javnosti;

-           kot zadnjega izpostavijo še septembrski projekt za Mlinotest, za katerega pravijo, da ga bomo še imeli priložnost spoznati.

»ZAPOSLENI SO BISTVO USPEŠNEGA POSLA«

V interno uigrani ekipi sodelavcev in prijateljev jih je trenutno šest: kreativni oblikovalec Domen Čas, ilustratorka Naja Puhan, spletni veteran Matej Zobavnik, vodja digitalne komunikacije Tomislav Angelov, kreativni direktor in strateg Matjaž Jarkovič ter Lea Slak na področju organizacije in poslovodenja. Dnevno sodelujejo tudi s preverjenimi zunanjimi sodelavci, s katerimi tvorijo ključno prednost za svoje partnerje – to sta fleksibilnost in učinkovitost. 


Ko izbirajo sodelavce, je zanje najbolj pomembna kombinacija talenta, strasti do dela in medsebojnega ujemanja oziroma dobre energije. »Povedano drugače: sodelavce pridobivamo enako kot naše naročnike – premišljeno in z jasno vizijo obojestranskega zadovoljstva. V tem trenutku imamo seznam petnajstih ljudi, za katere sem prepričana, da bomo v prihodnosti sodelovali z njimi,« pove Slakova.

Dober kader zanjo pomeni dober »vajb« in obratno, oboje pa vrhunsko motivacijo in prav takšne izdelke. »Zaposleni so bistvo uspešnega posla in imajo zato pomemben del moje pozornosti. Morda naivno, ampak menim, da v primeru širitve ekipe ne bom imela težav s kadrom. Prej omenjeni seznam ljudi obstaja z razlogom. Ker nekatere že leta spremljamo pri njihovem delu, jih poznamo oziroma smo že delali z njimi. To, da pridobiš oz. zadržiš kader, pa vidim kot klasičen podjetniški izziv, kjer igra glavno vlogo transparentna komunikacija o izzivih, strahovih, željah in pogojih,« še pove.

Trdno so prepričani, da se pred in za vsakim poslom skrivajo ljudje in da je za uspešno sodelovanje poleg strokovnosti izjemno pomembna tudi sama kemija odnosa. »Osebno so mi tako manj prijetni trenutki predvsem tisti, kjer spoznamo, da z določenimi osebami na strani naročnika ni konstruktivnega, pozitivnega odnosa. Takrat zelo hitro rečemo ne nadaljnjemu sodelovanju,« pravi direktorica Lea Slak.

»Z ODLIČNIMI REZULTATI ŽELIMO UTRDITI SVOJ SLOVES BUTIČNE AGENCIJE«

Na koncu seveda ne gre brez klasičnega vprašanja – kakšni so njihov načrti za prihodnost. Izvemo, da je njihova največja želja predvsem ta, da z odličnimi rezultati utrdijo sloves butične agencije (oz. agencije za izbrane naročnike), izpopolnijo seznam svojih partnerjev iz svojega seznama najbolj zaželenih in predvsem ostati izredno fleksibilni – do naročnikov in v odnosu do posla. »Rezultat slednjega je tudi naš zadnji spin-off projekt www.wedding-brand.com. Zaznali smo namreč priložnost, da lahko z našim znanjem bistveno nadgradimo celostni pristop pri zasnovi zgodbe in estetike poroke,« sklene Lea Slak.
Za razvojno tehnološki center RTC so razvili in s celostno zasnovanimi komunikacijskimi gradovi lansirali blagovno znamko STRiX – World's first military-grade electric dirt bike, za katerega pravijo, da bo s svojimi atributi zagotovo zatresel svetovno motokros tržišče.


Za dansko podjetje NUPO z mednarodno prisotnostjo so preko slovenskega zastopnika izvedli učinkovito oglaševalsko akcijo, ki je slonela na nanovplivnežih in pristopih avtentičnega marketinga.


Za naročnika Trelleborg Slovenija (del mednarodne skupine Trelleborg AB iz Švedske) so ob predstavitvi novega izdelka, reševalne dvižne blazine Nova, izdelali svetovno inovacijo: spletno stran, ki vam lahko reši življenje. Slednja omogoča privlačno in nazorno 3D-predstavitev izdelka na daljavo z minimalno prilagoditvijo pa tudi interaktivno sejemsko predstavitev.


V okviru priznanega italijanskega podjetja Curasept (slovenski distributer Vivit Pharma) so ustvarili kreativno zasnovo oglaševalske akcije za blagovno znamko Afterapid.


Za očesno optiko Vogrič so ustvarili uspešno oglaševalsko akcijo s pomenljivim naslovom »Ne spreglejte«, ki je temeljila predvsem na kreativni gverili in letaku. Z njihovo pomočjo so občani Idrije lahko izvedli štiri različna samotestiranja vida, preko katerih so lahko preverili, ali je pravi čas za strokovni pregled.


Za svoja poslovna partnerja, najbolj znani kulinarični vplivnostni tandem Gremo jest, so ustvarili internetno stran, za katero pravijo, da vam bo najbolj kredibilno svetovala, kje se vam izplača razvajati brbončice.


Za dolgoletnega naročnika Zebra Patisseries so za valentinovo »limited edition« serijo ustvarili embalažo, ki je bila ročno poslikana z malinovim pirejem, ki je bil dejansko polnilo tortice.


Za japonsko restavracijo Ondori (jap. petelin), ki je odprla svoja vrata na Gallusovem nabrežju, so zasnovali celostno grafično podobo, ki je slonela na lični obliki origami petelina.


Za dolgoletnega naročnika Kolpa, ki jih navdušuje z blagovnima znamkama Kolpa san in Kerrock, so ustvarili dokaz o njihovem trajnostnem pristopu.


Za tekstilno podjetje Tekstina stalno ustvarjajo različna komunikacijska gradiva.


Svojemu tesnemu partnerju, mednarodnemu podjetju Globex, z različnimi storitvami nudijo podporo pri uspešni mednarodni širitvi.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, junij 2023, #504. Revijo lahko naročite na
info@marketingmagazin.si.

VIR: MM