V prostorih Mestne občine Krško so predstavniki družbe GEN energije, vlade RS s predsednikom dr. Robertom Golobom in ministroma ter predstavniki družbe NEK pojasnili medijem, kakšni bodo postopki do dne, ko bo Slovenija na referendumu odločala o drugem bloku jedrske elektrarne.

V prostorih Mestne občine Krško so predstavniki družbe GEN energije, vlade RS s predsednikom dr. Robertom Golobom in ministroma ter predstavniki družbe NEK pojasnili medijem, kakšni bodo postopki do dne, ko bo Slovenija na referendumu odločala o drugem bloku jedrske elektrarne. Predsednik vlade je potrdil, da ni dileme, ali je Slovenija jedrska država in da bodo v prihodnjih osemnajstih mesecih izvedli več nalog na vladni ravni za pospešitev priprav na odločitev o gradnji JEK2. Zato bo od 1. avgusta začel skrbeti za ta projekt v kabinetu vlade koordinator Danijel Levičar. Doslej je delal v vodstvu GEN energije. Vendar pa se je dr. Golob tudi omejil – češ, da ne more nihče zagotoviti, kaj se bo zgodilo, ko bo referendum.

Dr. Dejan Paravan je na posvetu med drugim dejal: »Vlogo za pripravo državnega prostorskega načrta (DPN) za JEK2 dopolnjujemo tako, da bi lahko v prostor umestili elektrarno z večjo močjo. Energetsko dovoljenje, ki ga je Ministrstvo za infrastrukturo izdalo julija 2021, je bilo namreč omejeno na 1100 MW. S povečanjem moči želimo razširiti nabor potencialnih dobaviteljev, z močnejšo enoto pa odpiramo tudi boljše možnost za sklenitev strateškega partnerstva.« V GEN energiji so že pridobili prve informativne cene za JEK2. Informacije treh ponudnikov, s katerimi so opravili tehnični dialog, so primerljive in bližje končnim cenam elektrarn, ki jih že gradijo. Vendar dr. Paravan ni povedal, za kakšne cene gre. V GEN energiji že razmišljajo o financiranju gradnje JEK2 in bodo preučili različne poslovne modele in različne prakse v svetu, je dodal dr. Paravan.

Na posvetu je predstavnik akademske znanstveno raziskovalne sfere vprašal, ali je predvideno sodelovanje slovenske znanosti v pripravi in izvedbi projekta. Igorja Akrapoviča je prav tako zanimalo, kakšne bodo možnosti, da se v pripravo in izvedbo vključi domača industrija.

Predsednik vlade je zatrdil, da je prihodnost slovenske energije samo energetska mešanica. To navaja tudi prenovljeni NEPN, ki pa ponuja dva scenarija prihodnje oskrbe z energijo v Sloveniji – prvi scenarij samo z OVE in drugi z OVE in jedrsko. Ta dva scenarija nista bila omenjena, vendar bosta v javni razpravi zagotovo izpostavljena. Še posebej, ker se lahko zaradi šibkosti distribucijskega omrežja še bolj zaplete s priključevanjem sončnih elektrarn. Tako kot za projekt JEK2 bi očitno morala vladna raven razmišljati o izvedbenem načrtu za povečanje deleža OVE v končni rabi energije. Ne glede na to, da izračuni stroke kažejo, da bo zaradi energetske varnosti in zanesljivosti za Slovenijo v energetski mešanici nujna jedrska energija. Na posvetu je edino sedanji direktor NEK Gorazd Pfeifer omenil, kako je s skladiščenjem nizko in srednje aktivnih radijskih odpadkov. Povsem odprto pa je  skladiščenje visoko radioaktivnih odpadkov. Prihodnost jedrske energije je neločljivo povezana z opredelitvami v prenovi NEPN. Zato bi morali izvedbene načrte za prihodnost celotnega energetskega sistema tako tudi zasnovati. Časa ni veliko – ne za odločitev o JEK2 in ne za hitrejše uvajanje OVE glede na omejitve distribucijskega omrežja.

Vir: ESG

VIR: Zelena Slovenija