Pri Porscheju smo z novo visokoresolucijsko matrično tehnologijo HD razvili naslednjo generacijo žarometov, ki zagotavljajo boljšo porazdelitev svetlobe in zato do dvakrat večjo osvetljenost v primerjavi s prejšnjimi sistemi.
Pri Porscheju smo z novo visokoresolucijsko matrično tehnologijo HD razvili naslednjo generacijo žarometov, ki zagotavljajo boljšo porazdelitev svetlobe in zato do dvakrat večjo osvetljenost v primerjavi s prejšnjimi sistemi. Osrednji element inovacije, ustvarjene v sodelovanju s partnerji, je čip, ki na površini v velikosti nohta na palcu združuje več kot 16.000 posamično upravljanih mikrosvetlobnih LED-diod. LED-žarometi z matričnim HD-snopom tako zagotavljajo do dvakrat učinkovitejšo porazdelitev svetlobe z visoko ločljivostjo na površini, ki je kar štirikrat večja kot pri prejšnjih vrhunskih sistemih.
Glavna prednost nove generacije žarometov za uporabnika je zelo prilagodljiva in izjemno homogena osvetlitev. Poleg tega so vozniku na voljo inovativne funkcije, kot so razsvetlitve voznih pasov, cestnih gradbišč in zoženih pasov ter prilagodljiva avtocestna osvetlitev z dolgimi lučmi. Visokozmogljive dolge luči bodo spremenile noč v dan na razdalji do 600 metrov. Za nasproti vozeče avtomobile bo poskrbela funkcija nebleščečih dolgih luči, nezasenčena območja osvetlitve pa bodo ob tem ostala bistveno svetlejša.
Glavna prednost nove generacije žarometov za uporabnika je zelo prilagodljiva in izjemno homogena osvetlitev. Poleg tega so vozniku na voljo inovativne funkcije, kot so razsvetlitve voznih pasov, cestnih gradbišč in zoženih pasov ter prilagodljiva avtocestna osvetlitev z dolgimi lučmi. Visokozmogljive dolge luči bodo spremenile noč v dan na razdalji do 600 metrov. Za nasproti vozeče avtomobile bo poskrbela funkcija nebleščečih dolgih luči, nezasenčena območja osvetlitve pa bodo ob tem ostala bistveno svetlejša.
Nova visokoresolucijska matrična tehnologija HD prinaša še eno zelo učinkovito prednost. Matrični žarometi vselej aktivirajo le tiste svetlobne pike, ki so v danem trenutku dejansko potrebne. Posledično je poraba energije ob enaki količini svetlobe precej manjša.
Štiritočkovni žarometi bodo prepoznavni tudi ponoči
Ob štiritočkovnih dnevnih lučeh in lučeh za vožnjo v zavoj inovativni žarometi vključujejo tudi dva nova matrična modula HD ter dva dvofunkcijska modula za dnevne in pomožne dolge luči. Ti štirje glavni svetlobni viri so razporejeni v štiritočkovno postavitev, značilno za modele Porsche. Žarometi prejšnje generacije so za dnevne luči uporabljali štiritočkovno osvetlitev, funkcijo kratkih oziroma zasenčenih luči pa je opravljal osrednji matrični modul s tehnologijo 84 svetlobnih pik.
Nova visokoločljiva matrična tehnologija omogoča korak naprej tudi na področju dizajna. Prvič je namreč Porschejeva značilna štiritočkovna razporeditev dnevnih luči vidna tudi ponoči, saj se za dolge luči uporabljajo enaki moduli kot za kratke. Nove generacije matričnih žarometov bodo deležne različne modelske linije. Tehnologija modulov bo pri vseh modelih ostala enaka, vsakemu modelu posebej pa bomo prilagodili dizajn. V sklopu razvoja inovativne tehnologije smo pri Porscheju prijavili več kot 25 novih patentov.
Prva visokoločljiva matrična LED-luč na svetu
Nova tehnologija povezuje različne in včasih nasprotujoče si cilje. Zaradi oblikovnih razlogov smo vse svetlobne funkcije združili v štiri prepoznavne module. Kljub temu pa posamezni viri svetlobe še zmeraj zagotavljajo homogeno in močno osvetlitev. Pred projektiranjem žarometov smo izvedli simulacije za analizo celotne zasnove sistema, da bi ta kar najbolje izpolnjeval vse zahteve, vključno s pričakovanji voznikov. Na podlagi raziskave smo se odločili za novo in učinkovito matrično LED-tehnologijo s 16.384 svetlobnimi pikami, ne pa za najvišjo tehnično izvedljivo ločljivost.
Zasnova žarometa je jasno strukturirana. Štirje skoraj kvadratno razporejeni svetlobni moduli, ki jih dopolnjujejo ozki trakovi dnevnih luči, sledijo značilnemu štiritočkovnemu dizajnu. Ta je sedaj jasno prepoznaven tako podnevi kot ponoči. Dva zgornja dvofunkcijska modula sta enaka ter opravljata nalogi dnevnih in pomožnih dolgih luči s po tremi LED-diodami.
Srce nove matrične tehnologije HD predstavljata spodnja dva modula. V vsakem je enaka LED-matrika z integriranim LED-gonilnikom (ASIC), ki ustvarja svetlobni snop z visoko ločljivostjo na površini, veliki zgolj 12,8 x 3,2 milimetra. Sistemski krmilnik, primerljiv z zmogljivo grafično kartico, ne le aktivira, ampak tudi nadzoruje svetlost vsake od 16.384 diod. Na oba modula so nameščene različne leče s posebej brušenim optičnim steklom.
Te leče omogočajo različne kote osvetlitve. Širokokotna leča zunanjega matričnega modula HD pokriva kot 40 stopinj v širino in 10 stopinj v višino. Notranji matrični modul HD Performance pa oddaja svetlobo pod kotom 20 stopinj v širino in 5 stopinj v višino. Njegovo osvetljevanje je tako le polovično široko in visoko, vendar je zato bistveno svetlejše. Svetlobi, ki ju razširjata oba modula HD, se tako na sredini prekrivata, kar žarometu omogoča široko in hkrati izredno intenzivno osvetlitev v osrednjem delu.
Najboljša možna vidljivost v vseh razmerah
Tehnološki preskok na področju osvetlitve lahko pripišemo učinkovitemu ustvarjanju svetlobe in kombinaciji dveh matričnih modulov HD z dvema dvofunkcijskima moduloma. Matrična modula HD s skupno kar 32.768 svetlobnimi pikami na žaromet ustvarjata neposredno svetlobo z visoko ločljivostjo. Tako nastaja le svetloba, ki je dejansko potrebna. Zato je ta tehnologija znana kot aktivno matrično generiranje svetlobe. Svetlobna matrika HD osvetljuje celotno 40-stopinjsko vodoravno in 10-stopinjsko navpično območje s svetlobnim tokom več kot 1400 lumnov ter tako ustvarja eno največjih in najsvetlejših območij z visoko ločljivostjo. Pokriva celotno območje osvetlitve dolgih luči, svetlobni snop pa se začne tik pred vozilom. V tem območju se lahko svetloba poljubno razporeja, ta prilagodljivost pa omogoča izboljšanje obstoječih in uvedbo novih funkcij, vse z namenom, da vozniku zagotovimo najboljšo možno vidljivost v vsaki situaciji.
Optimizirane in nove funkcije za večjo varnost in udobje
Dolge luči s pomožnimi dolgimi lučmi (visokozmogljive dolge luči)
Če sistem ne zazna spredaj ali nasproti vozečih avtomobilov in so aktivirane samodejne dolge luči, matrični moduli HD preklopijo s kratkih na dolge luči, ob tem pa se avtomatično prižgejo dolge luči zgornjih dvofunkcijskih modulov. S tem se povečata učinkovitost dolgih luči in dolžina svetlobnega snopa, ki je lahko več kot 600 metrov.
Nebleščeče dolge luči z novo funkcijo
Če kamera zazna spredaj ali nasproti vozeč avtomobil, se pomožne dolge luči ugasnejo, vozilo pa se selektivno zakrije z izklopom ustreznih svetlobnih pik v matričnih modulih HD. Energija, ki se pri tem sprosti, se pretvori v dodatno funkcionalno svetlobo. Celotna razpoložljiva svetloba se uporabi za optimalno osvetlitev nebleščečih dolgih luči in izboljšanje vidljivosti za voznika, ne da bi to povzročalo bleščanje drugim voznikom. Ob aktivirani zaščiti pred bleščanjem se količina svetlobe iz matričnega modula HD levo in desno od zasenčenega območja podvoji, kar znatno poveča svetlost preostalega območja dolgih luči.
Osvetlitev voznega pasu
Ta funkcija osvetljuje vozni pas s svetlobno preprogo. Tako vozni pas med prometnimi oznakami postane bistveno svetlejši, in to ne glede na trenutni položaj vozila na njem. Naj vozimo bolj po levi, desni ali sredi voznega pasu, svetlobna preproga se med cestne oznake prilepi kot magnet. Funkcija se aktivira izključno na avtocestah oziroma primerljivih cestah in omogoča zgodnje zaznavanje nevarnih predmetov ter zmanjšuje možnost menjavanja voznih pasov nepozornih voznikov. Pri namerni menjavi voznega pasu se svetlobna preproga za kratek čas razširi, tako da ob prečkanju označbe pokrije oba vozna pasova. Po končani menjavi pa se močneje osvetli le novi vozni pas.
Osvetlitev cestnih gradbišč in zoženih voznih pasov
Ob zaznavi cestnih gradbišč ali zoženj se svetlobna preproga samodejno zmanjša na širino vozila, vključujoč stranska ogledala, da se vozni pas osvetli in postane vidnejši za voznika. Ta vizualna podpora omogoča, da lahko vozniki bolje ocenijo svoj položaj na voznem pasu in morebitne možnosti prehitevanja. S to funkcijo so korekcije krmiljenja in hitrosti občutno manjše, posledično pa se precej izboljša ohranjanje voznega pasu.
Prilagodljive dolge luči na avtocesti
Nadzorni sistem na avtocestah in hitrih cestah omogoča najboljšo možno osvetlitev izbranega voznega pasu, hkrati pa porazdelitev svetlobe optimalno prilagaja razmeram na avtocesti. Svetlobni snop se prekine z mehkim prehodom proti sredinskemu pasu, kar preprečuje zaslepitev drugih voznikov.
Animacija kot pozdrav
Pri zaklepanju in odklepanju avtomobila kratek svetlobni snop zagotavlja vidljivost ter varnost pred vozilom in okoli njega. Žarometi voznika pospremijo z diskretno animacijo. Matrični moduli HD ustvarijo dve grafiki žarometov v štiritočkovni obliki, ki ju projicirajo denimo na steno ali garažna vrata.
VIR: Porsche Slovenija