Voznik in potniki v povsem novem športnem terencu RX v vsakem trenutku občutijo vsestransko varnost in brezskrbnost. Najsodobnejši sistemi nenehno preverjajo dogajanje v prometu in na cesti.
- Najnovejša generacija varnostnega paketa Lexus Safety System +, ki je del standardne opreme, zagotavlja izjemno zaščito in številne asistenčne sisteme.
- Povsem novi športni terenec RX je na varnostnem preizkusu Euro NCAP prejel pet zvezdic.
- Robustna zasnova in učinkovita pasivna varnost zagotavljata odlično zaščito v primeru trka.
- Sodobna tehnologija olajšuje vožnjo in zaznava utrujenost voznika.
- Poseben monitor spremlja voznikove reakcije, zaznava njegovo morebitno utrujenost ter po potrebi zaustavi vozilo.
Voznik in potniki v povsem novem športnem terencu RX v vsakem trenutku občutijo vsestransko varnost in brezskrbnost. Najsodobnejši sistemi nenehno preverjajo dogajanje v prometu in na cesti. Ko zaznajo morebitno nevarnost, takoj opozorijo voznika ter po potrebi prilagodijo hitrost, krmiljenje in zaviranje. Na ta način pomagajo pri izogibanju nesrečam, oziroma pri zmanjševanju njihovih posledic.
Zahvaljujoč najnovejši generaciji paketa Lexus Safety System +, ki je del standardne opreme vsakega modela RX, sta razpon in zmogljivost varnostnih funkcij in asistenčnih sistemov še večja kot kadarkoli prej.
Po zaslugi izjemnega tehnološkega napredka je novi športni terenec RX na neodvisnem varnostnem testu Euro NCAP prejel najvišjo oceno petih zvezdic. To je avtomobil, v katerem se temeljna trdnost konstrukcije avtomobila združuje s sodobnimi sistemi, ki v primeru nesreče varujejo voznika, potnike in pešce. RX je prejel 90 % točk za zaščito odraslih potnikov, 87 % za zaščito otrok, 89 % za zaščito ranljivih udeležencev v prometu in 91 % točk za delovanje varnostnih asistenčnih funkcij.
Sistem za zaznavanje in preprečevanje trka (PCS) uporablja kombinacijo radarja in kamere, ki omogočata širši obseg zaznavanja in prepoznavanja morebitnih nevarnosti. Med zavijanjem v križišču sistem lahko zazna nevarnost čelnega trčenja z nasproti vozečim vozilom ali s pešci. Odzivni čas je krajši, na voljo pa je tudi pomoč pri krmiljenju v sili (ESA) z aktivno podporo, ki nudi pomoč pri krmiljenju in zaviranju ter pomaga ohranjati stabilnost avtomobila znotraj trenutnega voznega pasu.
Sistem za zaznavanje in preprečevanje trka lahko zazna tudi nenadno in nenamerno uporabo stopalke za plin pri nizki hitrosti ter prepreči potencialno nevarno pospeševanje. Sistem za nadzor mrtvega kota (BSM) in sistem za zaznavanje prečnega prometa zadaj s samodejnim zaviranjem (RCTA) omogočata varno prehitevanje in manevriranje. Sistem za zaznavanje prečnega prometa spredaj (FCTA), ki je del razširjenega varnostnega paketa, v slabo preglednih križiščih opozarja na bližajoča se vozila z obeh strani. Sistem za zaznavanje mrtvega kota ima pomembno funkcijo v sklopu sistema varnega izstopa iz vozila e-Latch, saj preprečuje nenadzorovano odpiranje vrat, ko se od zadaj približujejo druga vozila.
Pogosto se zgodi, da se vozniki na dolgi poti utrudijo, kar vpliva na njihovo osredotočenost, pozornost in reakcijski čas. Zaradi tega so pri znamki Lexus vozila opremili s funkcijami, ki zmanjšajo obremenitev vožnje in spremljajo voznikovo budnost. Monitor za spremljanje voznika uporablja posebno kamero, nameščeno nad volanom, s katero nenehno preverja stanje voznika in prepozna, ali je izgubil koncentracijo zaradi utrujenosti ali slabega počutja. Monitor je povezan z aktivnimi varnostnimi sistemi avtomobila: če se voznik ne odzove na opozorila, bo sistem preprečil pospeševanje in vozilo nadzorovano zaustavil, aktiviral varnostne luči in sprožil klic na pomoč.
Proaktivni vozniški asistent (PDA) se izjemno izkaže pri nižji hitrosti. Uporablja sprednjo kamero avtomobila, s katero zaznava pešce, ki nameravajo prečkati cestišče ali hodijo ob robu ceste, parkirane avtomobile in kolesarje. Na dolgih avtocestnih vožnjah dinamični radarski tempomat (DRCC) ohranja varnostno razdaljo glede na spredaj vozeče vozilo in po potrebi upočasni avtomobil ter ga tudi povsem zaustavi. Po novem se odziva tudi na glasovne ukaze in samodejno prilagodi hitrost vozila, ko se približuje ovinku. Sistem lahko prilagodi tudi hitrost in prepreči vožnjo mimo vozila na napačni strani večpasovne ceste. Sistem za ohranjanje voznega pasu (LKA) in sistem za preprečevanje zapustitve voznega pasu (LDA) ohranjata avtomobil na sredini voznega pasu. Sistem za zaznavanje prometnih znakov (RSA) pa voznika opozarja na hitrostne omejitve, prometne znake prikazuje na večinformacijskem zaslonu ter prilagodi hitrost vozila, ko se omejitev hitrosti spremeni. Sistem za samodejno prilagajanje snopa luči pa omogoča bolj varno nočno vožnjo.
Vse te funkcije sestavljajo obsežen varnostni paket, ki ga še nadgrajuje učinkovit sistem samodejnega parkiranja. Poleg tega pa je programsko opremo možno posodabljati po zraku, kar pomeni, da avtomobila zaradi posodobitev ni potrebno peljati na servis.
Za več informacij, prosimo, obiščite:
VIR: Lexus