V vedno bolj konkurenčnem digitalnem ekosistemu je Telekom Slovenije začel s celovito tehnično in UX/UI-prenovo svojega spletnega mesta telekom.si ter ostalih spletnih in mobilnih platform, kot sta E-trgovina in Moj Telekom.

V vedno bolj konkurenčnem digitalnem ekosistemu je Telekom Slovenije začel s celovito tehnično in UX/UI-prenovo svojega spletnega mesta telekom.si ter ostalih spletnih in mobilnih platform, kot sta E-trgovina in Moj Telekom.


Tina Guček Novinarka Marketing magazina

Glavni namen prenove je bilo zagotavljanje brezhibne, napredne in obogatene uporabniške izkušnje. Vizija, ki so jo skupaj osnovali v Telekomu Slovenije in agenciji Renderspace, je imela dvojen cilj: modernizirati tehnološki ekosistem ter poenotiti in izboljšati uporabniško izkušnjo (UX) in vmesnik (UI) preko različnih platform. Eden od pomembnih ciljev je bil tudi optimizirati vsebine ter še dodatno poenostaviti preglednost in nakupne poti za različne uporabniške skupine.

»Naša ključna izhodišča so bila pomladitev blagovne znamke Telekoma Slovenije, osvežitev spletne grafične podobe, zagotavljanje brezšivne uporabniške izkušnje čez celotno spletno mesto, poenostavitev izkušnje za uporabnike ter preglednejši prikaz ponudbe izdelkov, storitev in rešitev za zasebne in poslovne uporabnike,« pravi Borut Bartol, vodja razvoja digitalnih kanalov v Telekomu Slovenije.

Pri tem pa so se seveda soočili tudi z nekaterimi izzivi. »Med njimi je na primer usklajevanje UX in oblikovne rešitve z omejitvami zalednih sistemov in različnih platform. Prenovljeno spletno mesto namreč teče na treh različnih tehničnih rešitvah. Oblikovati je bilo potrebno rešitev, da uporabniki oz. obiskovalci spletnega mesta ne vidijo, kdaj preidejo iz ene tehnične platforme na drugo. Prav tako je bilo treba upoštevati tehnične in funkcionalne omejitve posamezne platforme. Potrebnega je bilo tudi veliko usklajevanja z vsemi ekipami pri projektu; naročnikovimi različnimi oddelki in drugimi vendorji naročnika,« naštejejo v agenciji Renderspace. Pri delu so se osredotočili na cilje, ki jih je naročnik opredelil v briefu.

PRENOVA JE BILA VSEBINSKA, OBLIKOVNA IN TEHNIČNA

Kot pravijo v Telekomu Slovenije, so potrebovali tako vsebinsko kot tudi oblikovno in tehnično prenovo spletnega mesta. »Tako ima naša spletna stran popolnoma prenovljen videz, ki izhaja iz namensko razvitega dizajn sistema. Stran poganja nova, enostavnejša in zmogljivejša platforma. Pri oblikovanju, razvoju in pripravi vsebin smo poseben poudarek namenili lažji dostopnosti s strani ranljivih skupin, in sicer s pomočjo strojnega branja in s posebnim dodatkom, ki omogoča različne prilagoditve spletnega mesta. Vsebine na strani so s prenovo tudi bolje integrirane z različnimi zalednimi sistemi,« navajajo. Naredili so ekstremno poenostavitev dostopa do vsebin ter na spletno mesto dodali vsebinski blog Tehnik, ob tem pa ima spletno mesto še številne nastavke za nadaljnji razvoj in nadgradnjo za še in vedno boljšo uporabniško izkušnjo. Ob prenovi spletne strani so prenovili tudi spletno stran svojega hotela Tisa, ki je zdaj na voljo v treh jezikovnih različicah.

»STRATEGIJA JE BILA SKRBNO ZASTAVLJENA IN IZVEDENA«

Pravijo, da je bila njihova strategija skrbno zastavljena in izvedena. Pri tem so se osredotočili na:
  • pristop, usmerjen k uporabnikom: za podrobno razumevanje obstoječih uporabniških poti, uporabniških interakcij, preferenc in izzivov s spletno stranjo, E-trgovino in drugimi portali so opravili celovito uporabniško testiranje (v različnih uporabniških skupinah). Izvedli so delavnice z ekipami naročnika (za sestavljanje celovite slike je Renderspace uporabil osem različnih raziskovalnih metod), podatke pa so obogatili s poglobljenimi vpogledi v analitične programe.
  • tehnološko preobrazbo: zakulisje spletne strani Telekoma Slovenije je bilo zasnovano v .NET okolju z uporabo jezika C#, pri čemer je bil za urejevalno delo uporabljen Umbraco CMS. Na front-endu je bil uporabljen Angular 16 skupaj s strežniškim renderiranjem (SSR), kar je znatno pospešilo začetni čas nalaganja strani z dostavo vnaprej pripravljenih strani uporabnikom.
  • implementacijo design systema: razvili so edinstven oblikovalski sistem, ki zagotavlja učinkovito, prilagodljivo in skalabilno prenovo vseh portalov. T. i. design system ne le pospešuje oblikovalsko in razvojno delo, ampak spodbuja tudi enoten jezik med interdisciplinarnimi ekipami in zagotavlja enostavnost vzdrževanja vizualne in funkcionalne konsistentnosti na različnih platformah in spletnih straneh.
  • izvedbo front-enda in popolno pikselsko natančnost: zaveza k »pixel perfect front-end« pri izvedbi uporabniškega vmesnika je zagotovila, da je vsak element na spletni strani natančno prikazan, kar zagotavlja urejen in profesionalen videz.
  • »najprej mobilno« in dostopnost: stran je zasnovana na način, da je primaren mobilni dostop, saj glavnina dostopov do spletne strani poteka preko mobilnih naprav.
  • izboljšane in nove funkcionalnosti: razvili so napredne nove funkcionalnosti za izboljšanje uporabniške izkušnje, poenostavljanje nakupnega procesa in iskanje želenih informacij.
  • estetsko in funkcionalno poenotenje večkanalne izkušnje: poleg strani telekom.si je prenova UX/UI obsegala tudi E-trgovino in Moj Telekom (tako spletno kot mobilno aplikacijo), jih estetsko in funkcionalno uskladila in nadgradila.
  • optimizacijo vsebin: že obstoječe vsebine so optimizirali na način, da zagotavljajo preglednost in enostavno dostopnost. Ključno izhodišče je bilo, da uporabniki čim hitreje in čim enostavneje najdejo, kar iščejo.

Pri prenovi spletnega mesta so v Telekomu Slovenije upoštevali svetovne trende, lastne raziskave in analize, vključno s poglobljenimi intervjuji z uporabniki. V vseh fazah nastajanja spletnega mesta so izvajali tudi uporabniška testiranja.

Članek lahko v celoti preberete v Marketing magazinu #510. Revijo lahko naročite na
info@marketingmagazin.si.

VIR: MM