Inovativni konceptni avtomobili so bili pri znamki Porsche zmeraj temelji prihodnosti. To tradicijo nadaljujemo tudi z najnovejšo konceptno študijo. Mission X je spektakularna reinterpretacija hiperšportnika z oblikovalskimi elementi v slogu Le Mansater z visokozmogljivim in učinkovitim električnim pogonom.

Inovativni konceptni avtomobili so bili pri znamki Porsche zmeraj temelji prihodnosti. To tradicijo nadaljujemo tudi z najnovejšo konceptno študijo. Mission X je spektakularna reinterpretacija hiperšportnika z oblikovalskimi elementi v slogu Le Mansater z visokozmogljivim in učinkovitim električnim pogonom.

»Porsche Mission X je tehnološki nosilec športnih avtomobilov prihodnosti. Prevzema štafetno palico od kultnih Porschejevih športnikov iz preteklih desetletij ter tako kot modeli 959, Carrera GT in 918 Spyder zagotavlja ključno spodbudo za evolucijski razvoj naših prihodnjih vozil,« je dejal Oliver Blume, predsednik uprave družbe Porsche AG. »Drzne sanje in sanjski avtomobili so za nas dve plati iste medalje: Porsche ostaja Porsche le z nenehnimi spremembami.«
Michael Mauer, vodja oblikovalskega oddelka Style Porsche, dodaja: »Mission X predstavlja jasno zavezanost bistvu znamke. Vedno sledimo izražanju identitete naše znamke in izdelkov. To je pomembno vodilo pri usmerjanju razvoja naših serijskih modelov. Konceptna študija simbolizira simbiozo nezamenljivega genskega zapisa izavtomobilskega športain razkošnega prvega vtisa.«

Konceptna študija Mission X je razmeroma kompakten hiperšportnik, saj v dolžino meri 4,5 metra, širok pa je dva metra. Medosna razdalja je 2,73 metra ter je enaka kot pri modelih Carrera GT in 918 Spyder. Zaradi aerodinamičnih lastnosti so pnevmatike konceptnega avtomobila različnih velikosti. Spredaj so nameščena 20-palčna, zadaj pa 21-palčna platišča.
 
Dizajn: reinterpretacija klasičnih oblikovalskih elementov
 
Mission X predstavlja vrhunec zmogljivosti in sodobnega razkošja. Hkrati pa s svojo izklesano obliko in mišičastimi linijami dokazuje, da hiperavtomobili niso nujno agresivnega videza. Nizko, komaj 1,2 metra visoko karoserijo krasi elegantna barva Rocket Metallic, ki je bila zasnovana posebej za konceptno študijo. K tej barvi se prefinjeno prilegajo oblikovalski elementi s karbonskim prepletom. Ti so lakirani s prosojnim satenastim premazom, tako da struktura ogljikovih vlaken ostaja prepoznavna.

Prefinjene podrobnosti so tudi na kolesih konceptne študije. Posebej izstopa zadnji kolesni par, kjer so na platišča nameščene skoraj prozorne zračne lopatice. Te so oblikovane kot turbine in pripomorejo k boljšemu hlajenju zavor.
Nad obema potnikoma se razteza steklena kupola z ogrodjem iz plastične mase, ojačane z ogljikovimi vlakni (CFRP). Potnika bosta iz avtomobila izstopala v stilu Le Mansa, saj so vrata pritrjena na stebriček A in streho, odpirajo pa se naprej in navzgor. Takšna vratna zasnova je bila v preteklosti uporabljena v legendarnem dirkalniku Porsche 917.

Še ena zanimivost je svetlobni podpis, pri katerem so oblikovalci na novo interpretirali značilno Porschejevo štiritočkovno grafiko. Navpično obliko žarometov so navdihnili zgodovinski dirkalniki, kot sta Porsche 906 in 908.

Konceptna študija Mission X je razmeroma kompakten hiperšportnik, saj v dolžino meri 4,5 metra, širok pa je dva metra. Medosna razdalja je 2,73 metra ter je enaka kot pri modelih Carrera GT in 918 Spyder. Zaradi aerodinamičnih lastnosti so pnevmatike konceptnega avtomobila različnih velikosti. Spredaj so nameščena 20-palčna, zadaj pa 21-palčna platišča.
 
Premiera Porschejevega posodobljenega grba
 
Zadnji del koncepta Mission X zaznamuje značilna svetilna črta, ki daje vtis lebdenja. Še posebej izstopa prozoren in osvetljen napis Porsche. Celotna zadnja luč se, kot bi lebdela v zraku, dviga iz sodobne nosilne konstrukcije in se v štirih segmentih razteza po vsej širini zadka. Med polnjenjem utripa črka E v napisu Porsche, kar prida k občutku skrivnostnosti.

Posebna podrobnost je tudi posodobljen Porschejev grb, ki se je tokrat prvič pojavil na avtomobilu. Zaznamujejo ga brušena plemenita kovina, tridimenzionalna struktura satovja, posodobljena ilustracija konja in subtilnejša zlata barva. Njegova osvežena in čistejša izvedba jasno sporoča Porschejev značaj. Novi grb je nameščen na prednjem pokrovu, na volanu, v enobarvni različici pa tudi na središčih koles.
Osredotočenost na voznika se kaže v asimetriji notranjosti in barvnem konceptu. Sedeža sta različno obarvana. Naslon voznikovega sedeža je oblečen v tkanino kalaharijskosive barve, sedalni del pa je odet v andaluzijsko rjavo usnje.

Za razliko od voznikovega sedeža je naslon potniškega prevlečen s tkanino andaluzijsko rjave barve. Vzporednice z avtomobilskim športom so ob školjkastih sedežih iz materiala CFRP in šesttočkovnih varnostnih pasovih jasno vidne tudi na volanu. Ta je metuljaste oblike, nanj pa so nameščena stikala za izbiro načina vožnje in prestavne ročice.

Avtomobil je opremljen z več kamerami, snemati pa začnejo takoj, ko voznik pritisne gumb za aktivacijo snemanja na večnamenskem krmilniku.
 
Še ena zanimivost je na sovoznikovi strani, kjer je v armaturno ploščo vgrajen bajonetni sistem, na katerega je mogoče pritrditi štoparico. V podjetju Porsche Design so jo izdelali posebej za koncept Mission X. Prikaz je tako analogen kot digitalen, štoparica pa je zasnovana tudi za uporabo na dirkališču, kjer lahko med drugim prikazuje čase krogov ali vitalne podatke o vozniku.

Vpogled v tehnično prihodnost: vrhunska trajnostna zmogljivost
 
Porsche je zgled vrhunske električne zmogljivosti, hkrati pa je tudi pionir na področju trajnostne mobilnosti. Konceptna študija v celoti uresničuje oba cilja. Če bo prišlo do serijske proizvodnje hiperšportnika na osnovi modela Mission X, mora ta avtomobil izpolnjevati nekaj izredno zahtevnih pogojev:

  • biti mora najhitrejše serijsko vozilo na progi NürburgringNordschleife;
  • razmerje med močjo in težo se mora približati eni konjski moči na kilogram;
  • pritisne sile, ki delujejo na avtomobil, morajo biti precej večje od tistih pri modelu 911 GT3 RS;
  • s svojo 900-voltno arhitekturo se mora avtomobil polniti približno dvakrat hitreje kot model Taycan Turbo S.
 

Baterija je centralno nameščena za sedeži, takšna lega pa omogoča odlično okretnost, podobno kot pri avtomobilih s sredinsko nameščenim motorjem.
 
Legendarni predhodniki: Porschejevi inovativni superšportni avtomobili
 
Najhitrejši serijski avtomobil svojega časa, prvi serijski Porsche,izdelan iz ogljikovih vlaken, in prvi cestni avtomobil, ki je znamenito dirkališče Nürburgring Nordschleife premagal v manj kot sedmih minutah. To so superlativne titule modelov Porsche 959 (1985), Carrera GT (2003) in 918 Spyder (2013). Ti trije superšportniki so konceptualni predniki modela Mission X.

Leta 1985 je Porsche 959 debitiral kot tehnološka platforma. Njegov šestvaljni biturbobokserski motor je razvil 450 KM, kar je v kombinaciji z aerodinamično optimizirano karoserijo zadostovalo za največjo hitrost 317 km/h. S tem je bil Porsche 959 najhitrejši serijski avtomobil svojega časa.
Porsche Carrera GT je s svojim motorjem V10 in 612 KM, silovitim dizajnom ter edinstveno vozno izkušnjo še danes ikona med superšportnimi avtomobili.
Porschejeva hibridna tehnologija je z modelom 918 Spyder dosegla spektakularen vrhunec. Septembra 2013 je dvosedežnik z 887 KM  kot prvi homologirani cestni avtomobil 20,6-kilometrsko progo Nürburgring Nordschleife prevozil s časom pod sedmimi minutami (6 minut in 57 sekund). Vizija je, da bo tudi Mission X v primeru serijske proizvodnje najhitrejši serijski avtomobil na znamenitem dirkališču.

VIR: Porsche