V Zdravstvenem domu Idrija so prvi med zdravstvenimi ustanovami v Sloveniji opazili, da so bili nekateri pacienti, ki so jim bili naročeni kontrolni pregledi zaradi zdravnikove odsotnosti ali drugih opravičljivih razlogov preloženi

Metka R.

V Zdravstvenem domu Idrija so prvi med zdravstvenimi ustanovami v Sloveniji opazili, da so bili nekateri pacienti, ki so jim bili naročeni kontrolni pregledi zaradi zdravnikove odsotnosti ali drugih opravičljivih razlogov preloženi, oktobra letos pomotoma izbrisani s čakalnih seznamov. Idrijski zdravstveni dom je na problem opozoril Združenje zdravstvenih domov Slovenije, kmalu so isti problem zaznali tudi drugi zdravstveni zavodi po Sloveniji.
 
V pulmološki ambulanti ZD Idrija so ugotovili, da so bili iz čakalne knjige zbrisani nekateri pacienti, ki so bili prenaročeni na kontrolne preglede v spomladanskem obdobju, ko je bila zdravnica odsotna zaradi bolniškega staleža. V ZD Idrija so najprej pomislili na napako pri ponudniku programske opreme, ta pa jih je obvestil, da je izbris v centralnem sistemu izvedel NIJZ na zahtevo ministrstva za zdravje.
Ministrstvo za zdravje je konec septembra izvajalce obvestilo, da bo v sistemu eNaročanje od 10. oktobra 2022 ponovno vklopljena storitev “preverjanje veljavnosti neizkoriščenih napotnic in njihov preklic po 30 dneh”. Omenjena storitev je bila izklopljena od marca 2020; izklopili so jo kmalu po začetku pandemije covida-19. Storitev predvideva samodejni preklic napotnice, če se pacient ne zglasi na terminu pregleda in v 30-dnevnem roku v pisni obliki izvajalcu ne sporoči opravičljivega razloga za neprihod na termin.
Ta funkcija ne predvideva le preklica naročil, ki imajo termin 30 dni ali več v preteklosti, ampak tudi preklic še veljavne napotnice. Če je bilo na napotnico napisanih več naročil in je imelo samo eno naročilo termin v preteklosti, ostala naročila pa termin v prihodnosti, je centralni sistem na podlagi edinega naročila v preteklosti preklical tudi naročila v prihodnosti, zdravnik pa mora za to izdati novo napotnico.
Kot pojasnjuje direktor ZD Idrija Tomaž Glažar, so na podlagi obvestila o ponovnem vklopu omenjene storitve centralnega sistema pregledali vse sezname prvih pregledov svojih pacientov, kjer je bilo vse v redu, niso pa računali na to, da bo sistem izbrisal tudi paciente, čakajoče na kontrolni pregled, ker prej to ni bila praksa, in tako je omenjena storitev centralnega sistema pomotoma samodejno zbrisala 11 pacientov ZD Idrija s čakalnega seznama.
Vse te paciente iz ZD Idrija, ki so bili pomotoma zbrisani s čakalnega seznama, so v idrijskem ZD Idrija zaradi prizadevnosti sestre v pulmološki ambulanti in ob pomoči informatika ter ob dodatnem administrativnem delu osebnih zdravnikov, ki so morali napisati nove napotnice, uspeli vrniti na čakalni seznam na datume, kot so jih imeli pred izbrisom.
 
 
Metka Rupnik
Foto: ZD Idrija

Vir: Občina Idrija