Tekmovanje Outstanding, ki slavi presežke v zunanjem oglaševanju, bo svoj vrhunec doseglo na podelitvi nagrad v ljubljanski Operi 26. januarja 2023. Žiriji predseduje Urša Pučko, ustanoviteljica in direktorica agencije Internavti.
Kako vi osebno doživljate zunanje oglaševanje?
Ponekod ga vidim kot estetsko zunanje pohištvo, ki ga spremljata korekten dizajn in dobra sporočila. Zunanje oglaševanje lahko na okolico vpliva zelo pozitivno in prav takrat ga najbolj opazim. Včasih pa se zgodi, da je na enem mestu, npr. ob kakšni vpadnici, količinsko enostavno preveč oglaševalskega prostora. In to me odvrne že zaradi popolnoma enostavnega psihološkega učinka – preobilica informacij zablokira njihovo sprejemanje.
Kdaj ob oglasnem panoju začutite, da gre za presežek? Kdaj je zunanja oglasna površina uporabljena na vrhunski način?
Ko se me dotakne, ko si ljubosumno želim, da bi to naredili mi, Internavti; ko kot profesionalec veš, da bi rad bil podpisan pod to. Seveda pa mora oglas upoštevati neke osnovne zakonitosti v oglaševanju. Mora biti relevanten za blagovno znamko, izdelek in ciljno skupino, sporočilo pa mora biti povezano z namenom komunikacijske akcije. Če je vse to odkljukano, pa oglas potrebuje še nek presežek – nekaj, kar preseneti oz. navduši. S tem oglas izstopi iz množice in tega se ne da opisati.
Katere so glavne spremembe, do katerih je prišlo v več kot desetletnem obdobju Outstandinga?
Najvidnejša sprememba pri delih in zato tudi v samem tekmovnaju in njegovih kategorijah je digitalizacija tega medija. Pred desetletjem nismo poznali digitalnih svetlobnih vitrin na avtobusnih postajah, povezanih mrež svetlobnih vitrin, metrolightov ... Vse te oblike omogočajo gibljive slike in drugačno interaktivnost.
Zdi pa se mi, da smo v tržnih komunikacijah vedno manj pogumni. Spomnim se izjemnih kampanj izpred desetletja, medtem ko se lanskih ne spomnim več. Potrebujemo več izstopajočih komunikacij. To v resnici ni posebnost le v Sloveniji, povsod je tako, da vlada preveč sivine. Želim si več poguma! Kdo je kriv? Ne vem, ali so naročniki ali agencije; verjetno obe strani. Tudi mi, agencije, se pogosto cenzuriramo vnaprej, ker predvidimo, da preveč izstopajoče ideje ne bodo sprejete in ostajamo na varni strani.
ŽIRIJA TEKMOVANJA OUTSTANDING 2022
Urši Pučko so se v žiriji pridružili še Anita Srac, vodja marketinga v Lidlu Slovenija, Tanja Winterleitner, direktorica marketinga v Telemachu, Denis Potočnik, vodja marketinga v Alpe Panon McDonald's Slovenija, David Fartek, umetniški direktor v agenciji Arnoldvuga, Tomaž Apohal, ustanovitelj, partner in kreativni direktor v agenciji Yootree, in Jure Sotler, umetniški direktor v agenciji Luna \TBWA. Kot pravijo pri Europlakatu, organizatorju tekmovanja, žirijo kot pobudnik in organizator dogodka izbirajo sami, vedno pa je sestavljena iz predstavnikov stroke in predstavnikov oglaševalcev.
Izvirni članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, januar-februar 2023, #499-500. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.
VIR: MM