Citroën Oli [all-ë] je osupljiv konceptualni manifest inteligentnih idej, ki stremijo k spreobrnitvi statusa quo.

To je načrt poti za električno, optimistično in funkcionalno mobilnost, ki bo v bližnji prihodnosti izboljšala vsakodnevni življenjski slog vseh nas.
Citroën Oli [all-ë] se zoperstavlja aktualnim trendom avtomobilske industrije, ki ponuja vse težje, vse bolj kompleksne in vse dražje rešitve za električni prevoz družin. Oli [all-ë] poskuša odgovoriti na družbene izzive mobilnosti v prihodnosti. Zasnovan je po zgledu inovacij modela AMI in želi ponuditi cenovno dostopno, odgovorno in izjemno vsestransko mobilnost.

Ambicije in namen koncepta Citroën Oli je vzpostaviti boljši nadzor nad življenjskim ciklom vozila prek zmanjšanja teže in kompleksnosti z uporabo recikliranih materialov za zagotovitev večje zanesljivosti, cenovne dostopnosti in daljše življenjske dobe. Citroën Oli je laboratorij idej na kolesih, pravi manifest s številnimi podobami, ki obravnavajo inteligentne in realistične zamisli za prihodnost.

Ponaša se s 400 kilometri dosega, ciljno maso 1000 kg, porabo 10 kWh na 100 kilometrov, najvišjo hitrostjo 110 km/h za maksimalno učinkovitost in zmogljivostjo polnjenja od 20 do 80 odstotkov v zgolj 23 minutah. Po navdihu vozila Citroën Oli bo znamka ponudila nov pristop do lastništva, storitev in izkušenj za lastnik električnih vozil.

Citroënova domiselnost ne pozna meja, zato je to veliko več kot zgolj avtomobil. Gre za pravega spremljevalca na vsakodnevnih poteh, saj je koristen ne glede na to, ali ga vozite ali ne. Uporabljati ga je možno kot električno napravo z inteligentno kapaciteto in močjo, ki lahko električno energijo posreduje v omrežje, hišo ali dodatno opremo (V2G in V2L) za vsakodnevne življenjske potrebe in vožnjo. Nekonvencionalna oblika karoserije združuje funkcionalnost, učinkovitost in vzdržljivost, o njegovi učinkovitosti pa pričajo identična prednja vrata, odbijači in zaščitni elementi ter lahki materiali.
Plošče pokrova motornega prostora, strehe in ravnega poda prtljažnika so izdelane iz recikliranega kartona v obliki satovja in so izjemno odporne, saj lahko na njih stojimo. Na inovativnih hibridnih kolesih iz jekla/aluminija so nameščene vzdržljive in inteligentne pnevmatike Eagle GO, razvite v sodelovanju z znamko Goodyear.

Notranjost je prostorna in svetla, notri pa najdemo tudi inovativno instrumentno ploščo, na katero lahko voznik odloži pametni telefon in ki informacije o vožnji projicira po celotni širini armaturne plošče. Sedeži z naslonjali so iz mrežaste tkanine, pralnega poda in lahkih recikliranih materialov. Vozilo pa je možno obnoviti, nadgraditi in popraviti z recikliranimi rezervnimi deli, tako da ima še daljšo življenjsko dobo.

OLI [all-ë]: POOSEBLJA MISIJO ZNAMKE CITROËN
Oli zagotavlja preprosto, cenovno dostopno in inteligentno rešitev za električno mobilnost, ki bi olajšala vsakodnevno življenje ljudi zavoljo čim manjšega vpliva na naše okolje. Vsekakor bo postal navdih za ideje in inovacije, ki bodo uporabljene pri prihodnjih modelih znamke Citroën. Oli pa bo čisto prvo vozilo, na katerega bomo namestili najnovejšo interpretacijo logotipa dvojne puščice znamke Citroën, ki opredeljuje najnovejšo identiteto znamke in bo postopoma vpeljan v vse njene nove modele.
Citroën nenehno napoveduje prihodnost, v kateri bo zasebna mobilnost dostopna čisto vsakomur. Uspeh modela AMI dokazuje, da je znamka Citroën sposobna povzročiti eksplozijo, postaviti status quo pod vprašaj in si zamisliti ambiciozno konceptno vozilo Citroën Oli.
»Projekt smo poimenovali Oli [all-ë] kot poklon vozilu AMI in pa seveda tudi zato, ker pooseblja samo bistvo tega vozila. Znova namreč dokazuje, da je Citroën sposoben vsem ponuditi inteligentno električno mobilnosti, ki je hkrati nepričakovana, odgovorna in zadovoljujoča,« je povedal Vincent Cobée, generalni direktor znamke Citroën.
Če je Citroën z modelom AMI, naredil pomemben korak naprej v spreminjanju mikro-mobilnosti, pa Oli obetavno naznanja spremembe na področju družinske mobilnosti. Oli še zdaleč ni »palača na kolesih«, ki tehta 2500 kg in je zasuta z zasloni in raznimi napravicami, temveč dokazuje, da se lahko Citroën z ustrezno prilagojenim številom funkcij, inovativno rabo okolju prijaznih materialov in trajnostnim proizvodnim postopkom ustrezno odzove na potrebe po mobilnosti, ki je hkrati brez emisij in cenovno dostopna, privlačna in ustreza čisto vsem življenjskim slogom.

Vincent Cobée je pojasnil, zakaj nam Citroën danes predstavlja koncept Oli: »Nahajamo se v središču treh družbenih konfliktov: prvi se nanaša na vrednote in odvisnost od mobilnosti, drugi je povezan z ekonomskimi omejitvami in negotovostjo glede virov, tretji pa ponazarja našo naraščajočo željo po odgovorni in optimistični prihodnosti. Potrošniki lahko občutijo, da je doba izobilja že minila ter da lahko zaostritev zakonodaje in naraščanje stroškov omejita njihovo zmožnost za neovirano gibanje. Vzporedno s tem, pa zaradi naraščajočega zavedanja o vse bolj potrebni pospešitvi sprememb, ki bi omejile segrevanje ozračja, potrošniki postajajo bolj ekološko odgovorni.«
Citroën meni, da je napočil čas, da trendu odvečnega potrošništva rečemo »dovolj« in da se osredotočimo na proizvodnjo domiselnih, lažjih, manj kompleksnih in zares dostopnih vozil, ki so hkrati tudi inovativna in rekreativna. Drugačni in preprosti AMI je že naredil velik korak v to smer.
Poleg tega pa elektrificirani in električni modeli vozil, kot so na primer ë-C4 in novi ë-C4 X, lahka gospodarska vozila, kot sta ë-Berlingo in ë-SpaceTourer, že zdaj Citroënovim strankam obljubljajo, da bodo lahko koristile ugodnosti električnega motorja in bile deležne vrednot znamke, kot sta na primer udobje in mogočna osebnost.
Citroën nam z vozilom Oli drzno razkriva, da se namerava z izzivi mobilnosti v prihodnosti spopasti tako, da bo vsako najmanjšo podrobnost na novo zasnoval, da bi omejil vire in materiale, s čimer bo ponudil vozila po pravi ceni, ki so enostavna in gostoljubna za uporabo, ter ponujajo ravno pravšnji doseg in so izjemno vsestranska.

Laurence Hansen, direktorica produktov in strategij Citroën ter Laurent Barria, direktor marketinga in komunikacij Citroën sta prepričana, da Citroën Oli [all-ë] pooseblja misijo znamke Citroën, s katero želi demokratizirati električno mobilnost na zabaven, optimističen in brezskrben način.
»Oli je delovni pripomoček, s katerim lahko realiziramo naše domiselne in pragmatične ideje glede proizvodnje v prihodnosti. Te ideje se morda ne bodo istočasno uresničile in morda ne ravno v takšni fizični obliki, kot jo vidimo tukaj, vendar pa bodo prihodnji Citroëni zagotovo v sebi nosili navdih te inovativnosti in kreativnosti,« pojasnjuje Laurence Hansen.
Laurent Barria pa je ob tej priložnosti izpostavil: »Zavedamo se, da lahko težko in zelo veliko vozilo namesto v užitek hitro postane v breme tako z ekonomskega kot z ekološkega vidika. Poleg tega pa tudi ugotavljamo, da so potrošniki vse bolj dovzetni za težave z onesnaževanjem in prometnimi zamaški in da si prizadevajo za odgovorno izbiro znamke in vozila. Zaradi tega se pri Citroënu ne osredotočamo zgolj na proizvodnjo zanesljivih vozil, temveč si prizadevamo z našimi strankami vzpostaviti trajnostna partnerstva prek inovativnih storitev in izkušenj, ki jim zagotavljajo takšen življenjski stil, kakršnega si želijo.«
Vincent Cobée ob tem priznava, da je optimistična prihodnost odvisna od temeljitih reform in ne od preproste prilagoditve našega načina porabe, izbire, potrošnje, gibanja, onesnaževanja, zbiranja odpadkov in razmišljanja in pravi: »Avtomobilska industrija se nedvomno ne bo mogla izogniti revolucionarnim spremembam, ki jih doživljajo vsi drugi sektorji, v času, ko se soočamo s težavami, ki nastajajo zaradi prekomernega potrošništva. Citroën s svojimi dejanji dokazuje, da obstajajo nekonvencionalni načini spreminjanja stvari, ki niso niti dolgočasni in niti rigorozni. AMI je odličen primer tega in ponosni smo na njegov uspeh, saj ponuja izvirno in sodobno mobilnost.«
 
OLI [all-ë]: PRAVI ŽIVLJENJSKI SOPOTNIK
Oli je pravi življenjski sopotnik oziroma, vsakodnevno uporaben koncept, ki ljudem pomaga živeti polno življenje, tudi kadar niso v gibanju. Ponuja zatočišče pred poplavo novih tehnologij in je čisto pravi član družine, ki omogoča ponovno vzpostaviti stik z naravo in ekologijo. Poleg tega, da Oli promovira mobilnost z ničnimi emisijami, nas lahko spodbudi k povsem električnemu življenjskemu slogu.
Uporabljati ga je možno tudi kot »električno napravo«, saj je opremljen z inteligentnim sistemom »Vehicle to Grid« (V2G), ki mu ne omogoča le shraniti presežek električne energije, ki jo ustvarijo sončne celice na hiši in jo posredovati nazaj dobaviteljem električne energije, temveč tudi pomaga odpraviti težave z napajanjem v časovnih intervalih največjega povpraševanja ali v primeru izpada električnega omrežja.
Olijeva nekonvencionalna drža in oblika karoserije brez zadržkov izžarevata karakter, produktivnost in pozitiven odnos, ki je podoben kompaktnem SUV-ju in v dolžino meri 4,20 metra, v višino 1,65 metra in v širino 1,90 metra. Njegov videz spreobrača uveljavljene slogovne zapovedi in se odzove na čisto vse potrebe: družinsko vozilo, urbani raziskovalec, vozilo za pustolovščine ali službeni partner.
Čeprav pri klasičnem vozilu pokrov motornega prostora, pokrov prtljažnika in streha delujejo kot primerna podlaga za domača opravila, kot je recimo obrezovanje dreves, pa v resnici še zdaleč niso dovolj trdna podlaga, da bi lahko nanje stopili.
To pa seveda ne drži za Citroënovega Olija! Poleg tega, da ima zaradi ravnega pokrova motornega prostora, strehe in ploščadi prtljažnika povsem edinstveno silhueto, so bile te površine izbrane zaradi svoje lahkotnosti, visoke odpornosti in maksimalne vzdržljivosti.
Plošče so tako trdne in čvrste, da lahko odrasla oseba na njih stoji, čeprav so 50 odstotkov lažje kot enakovredne površine iz jekla. Njihova vsestranskost in vzdržljivost odpirata nove možnosti za tiste lastnike, ki želijo maksimalno izkoristiti čas med službo ali prostim časom.
Zavestna odločitev za oblikovanje ravnih površin za zagotovitev ciljev s področja virov in materialov je omogočila eksperimentiranje s kontrastom navpičnih in vodoravnih oblikovalskih elementov, na primer v podrobnostih stekla in osvetlitve. Vetrobransko steklo je navpično, ker ima tako najkrajšo razdaljo med zgornjim in spodnjim robom, zaradi česar je bilo možno uporabiti najmanjšo možno količino stekla. Poleg tega, da ima manjše vetrobransko steklo manjšo maso in je manj kompleksno, so nižji tudi njegovi stroški izdelave ali popravila, poleg tega pa so potniki tudi manj izpostavljeni soncu, tako da imajo manjšo potrebo po klimatski napravi. Posledično se poraba baterije zmanjša za 17 %.

OLI [all-ë]: DOMISELN KOT POLTOVORNJAK
Citroën Oli je zasnovan kot vsakodnevni spremljevalec, ki je v vseh situacijah enostaven za uporabo bodisi za prevoz pohištva, nalaganje sup deske ali strešnega šotora za konec tedna ob obali. Na prostorno in modularno ploščad prtljažnika lahko pospravimo čisto vse kot pri poltovornjaku.
Posamična vzglavnika na zadnjih sedežih je možno vstaviti v streho in steklo na prtljažnih vratih dvigniti navzgor, tako da se 994 milimetrov široka odstranljiva nakladalna ploščad s 679 mm podaljša na 1050 mm.

Oli ponuja izjemno vsestranskost in enostavno nakladanje. Prtljažna vrata se preklopijo in po odstranitvi plošče nakladalne ploščadi je med tlemi vozila in zadnjim steklom na voljo kar 582 mm višine. Po namestitvi ploščadi na njeno mesto se tik nad njo sprosti uporaben in zavarovan prtljažni prostor, ki v višino meri 330 mm. Lahka in ravna plošča premične ploščadi je izdelana iz iste strukture recikliranega kartona kot plošči pokrova motornega prostora in strehe.
Na vsaki strani poda so premišljeno razporejena vodila, na katera lahko uporabniki pritrdijo kaveljčke ali dodatno opremo. Na bočnih stenah pa se nahajajo dodatna odlagalna mesta za varno odlaganje predmetov pred radovednimi pogledi mimoidočih.
Prtljažna vrata so sestavljena iz dveh delov: spodnja plošča iz jekla, ki ima na sredini poseben predel za registrsko tablico, nad katero je črna površina z luknjičastim vzorcem, na kateri je naveden najnovejši slogan znamke: »Nothing moves us like Citroën«.
Ključno področje, pri katerem je možno z inovacijami podaljšati življenjsko dobo, vzdržljivost in znižati stroške, so nedvomno kolesa in pnevmatike, saj se vsi strinjamo, da so draga in okolju škodljiva oprema.
Citroën Oli je opremljen z novimi prototipnimi kolesi, ki združujejo 20-palčna hibridna platišča s konceptualnimi, vzdržljivimi in inteligentnimi pnevmatikami, ki so bile razvite skupaj z znamko Goodyear.
Aluminijasta platišča so draga in energetsko potratna za proizvodnjo, jeklena kolesa pa težka. Zaradi tega so preoblikovali obe vrsti platišč. Hibridna platišča vozila Oli so 15 odstotkov lažja od enakovrednih jeklenih platišč, kar prispeva k zmanjšanju skupne teže vozila za 6 kg.
V notranjosti so se oblikovalci poigravali z omejitvami. Namesto popolne instrumentne plošče z več zasloni in skritimi računalniki ima Oli eno samo letev v obliki cevi, ki se razteza po celotni širini vozila, na kateri sta na eni strani vgrajena volanski drog in volan, na sredini pa nosilec za pametni telefon in pet gumbov za klimatsko napravo.
Cev ima elektrificirano vodilo, po katerem je možno drsno premikati vtičnice USB za priključitev dodatne opreme. Zelo domiselna rešitev za napajanje naprav ali priklop aparata za kavo, medtem ko čakate, da otroci pridejo iz šole.

Namesto visokih sedežev, ki blokirajo svetlobo in zavzamejo ves prostor v potniški kabini, Olijeva prednja sedeža varčujeta s prostorom in potrebujeta skoraj 80 odstotkov manj delov kot sedeži enakovrednega SUV-ja.
V skladu s Citroënovo predanostjo udobju potnikov sta prednja sedeža na tla pritrjena s prilagodljivimi izolacijskimi obročki iz materiala TPU, ki jih je mogoče reciklirati in ublažijo nepravilnosti in tresljaje na cestišču po zgledu slavnih progresivnih hidravličnih omejevalnikov.

ŽIVLJENJSKI KROG
Dolga življenjska doba je ključno poglavje v zgodbi Citroëna Oli, ki razvija lastno krožno gospodarstvo. Oli je dokaz, da je vozilo možno zlahka ponovno izumiti in mu po dostopni ceni zagotoviti več zaporednih uporab. Lastniki se namreč lahko odločijo za tovarniško obnovljene dele, nove dekorativne dodatke ali barve in celo dele, ki se bodo sčasoma še izboljšali.
Naloga Olija je navdihniti prihodnost cenovno dostopne, trajnostne in prijetne mobilnosti za družine, pa tudi prihodnost same znamke Citroën.

PR: Citroen