ŠKODA FABIA RS Rally2: z legendarno kratico RS novi rally dirkalnik na osnovi četrte generacije modela FABIA spominja na legendarne dirkalne avtomobile iz Mlade Boleslav, kot je ŠKODA 130 RS.

Hkrati ta kratica predstavlja most do športnih serijskih vozil RS češkega proizvajalca. Spoznajte naslednika v zadnjih letih naj­uspešnejšega vozila Rally2!

 


 

ŠKODA FABIA Rally2 evo je bila v preteklih letih najuspešnejši rally dirkalnik v svoji kategoriji. Osvojila je skoraj 1.700 zmag, med drugim štiri na legendarnem rallyju Monte Carlo in skupno šest naslovov svetovnega prvaka. ŠKODA Motorsport je svojim zasebnim ekipam dobavila več kot 450 vozil, globalni tržni delež v kategoriji Rally2 znaša več kot 30 odstotkov. ŠKODA je14. junija v Mladi Boleslav predstavila naslednika, ki je zasnovan na osnovi četrte generacije modela FABIA in ima s tem dane vse pogoje za nadaljevanje zgodbe o uspehu.

Pri tem bo novo generacijo rally različice modela ŠKODA FABIA prvič krasila legendarna kratica RS. "Rally sport" je že 48 let sinonim za dosežke na mednarodnih dirkališčih in rally stezah. Leta 1974 je ŠKODA prvič uporabila to kratico in z njo označila rally prototipa ŠKODA 180 RS in 200 RS. Leto pozneje se je premierno predstavila legendarna ŠKODA 130 RS, ki je do leta 1983 slavila številne uspehe na mednarodnih rally prizoriščih in na krožnih dirkališčih. Leta 1977 je Škoda 130 RS v Monte Carlu osvojila obe prvi mesti v svojem razredu in zmagala tudi na rallyju Akropolis. Na krožnih dirkališčih je leta 1981 dosegla skupno zmago na evropskem prvenstvu turnih avtomobilov.

 


 

Obenem ime novega modela FABIA RS Rally2 predstavlja most do aktualnih Škodinih serijskih modelov RS: do modelov OCTAVIA RS, KODIAQ RS in ENYAQ COUPÉ RS iV. Ta kratica je že več kot dvajset let sinonim za najbolj športne serijske modele češkega proizvajalca, leta 2000 je znamka z modelom OCTAVIA RS predstavila prvega. Med drugim sta sledili dve RS-različici modela ŠKODA FABIA. Prva FABIA RS na osnovi prve modelske generacije je bila leta 2003 homologacijski model za vzporedno predstavljeni rally dirkalnik FABIA WRC. Leta 2010 je sledila še ena RS-različica na osnovi druge generacije modela FABIA, ki je bila na voljo tudi v izvedbi COMBI.

 

 

Pregled športnega avtomobilizma pri znamki ŠKODA

ŠKODA je na področju športnega avtomobilizma uspešna že od leta 1901. Bodisi na krožnih dirkališčih ali na rallyjih - ŠKODA je zmage in naslove prvakov slavila po vsem svetu. Med njene zgodovinske vrhunce spadajo naslov prvaka na evropskem prvenstvu turnih avtomobilov leta 1981 in več osvojenih naslovov na FIA svetovnem prvenstvu v rallyju (v kategoriji WRC2). V vseh teh letih so zasebne ekipe s Škodinimi vozili poleg tega osvojile številne naslove državnih prvakov in prvakov na FIA evropskem prvenstvu v rallyju (ERC), na Intercontinental Rally Challengu (IRC), FIA afriškem prvenstvu v rallyju (ARC), FIA severno- in srednjeameriškem prvenstvu v rallyju (NACAM), FIA južno­­ameriškem prvenstvu v rallyju (CODASUR) in FIA azijsko-pacifiškem prvenstvu v rallyju (APRC). ŠKODA je zmagala tudi že na najbolj slavnem in najstarejšem rallyju na svetu: na legendarnem rallyju Monte Carlo, ki ga prirejajo od leta 1911, so Škodine ekipe v svojih razredih zmagale že večkrat.

ŠKODA FABIA SUPER 2000 je rally sceno v hipu osvojila leta 2009. Rally avto, ki je bil opremljen s štirikolesnim pogonom in 2,0-litrskim atmosferskim motorjem, je v naslednjih sezonah po vsem svetu osvojil 50 naslovov državnih in mednarodnih prvakov. S tem je ŠKODA FABIA SUPER 2000 spisala najuspešnejše poglavje v zgodovini šport­nega avtomobilizma pri Škodi - dokler je ni prekosila njena naslednica. Model ŠKODA FABIA R5, predserijski rally avto s štirikolesnim pogonom in 1,6-litrskim turbomotorjem, je v njeni prvotni obliki 1. aprila 2015 homologirala mednarodna avtomobilistična zveza FIA. Nato so jo nadgradili v model ŠKODA FABIA R5 evo (homologirana 1. aprila 2019), visokotehnološki avto, s katerim se je uspešno nadaljevala tradicija Škodinega športnega avto­mobilizma. Zaradi nove nomenklature v pravilniku so leta 2020 ime modela spremenili v ŠKODA FABIA Rally2 evo.

ŠKODA FABIA R5 je prve mednarodne uspehe dosegla v sezoni 2016, ko je Esapekka Lappi (FIN) osvojil naslov najboljšega voznika v kategoriji WRC2 na FIA svetovnem prvenstvu v rallyju. Leta 2017 je naslov najboljšega voznika v kategoriji WRC2 osvojil Pontus Tidemand (SWE), ŠKODA Motorsport pa je v kategoriji WRC2 zmagal med proizvajalci. Leta 2018 je bil Škodin tovarniški voznik Jan Kopecký okronan za prvaka v kategoriji WRC2. Leto 2019 je bilo najuspešnejše v zgodovini ŠKODA Motorsporta. Kalle Rovanperä in Jonne Halttunen (FIN/FIN) sta v kate­go­riji WRC2 Pro postala prvaka med vozniki in sovozniki ter sta odločilno prispevala k temu, da je ŠKODA Motorsport v kategoriji WRC2 Pro postal prvak med proizvajalci. V sezoni 2020 je zasebna ekipa Toksport WRT s Škodino podporo v kategoriji WRC2 postala najboljša ekipa prvenstva.

PR in foto: Škoda