60. jubilej modela 911 smo pri Porscheju zaznamovali s prav posebnim modelom, zasnovanim za maksimalen užitek v vožnji. Porsche 911 S/T stavi na dosledno lahko konstrukcijo in puristično doživetje vožnje.

60. jubilej modela 911 smo pri Porscheju zaznamovali s prav posebnim modelom, zasnovanim za maksimalen užitek v vožnji. Porsche 911 S/T stavi na dosledno lahko konstrukcijo in puristično doživetje vožnje. Njegov visokozmogljiv atmosferski motor izvira iz modela 911 GT3 RS in razvije moč 386 kW (525 KM), ki jo na cesto prenaša prek šeststopenjskega ročnega menjalnika, enomasnega vztrajnika in izredno lahke sklopke.

Ob okroglem jubileju legendarne 911-ice so inženirji v Weissachu pripravili poseben, na 1963 primerkov omejen model, ki je zasnovan za puristične užitke v vožnji. Ne preseneča torej dejstvo, da združuje prednosti modelov 911 GT3 s paketom Touring in 911 GT3 RS, s katerimi ponuja edinstveno kombinacijo agilnosti in vozne dinamike. 4-litrski atmosferski motor iz modela 911 GT3 RS razvije moč 386 kW (525 KM), ki jo na cesto prenaša prek šeststopenjskega ročnega menjalnika s kratkimi prestavnimi razmerji. Odlično vozno dinamiko dopolnjujeta izredno lahka konstrukcija in podvozje, ki je natančno umerjeno za čim boljšo okretnost. 911 S/T z vsemi tekočinami tehta le 1380 kilogramov in je tako najlažji model generacije 992. Avtomobil je mogoče opremiti tudi z opcijskim paketom Heritage Design, ki izhaja iz dirkalne različice modela 911 S s konca šestdesetih in iz začetka sedemdesetih let.

Jubilejni 911 S/T je nastal s strokovnim poznavanjem področja avtomobilov GT in avtomobilskega športa. To se kaže v izjemno lahkem in agilnem upravljanju, ki je zasnovano za kar največji užitek v vožnji po dinamičnih regionalnih cestah. Zmanjševanje vrtečih se mas v motorju, kolesih in zavorah zagotavlja izjemno živahno odzivanje avtomobila. Ta na voznikove ukaze reagira neposredno in brez zakasnitev.

Vsak zasuk volana, sleherni pritisk na stopalko za plin ali zavoro se realizira takoj in z izjemno natančnostjo. Ta avtomobil torej odlikujejo podobne lastnosti kot model 911 GT3 RS, ki je zasnovan za uporabo na dirkališčih, model 911 S/T pa je bolj optimiziran za vožnjo po običajnih cestah.


Poreklo imena modela 911 S/T
 
911 S/T je potomec posebno športne različice prve generacije 911-ce, modela 911 S iz leta 1969, ki je nosil interno tovarniško oznako 911 ST. Boljšo vzdolžno in bočno dinamiko so takratni inženirji dosegli s prilagoditvami podvozja, koles, motorja in karoserije, velikih usmerjevalnikov zraka in drugih aerodinamičnih elementov pa pri teh modelih še niso uporabljali.


Novi 911 S/T povzema duha tega legendarnega modela in ga z moderno reinterpretacijo prenaša na aktualno generacijo 992. V jubilejnem modelu so združeni elementi modelov 911 GT3 RS in 911 GT3 s paketom Touring, dopolnjujejo pa jih izredno lahke komponente, razvite posebej za 911 S/T. Rezultat je avtomobil, ki v portfelju modelov 911 GT zagotavlja edinstveno vozniško izkušnjo.
 
Umetnost lahke gradnje
 
Ob drugih rešitvah zasluga za izjemno agilno in neposredno vodljivost pripada predvsem dosledni lahki gradnji avtomobila. Pokrov prtljažnika, streha, sprednja blatnika in vrata z značilnimi vdolbinami za pretok zraka so izdelani iz lahke plastične mase, ojačane z ogljikovimi vlakni (CFRP). Enako velja za varnostno kletko, stabilizator zadnje preme in ploščo za ojačitev podvozja. K zmanjšanju mase avtomobila pomembno prispevajo tudi serijski elementi, kot so magnezijeva platišča, keramične kompozitne zavore (PCCB), litijev akumulator in lahka stekla.

Da bi bilo vozilo čim lažje, so inženirji okrnili izolacijo, opustili pa so tudi krmiljenje zadnje preme in nekaj teže prihranili pri komponentah pogonskega sklopa. Prazen avtomobil skupaj z vsemi standardnimi količinami tekočin po normativih DIN tako tehta le 1380 kilogramov, kar je celo 40 kilogramov manj kot 911 GT3 Touring z ročnim menjalnikom.


Izboljšana odzivnost
 
Inženirji so ekskluzivno za model 911 S/T razvili tudi novo lahko sklopko, ki skupaj z enomasnim vztrajnikom zmanjšuje težo vrtečih se mas za kar 10,5 kilograma. S tem se je občutno izboljšala odzivnost atmosferskega bokserskega motorja, ki se zdaj v visoke vrtljaje zavrti še posebej hitro. K bolj spontani dinamiki motorja prispeva tudi šeststopenjski ročni menjalnik s krajšimi prestavnimi razmerji kot pri 911 GT3. 911 S/T tako z mesta do hitrosti 100 km/h pospeši v 3,7 sekunde, kazalec hitrosti pa se ustavi šele pri 300 km/h.


K intenzivnemu doživetju vožnje pripomore tudi značilen zvok serijskega lahkega športnega izpušnega sistema. Edinstveno vozniško izkušnjo so snovalci dosegli tudi z vgradnjo dvojnih trikotnih vodil na prednji premi, pri zadnji večvodilni premi pa so se odrekli krmiljenju. V skladu s to zasnovo so prilagodili tudi delovanje blažilnikov in sistemov za upravljanje podvozja.
 
Serijska oprema za veliko zmogljivost
 
Aerodinamične rešitve modela 911 S/T so bolj kot dirkališčem prilagojene običajnim cestam. Jubilejni model je serijsko opremljen z integrirano aerodinamično letvico (angl. gurney flap), ki je nameščena na rob zadnjega izvlečnega spojlerja. Serijska so tudi 20-palčna lahka magnezijeva platišča s centralnim zaklepom na prednji osi in 21-palčna platišča na zadnji osi.

Obuta so v visokozmogljive pnevmatike (ultra high performance) dimenzij 255/35 ZR 20 spredaj in 315/30 ZR 21 zadaj, ki omogočajo izjemen mehanski oprijem. Ta v dinamičnih zavojih ustvarja velike gravitacijske sile, zato je avtomobil že serijsko opremljen s školjkastimi sedeži iz plastične mase, ojačane z ogljikovimi vlakni (CFRP).

Za nekaj več vsakodnevnega udobja so brez doplačila alternativno na voljo tudi štirismerno nastavljivi športni sedeži Plus. Številčnici osrednjega merilnika vrtljajev in ure iz paketa Sport Chrono sta pri jubilejnem modelu obarvani v Porschejevo zgodovinsko zeleno barvo.


Ekskluzivni paket Heritage Design
 
Posebej za model 911 S/T je na voljo ekskluzivni paket opreme Heritage Design. Najlažje ga boste prepoznali po novi obalno modri kovinski barvi in platiščih v barvi keramike. Vrata avtomobila lahko po želji okrasite s kompletom dekorativnih folij s poljubno izbrano startno številko od 0 do 99.

V sklopu paketa Heritage Design bodo zgodovinske korenine avtomobila izražali tudi Porschejevi grbi v klasičnem dizajnu, ki so krasili prvotni model 911. V tem primeru bodo klasični grbi na okrasnih pokrovih koles, volanu, vzglavnikih in avtomobilskem ključu. Notranjost se na preteklost navezuje s tekstilnimi sredinskimi deli sedežev v klasični konjakovi barvi s črnimi črticami.

Paket dopolnjujejo še dvobarvno notranje oblazinjenje iz polanilinskega usnja (črna in klasično konjakova barva) z razširjenim naborom usnjenih elementov, stropna obloga iz perforirane mikrotkanine Dinamica in drugi elementi iz Porsche Exclusive Manufaktur. Napis »Porsche« in oznaka modela »911 S/T« na zadku avtomobila sta zlate barve.


Kronograf Porsche Design 1 – 911 S/T
 
Kupcem modela 911 S/T je ekskluzivno na voljo kronograf 1 – 911 S/T, ki so ga izdelali v podjetju Porsche Design. Kronograf ima ohišje iz titana, ki v duhu koncepta lahke gradnje avtomobila ni premazan in peskan. Srce kronografa je mehanizem Porsche Design WERK 01.240 s funkcijo »flyback« in certifikatom COSC. Poganja ga rotor, ki oblikovno spominja na magnezijevo platišče modela 911 S/T.


VIR: Porsche Slovenija