Trideset let po predstavitvi konceptnega Boxsterja s sredinsko nameščenim motorjem vam tokrat predstavljamo najmočnejšo različico priljubljenega roadsterja. Prvič v zgodovini tovarne Porsche smo legendarni atmosferski motor iz cestnega dirkalnika 911 GT3 presadili v odprtega športnika.

Trideset let po predstavitvi konceptnega Boxsterja s sredinsko nameščenim motorjem vam tokrat predstavljamo najmočnejšo različico priljubljenega roadsterja. Prvič v zgodovini tovarne Porsche smo legendarni atmosferski motor iz cestnega dirkalnika 911 GT3 presadili v odprtega športnika.
 
 
Visokoturažni atmosferski motor in lahka konstrukcija
 
Pogon novega modela 718 Spyder RS je enak kot v kupejevskem 718 Caymanu GT4 RS. Štirilitrski šestvaljni bokserski motor se zavrti vse do 9000 vrtljajev v minuti in razvije 368 kW (500 KM) največje moči ter 450 Nm maksimalnega navora. Šestvaljnik svojo moč na cesto prenaša prek sedemstopenjskega samodejnega menjalnika PDK s kratkimi prestavnimi razmerji. Dvosedežni roadster tako z mesta do hitrosti sto kilometrov na uro pospeši v 3,4 sekunde, dvesto kilometrov na uro pa doseže v le 10,9 sekunde.


V primerjavi z običajnim modelom 718 Spyder je različica RS ne le za 59 kW (80 KM) močnejša, ampak pri pospeševanju do hitrosti sto kilometrov na uro tudi pol sekunde hitrejša. Tudi največja hitrost je pri modelu RS za osem kilometrov na uro večja, to je 308 kilometrov na uro.


Kot vsak sodobni Porsche z oznako RS je tudi novi 718 Spyder RS na voljo izključno s samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko (PDK). Odlikuje ga izjemno hitro prestavljanje, s svojim delovanjem pa v vseh voznih razmerah zagotavlja maksimalno zmogljivost. Z obvolanskimi prestavnimi ročicami je mogoče prestavljati tudi ročno, voznik pa ima roke medtem lahko ves čas na volanu. Mogoče je tudi klasično ročno prestavljanje, in sicer z ergonomsko oblikovano prestavno ročico na sredinski konzoli.

Ob močnem motorju k povečani zmogljivosti pomembno pripomore tudi majhna masa avtomobila. 718 Spyder RS tehta kar 40 kilogramov manj od običajnega modela 718 Spyder z menjalnikom PDK. Za pet kilogramov je lažji celo od kupejevskega modela, 718 Caymana GT4 RS. S tem se je 718 Spyder RS zavihtel na vrh ponudbe športnikov s sredinskim motorjem.
 
Uravnotežena aerodinamika
718 Spyder RS ima sprednji del skoraj popolnoma enak kot model 718 Cayman GT4 RS. Sprednji pokrov je serijsko izdelan iz plastične mase, ojačane z ogljikovimi vlakni (CFRP), nad odbijačem pa je široka odprtina za odvod zraka. Obe NACA-odprtini za zajemanje zraka sta namenjeni boljšemu hlajenju zavor brez negativnega vpliva na količnik zračnega upora.

Stranski krilci na zunanjih koncih odbijača povečujeta pritisno silo proti tlom. Sprednji usmerjevalnik zraka je nekoliko krajši kot pri modelu 718 Cayman GT4 RS. Ta ima namreč na zadnjem delu večji spojler, ki ustvarja močnejšo pritisno silo, za ravnovesje s sprednjim delom pa je tako tam nameščen večji usmerjevalnik zraka.

718 Spyder RS ima na zadku namesto večjega spojlerja markantno poudarjen rob, ki je oblikovan kot račji rep. Vse komponente so tako medsebojno usklajene, kar zagotavlja aerodinamično ravnovesje in najboljšo vozno stabilnost pri velikih hitrostih.
 
Puristična zasnova lahke zložljive strehe
Novi 718 Spyder RS ima enoslojno zložljivo streho z zelo lahko konstrukcijo, ki se upravlja ročno. Zasnovana je izjemno kompaktno, sestavljata pa jo senčna tenda in zaščita pred vremenskimi vplivi. Oba dela je mogoče v celoti odstraniti in ju vsakega posebej ali skupaj shraniti v avtomobilu. Senčna tenda se lahko uporablja tudi samostojno, kot tako imenovana bimini tenda, ki voznika in sovoznika ščiti pred intenzivnimi sončnimi žarki. Potniški prostor na straneh in za potnikoma tako večinoma ostane odprt.

Skupaj z zaščito pred vremenskimi vplivi pa senčna tenda tvori celovito zložljivo streho, ki pri dvignjenih stranskih steklih učinkovito ščiti pred dežjem.

Celotna zložljiva streha vključno z mehanizmom tehta le 18,3 kilograma, kar je 7,6 kilograma manj kot pri modelu 718 Spyder in 16,5 kilograma manj kot pri modelu 718 Boxster. Če boste zložljivo streho v lepem vremenu pustili doma, pa boste težo vozila zmanjšali še za dodatnih osem kilogramov.

Športno podvozje z izjemno natančnostjo in dinamiko
Podvozje modela 718 Spyder RS vključuje komponente modelov 718 Cayman GT4 RS in 718 Spyder, prilagojeno pa je za maksimalen užitek v vožnji po ovinkastih cestah.


Avtomobil je serijsko opremljen s sistemom Porsche Active Suspension Management (PASM) s športno nastavitvijo in za 30 milimetrov znižano karoserijo, sistemom Porsche Torque Vectoring (PTV) z mehansko zaporo diferenciala na zadnji premi, vzmetenjem s posebnimi nosilci koles ter z 20-palčnimi kovanimi aluminijastimi platišči.

Tako zasnovano podvozje zagotavlja izredno natančno in dinamično krmiljenje, kar omogoča izjemno nevtralno lego na cesti. Višino avtomobila, nagib, stekanje koles in stabilizator je mogoče individualno nastaviti. V primerjavi z modelom 718 Cayman GT4 RS je podvozje 718 Spyderja RS nekoliko mehkejše, kar omogoča sproščeno športno vožnjo po dinamičnih cestah.

Notranjost, osredotočena na zmogljivost
Športni značaj definira tudi notranjost avtomobila. Potniški ambient je funkcionalen in ergonomičen ter omejen na najbistvenejše. Športni volan z izjemno dobrim oprijemom je oblečen v tkanino Race-Tex, njegov sredinski položaj pa označuje črtica v dirkaško rumeni barvi.


Serijski školjkasti sedeži dajejo izjemno dobro stransko oporo, izdelani pa so iz plastične mase, ojačane z ogljikovimi vlakni (CFRP), z vidnim karbonskim vzorcem. Sedeže prekriva črno usnje, sedalni deli pa so oblečeni v nedrsečo tkanino Race-Tex, ki je kontrastu s črno podlago. Izbirati je mogoče med arktično sivo in karminsko rdečo kontrastno barvo.

Vzglavnika krasita izvezena napisa »Spyder RS« v ujemajoči se barvi. V usnje so oblečeni tudi armaturna plošča in obloge vrat. Pri karoseriji lahko izbirate med štirimi univerzalnimi in tremi kovinskimi laki, vključno z novo vanadijevo sivo kovinsko barvo ter tremi posebnimi barvami – arktično sivo, srebrno modro in zvezdnato rubinasto neo.

Opcijski paket Weissach in originalni kronograf
Tudi 718 Spyder RS lahko, kot je to običajno za modele RS, naročite z opcijskim paketom Weissach. V kombinaciji s tem izrazito športnim paketom so na izbiro lahka kovana magnezijeva platišča.

Nekaj posebnega bodo v tem primeru tudi cevi športnega izpušnega sistema iz titana, ki so izdelane po navdihu omejene serije dirkalnika 935 iz leta 2018.

Optična posebnost notranjosti pa je zgornji del armaturne plošče, ki je oblečen v tkanino Race-Tex z majhno odbojnostjo.


Vsem kupcem novega 718 Spyderja RS je na voljo tudi ročno izdelan kronograf iz delavnice Porsche Design Timepieces, Porschejeve lastne urarske manufakture v švicarskem Solothurnu. Visokokakovostna ura se ponaša z ohišjem iz titana, številčnico iz karbona in paščkom iz avtomobilskega usnja, ki se ujema s konfiguracijo avtomobila. Tudi rotor na hrbtni strani ure je oblikovan v dizajnu platišč modela 718 Spyder RS.


»Porsche 718 Spyder RS povzdiguje užitek v vožnji s kabrioletom na novo raven,« je povedal Andreas Preuninger, vodja programa vozil GT. »Kombinacija našega nezamenljivega motorja GT3, menjalnika s kratkimi prestavnimi razmerji, kompaktnih mer, majhne mase, dirkalnega podvozja, optimiziranega za vožnjo po regionalnih cestah, in maksimalne zračnosti omogoča izjemno emocionalno in nefiltrirano doživetje vožnje.«



Novega Porsche 718 Spyderja RS lahko pri nas že naročite. Po svojih željah ga sestavite tukaj.


VIR: Porsche Slovenija