Značilen slog zahodne obale Amerike je prečkal Atlantik – Ford Mustang California Special prvič prihaja v Evropo.
Köln, 7. marca 2022 – Značilen slog zahodne obale Amerike je prečkal Atlantik – Ford Mustang California Special prvič prihaja v Evropo.
Nova California Special uteleša svobodomiselnost originala iz leta 1968 in je na voljo izključno kot kabriolet z zložljivo platneno streho za klasičen videz in navdušenje z vetrom v laseh. Oblikovalski paket posebne različice zagotavlja prepoznaven slog z edinstvenimi oznakami, izbranimi detajli, 19-palčnimi platišči iz zlitine in posebnimi ‘barvno zamaknjenimi’ nalepkami California Special, Fordov karizmatični bencinski motor V8 s 450 KM pa priskrbi moč za lahkotno križarjenje.
V notranjosti je Mustang California Special zasnovan tako, da pomaga sprostiti vso zabavo neskončnih ‘odprtih’ cest ne glede na vreme, posebni detajli California Special pa mu dodajo ekskluzivno privlačnost. Serijske tehnologije za udobje vključujejo ogrevana in hlajena sprednja sedeža, 12-palčno prilagodljivo instrumentno ploščo in napredno povezljivost sistema SYNC 3, ki voznikom omogoča, da zgolj z glasom prikličejo najljubše glasbeno ozadje za potovanje ali poiščejo navodila za pot do najbližje plaže.
Novi video, ki ga je Ford objavil danes, prihod modela Mustang California Special v Evropo pospremi s priklonom Mustangovemu duhu in prikaže, da je Kalifornija stanje duha, v katerem lahko uživate, kjerkoli ste.
“California Special predstavlja ogromen del Mustangove zapuščine v Ameriki in simbolizira veliko tega, kar simbolizira Mustang: veselje do vožnje in svobodo odprtih cest. Ti ideali enako močno nagovarjajo tudi ljubitelje vožnje v Evropi, zato je skrajni čas, da tudi tukajšnje stranke doživijo edinstveno mešanico sloga, zmogljivosti in užitka v vožnji,” je povedal Matthias Tonn, Mustangov glavni programski inženir pri Fordu Evropa.
Prenova klasičnega oblikovanja
Ko je danes kultni Ford Mustang leta 1964 prvič zapeljal na ulice, so po vsej Ameriki vzbrsteli klubi lastnikov, številni regionalni trgovci pa so modelom s posebnim oblikovanjem vtisnili svoj pečat. Eden od njih, ki ga je navdihnil prototip kupeja Shelby GT ‘notchback’ iz leta 1967, je nosil ime California Special.
Ta izvirna različica je imela zatemnjeno rešetko hladilnika, meglenke in stranske dirkaške črte, ki so se končale pred novimi zadnjimi stranskimi odprtinami za zajem zraka, ter spojler, ki ga je navdihnil Shelby. Pri Fordu so bili navdušeni, zato so leta 1968 v proizvodnjo uvrstili omejeno število modelov California Special.
Najnovejša interpretacija – na voljo samo kot kabriolet z zložljivo platneno streho kot priklon znamenitemu sredozemskemu podnebju ‘zlate države’ – odraža poteze izvirnika s sprednjo masko v obliki satovja ebenovinasto črne barve, oznako GT/CS v barvi Race Red ter spodnjimi stranskimi črtami v črni, rdeči in sivi barvi. Črte z logotipi GT/CS potekajo od sprednjih do zadnjih blatnikov in imajo skrit napis California Special, ki je pri šibki svetlobi skoraj neviden, pri močnejši sončni svetlobi pa postane veliko bolj opazen.
Aerodinamične izboljšave tako kot pri originalu obetajo zmogljivost motorja V8 z velikim sprednjim spojlerjem in po želji tudi z zadnjimi stranskimi odprtinami za zajem zraka za hlajenje zavor. Zadaj je nad štirimi izpušnimi cevmi pokrovček odprtine za dolivanje goriva z oznako California Special. K ekskluzivnosti prispevajo tudi edinstvena petkraka platišča iz lahke zlitine. Sprednja 19 x 9-palčna in zadnja 19 x 9,5-palčna platišča so izdelana v karbonizirani sivi barvi in dopolnjujejo sprednji spojler, stranske obloge in zadnji difuzor. Celo pod pokrovom motornega prostora je na prečnem oporniku oznaka California Special.
Med devetimi zunanjimi barvami bodo kupci lahko izbrali tudi značilni modro Grabber Blue in oranžno Cyber Orange, ki kontrastno dopolnjujeta črno streho – ta se zloži in v osmih sekundah profil kupeja spremeni v eleganten kabriolet.
Edinstveni oblikovni dodatki in funkcije za udobje v Mustangu California Special poudarjajo njegov status posebne različice. Serijska ogrevana in hlajena sprednja sedeža pomagata k prijetnemu počutju potnikov ob poletnih ali celo zimskih vožnjah s spuščeno streho. Usnjeno oblazinjenje sedežev in vstavkov vrat delno dopolnjuje sivi semiš Miko® – ekološki sintetični material iz recikliranega poliestra – z rdečimi šivi. Na sedežih in talnih oblogah so reliefno izvezeni logotipi GT/CS, armaturno ploščo pa krasi aluminij Carbon Hex z edinstveno oznako Mustang California Special.
Fordov komunikacijski in razvedrilni sistem SYNC 31 je zasnovan tako, da je vedno pripravljen na nepričakovano potovanje, saj voznikom omogoča upravljanje povezanih pametnih telefonov ter zvočnih, navigacijskih in klimatskih funkcij s pogovornimi glasovnimi ukazi in prek osrednjega 8-palčnega zaslona na dotik. Sistem je brez doplačila združljiv z vmesnikoma Apple CarPlay in Android Auto2, povezljivost na poti pa zagotavlja serijski modem FordPass Connect.3
Serijske tehnologije za pomoč vozniku, vključno z aktivnim tempomatom s pomočjo za preprečevanje naleta in opozarjanjem na ohranjanje voznega pasu,4 poskrbijo za manj zahtevne vsakodnevne vožnje, zložljiva streha, ki ustvari neomejen prostor nad glavo, pa omogoča popolno sprostitev.
Dobre vibracije
Kot se spodobi za resnično posebno različico Mustanga, 5,0-litrski Fordov motor V8 z močjo 450 KM in navorom 529 Nm5 Mustangu California Special zagotavlja zmogljivost in primerno zvočno spremljavo.
V kombinaciji s Fordovim šeststopenjskim ročnim menjalnikom s tehnologijo uskladitve števila vrtljajev za brezhibno prestavljanje in še bolj športen značaj model pospeši od 0 do 100 km/h v 4,8 sekunde. Fordov napredni 10-stopenjski samodejni menjalnik omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v 4,5 sekunde.
Samodejni menjalnik obenem optimizira zmogljivost glede na izbrani vozni način.4 Vozni načini Normal, Sport, Track (dirkališče) in Snow/Wet (sneg/mokra cesta) zagotavljajo ustrezno vozno izkušnjo, če vozite po Route 66 ali avtocesti A6. Način Good Neighbour (dobrososedski odnosi) omogoča samodejno omejitev glasnosti izpušnega sistema ob vnaprej izbranih urah dneva.
Prenos moči na podlago in oprijem v ovinkih izboljšujeta serijski diferencial z omejenim zdrsom in razpoložljivi sistem vzmetenja MagneRide®.6 Ta tisočkrat na sekundo preveri razmere in upor blaženja s pomočjo elektronsko krmiljene tekočine prilagodi voznemu scenariju.
Ford Mustang California Special razširja evropsko družino Mustangov, ki jo sestavljajo Mustang GT v izvedbah ‘fastback’ in kabriolet, za dirkališča pripravljeni Mustang Mach 1 ter popolnoma električna Mustang Mach-E in Mustang Mach-E GT.5
Mustang Mach-E združuje slog, značaj in zmogljivost kultnega športnega avta z energetsko učinkovitim baterijskim električnim pogonskim sklopom, ki lahko zagotovi do 610 km čistega električnega dosega po standardu WLTP.5 Mustang Mach-E GT zagotavlja najbolj vznemirljivo vozno izkušnjo Fordovega povsem električnega serijskega vozila doslej, saj posebej prilagojen pogonski sklop s pogonom na vsa kolesa razvije 487 KM in 860 Nm za pospešek od 0 do 100 km/h v 3,7 sekunde.7
# # #
1Ne dopustite motenj med vožnjo! Če je le možno, uporabite glasovno upravljanje in med vožnjo ne uporabljajte ročnih naprav.Ko je izbrana prestava za vožnjo, so lahko nekatere možnosti blokirane. Nekatere funkcije niso združljive z vsemi telefoni.
2 Zahteva telefon z aktivno naročnino za prenos podatkov in združljivo programsko opremo. SYNC 3 med uporabo ne upravlja izdelkov drugih proizvajalcev. Za funkcionalnost svojih izdelkov odgovarjajo izključno njihovi proizvajalci.
3Za funkcije daljinskega upravljanja morajo biti na voljo modem FordPass Connect, aplikacija Ford Pass in povezane storitve (za podrobnosti glejte določila in pogoje FordPass). Povezane storitve in funkcije so odvisne od razpoložljivosti združljivega mobilnega omrežja Vodafone ali Vodafonovega partnerja. Zaradi razvoja tehnologij/mobilnih omrežij/zmogljivosti vozil lahko pride do omejitve ali celo onemogočanja delovanja povezanih storitev in funkcij. Dostopna točka Wi-Fi ni vključena v povezane storitve.
4 Funkcije za pomoč vozniku dopolnjujejo in ne nadomeščajo voznikove pozornosti, presoje in potrebe po upravljanju vozila. Prav tako niso nadomestek za varno vožnjo. Glede omejitev sistemov glejte navodila za uporabo vozila.
5 Homologiran doseg z izključno električnim pogonom do 610 km po WLTP omogoča Ford Mustang Mach-E v konfiguraciji z zadnjim pogonom in baterijo za podaljšan doseg.
Ford Mustang Mach-E GT z izključno električnim pogonom omogoča homologiran doseg do 500 km po WLTP.
Ford Mustang California Special s šeststopenjskim ročnim menjalnikom GT – homologirani izpusti CO2 268–276 g/km po WLTP, homologirana poraba goriva 11,8–12,1 l/100 km po WLTP.
Ford Mustang California Special z 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom GT – homologirani izpusti CO2 256–265 g/km po WLTP, homologirana poraba goriva 11,2–11,6 l/100 km po WLTP.
Ford Mustang Mach 1 s šeststopenjskim ročnim menjalnikom – homologirani izpusti CO2 284 g/km po WLTP, homologirana poraba goriva 12,4 l/100 km po WLTP.
Ford Mustang Mach 1 z 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom – homologirani izpusti CO2 270 g/km po WLTP, homologirana poraba goriva 11,7 l/100 km po WLTP.
Izpusti CO2 in poraba goriva se lahko razlikujejo glede na različice vozil, ki so na voljo na posameznih trgih.
Navedena poraba goriva/energije, izpusti CO2 in doseg z električnim pogonom po WLTP so izmerjeni v skladu s tehničnimi zahtevami in specifikacijami zadnje različice Evropskih uredb (EC) 715/2007 in (EU) 2017/1151. Uporabljeni standardni preskusni postopki omogočajo primerjavo med različnimi tipi vozil in različnimi proizvajalci.
6 MagneRide® je blagovna znamka skupine BWI Group.
7 Fordovi testni podatki so pridobljeni z metodologijo z ‘letečim štartom’ (1-ft rollout).
O družbi Ford Motor Company
Ford Motor Company (NYSE: F) je globalno podjetje s sedežem v Dearbornu v ameriški zvezni državi Michigan, ki si prizadeva pomagati graditi boljši svet, v katerem se lahko vsak človek svobodno giblje in uresničuje svoje sanje. Načrt družbe Ford+ za rast in ustvarjanje vrednosti združuje obstoječe prednosti, nove zmožnosti in stalne odnose s strankami, da bi obogatil izkušnje teh strank in poglobil njihovo zvestobo. Ford razvija, proizvaja, trži in servisira celotno linijo povezanih, vse bolj elektrificiranih osebnih in gospodarskih vozil: paleta vključuje Fordove poltovornjake, športne terence, dostavna in osebna vozila ter razkošne modele vozil Lincoln. Ford si prizadeva biti vodilno podjetje na področju elektrifikacije, mobilnostnih rešitev vključno z rešitvami za avtonomno vožnjo in storitev povezljivosti ter zagotavlja finančne storitve prek družbe Ford Motor Credit Company. V družbi Ford je po vsem svetu zaposlenih približno 183.000 ljudi. Za več informacij o Fordu in Fordovih izdelkih ter storitvah družbe Ford Motor Credit Company obiščite spletno stran www.corporate.ford.com.
Ford Evropa je odgovoren za proizvodnjo, prodajo in servisiranje vozil znamke Ford na 50 posameznih trgih, v podjetju pa je v obratih, ki so v izključni Fordovi lasti, zaposlenih približno 41.000 oseb, v skupnih podjetjih in poslovnih povezavah pa se ta številka poveča na približno 55.000 oseb. Poslovanje Forda Evropa poleg finančne družbe Ford Motor Credit Company vključuje tudi oddelek storitev za stranke in 14 proizvodnih obratov (10 jih je povsem v Fordovi lasti ali so skupna podjetja, 4 obrati delujejo v sklopu poslovnih povezav izven skupine). Prve Fordove avtomobile so v Evropo uvozili leta 1903 – istega leta, kot je bila ustanovljena družba Ford Motor Company. Proizvodnja v Evropi se je začela leta 1911.
PR: Summit motors Ljubljana