Z modelom Audi e-tron* je proizvajalec prestižnih vozil leta 2018 vstopil v dobo električne mobilnosti in naznanil začetek električne prihodnosti pri znamki s štirimi krogi.
- Večja kapaciteta baterije in večja moč polnjenja
- Sveža zunanjost, nov oblikovalski slog znamke in dinamične vozne lastnosti
- Proizvodnja z nevtralno bilanco CO2 in prva uporaba recikliranih materialov pri varnostni komponenti
Model je odtlej znanilec novosti v segmentu električnih SUV-jev višjega razreda. Velja za pionirja med električnimi avtomobili in za zgodbo o uspehu, ki bo z Audijem Q8 e-tron* zdaj dobila novo poglavje. Novi Audi Q8 e-tron* kot vrhunski model med električnimi SUV-ji in križanci navdušuje z izpopolnjenim pogonskim konceptom, boljšo aerodinamiko, večjo močjo polnjenja in večjo kapaciteto baterije, na osnovi tega pa tudi s povečanim dosegom, ki meri do 582 km pri SUV-ju in do 600 km pri modelu Sportback (v obeh primerih v skladu s kriteriji WLTP). Znatne spremembe - še zlasti na sprednjem delu vozila - so pri novem paradnem SUV-ju znamke poskrbele za izrazito svež videz.
Audi po uvedbi modela Audi e-tron* pred približno štirimi leti in po prodaji 150.000 primerkov sistematično sledi svoji časovnici za električno mobilnost in ima trenutno v svoji električni paleti osem modelov. Do leta 2026 jih bo več kot 20. Audi bo takrat na svetovni trg lansiral samo še modele z električnim pogonom. "Z našo korporativno strategijo 'Vorsprung 2030' (slov. 'Prednost 2030') smo določili datum opustitve motorjev z notranjim zgorevanjem in se jasno odločili, da bo Audi že v obdobju enajstih let izključno električna znamka," je povedal Markus Duesmann, predsednik uprave družbe AUDI AG. "Novi Audi Q8 e-tron* je z izboljšano učinkovitostjo, večjim dosegom in še bolj izostrenim dizajnom naslednji pomembni predstavnik naše palete električnih modelov. Ljudi želimo z emocionalnimi in obenem funkcionalnimi modeli navdušiti za električno mobilnost." Tudi Oliver Hoffmann, direktor tehničnega razvoja pri znamki Audi, je izpostavil prednosti za stranke, ki jih prinašajo izboljšave. "Pri novem modelu Q8 e-tron* smo uspeli znatno povečati tako kapaciteto baterije kot tudi moč polnjenja. Tako smo dosegli optimalno ravnovesje med gostoto energije in zmogljivostjo polnjenja ter zagotovili večjo učinkovitost," je povedal Hoffmann. "Poleg tega smo prilagodili motorje, progresivno krmiljenje in sisteme za uravnavanje podvozja, da bi v vseh izvedbah modela Q8 e-tron izostrili dinamične vozne lastnosti, značilne za Audi."
Nov obraz, novo ime in nova celostna grafična podoba
Audi z imenom Q8 jasno sporoča, da je Audi Q8 e-tron* vrhunski predstavnik električnih SUV-jev in križancev. Q8 e-tron* in Q8 Sportback e-tron* sta že na prvi pogled prepoznavna kot modela z izključno električnim pogonom. Za to poskrbi nova zasnova sprednjega dela in zadka, ki sistematično nadgrajuje oblikovalski slog Audijevih električnih modelov. Q8 e-tron* kot prestižni električni SUV s svojo zunanjostjo zrcali novo celostno grafično podobo z dvodimenzionalno zasnovo štirih krogov. Nova je tudi oznaka modela z napisom Audi na B-stebričkih.
Izjemna prostornost in vrhunsko udobje
Q8 e-tron* z dolžino 4.915 mm, širino 1.937 mm ter višino 1.619 mm pri modelu Sportback in 1.633 mm pri SUV-ju zagotavlja vrhunsko udobje in se ponaša z izjemno prostornostjo. SQ8 e-tron* in SQ8 Sportback e-tron* sta 2 mm nižja in 39 mm širša. Z medosno razdaljo 2.928 mm je tudi pred zadnjimi sedeži na voljo obilo prostora za noge. Velik je tudi prtljažnik, katerega prostornina pri SUV-ju meri 569 litrov, pri modelu Sportback pa 528 litrov. Dodatnih 62 litrov je na voljo v sprednjem prtljažniku.
Tri pogonske zasnove
Pri obeh karoserijskih različicah je mogoče izbirati med tremi pogonskimi zasnovami z električnim štirikolesnim pogonom. Osnovni modelski izvedbi Audi Q8 50 e-tron** (poraba električne energije v kWh/100 km, kombinirana: - (NEVC); 24,0-20,1 (WLTP); emisija CO2 v g/km, kombinirana: 0) in Audi Q8 50 Sportback e-tron** (poraba električne energije v kWh/100 km, kombinirana: - (NEVC); 23,7-19,5 (WLTP); emisija CO2 v g/km, kombinirana: 0) z obema motorjema pri aktivirani funkciji boost razvijeta moč 250 kW, medtem ko navor znaša 664 Nm. Doseg po kriterijih WLTP meri do 491 km (SUV) oz. do 505 km (Sportback).
Večja kapaciteta baterije in večja moč polnjenja
Ponudba vključuje dve velikosti baterije. Pri izvedbi Q8 50 e-tron* ima baterija neto kapaciteto 89 kWh (bruto 95 kWh), pri obeh zmogljivejših različicah Q8 55 e-tron* in SQ8 e-tron* pa neto kapaciteto 106 kWh (bruto 114 kWh). S prilagoditvijo upravljanja baterije se je povečala tudi uporabna kapaciteta baterije. Na postajah za hitro polnjenje (HPC) največja moč polnjenja pri izvedbi Audi Q8 50 e-tron* znaša 150 kW, pri različicah Q8 55 e-tron* in SQ8 e-tron* pa celo 170 kW. Veliko baterijo je med postankom za polnjenje mogoče napolniti od 10 do 80 odstotkov v približno 31 minutah, kar po kriterijih WLTP v idealnem primeru ustreza dosegu do 420 km. Na polnilnem stebričku za polnjenje z izmeničnim tokom ali na domači polnilni postaji se Audi Q8 e‑tron* polni z močjo do 11 kW. Opcijsko je mogoče polnjenje z izmeničnim tokom z močjo 22 kW.
Audi Q8 50 e-tron* se v idealnih pogojih z izmeničnim tokom povsem napolni v nekaj manj kot 9 urah in 15 minutah (22 kW: v nekaj manj kot 4 urah in 45 minutah). Pri veliki bateriji ta čas znaša približno 11 ur in 30 minut pri polnjenju z 11 kW in približno 6 ur pri polnjenju z 22 kW. Audi Q8 e-tron* je serijsko na voljo s funkcijo Plug & Charge. Ta omogoča, da se avtomobil na združljivih polnilnih stebričkih ob priklopu polnilnega kabla avtorizira sam in zažene postopek polnjenja. Obračunavanje poteka popolnoma avtomatsko. Nova storitev polnjenja Audi charging, ki bo na voljo v letu 2023 in bo nadomestila obstoječo storitev e-tron Charging Service, bo omogočila udoben dostop do okoli 400.000 javnih polnilnih točk širom po Evropi. Načrtovalnik poti za modele e-tron učinkovito pomaga vozniku pri iskanju polnilnih mest vzdolž poti.
Spremenjen motor na zadnji premi in električni nadzor vektorjev navora za večjo dinamiko
Novi Audi Q8 e-tron* ima spremenjeno zasnovo asinhronskega motorja na zadnji premi. Namesto 12 navitij elektromagnetno polje zdaj ustvarja 14 navitij. Magnetno polje je zato pri enakem električnem toku močnejše in navor motorja je večji. Če voznik tolikšnega navora ne potrebuje, za zagotavljanje navora zadostuje manjši električni tok. Rezultat sta manjša poraba in večji doseg. Z modelom S iz serije e-tron je Audi prvič v velikoserijski proizvodnji uporabil koncept treh motorjev. Ta je zdaj pri novem modelu SQ8 e-tron** (poraba električne energije v kWh/100 km, kombinirana: - (NEVC); 28,0-24,6 (WLTP); emisija CO2 v g/km, kombinirana: 0) še dodatno izpopolnjen. Na sprednji premi je nameščen elektromotor z močjo 124 kW, na zadnji premi pa sta dva elektromotorja (vsak z močjo 98 kW), ki ločeno poganjata zadnji kolesi. Pri aktivirani funkciji boost je s tem zagotovljena moč do 370 kW. Pogonski navor se prek obeh zadnjih elektromotorjev lahko v delčku sekunde v celoti porazdeli med obe kolesi.
Širok razpon med udobjem in športnostjo
Novi Audi Q8 e-tron* je serijsko opremljen z zračno vzmetenim podvozjem z uravnavanim blaženjem. Odmik karoserije od tal lahko glede na vozno situacijo variira v razponu do 76 mm. Nastavitev zračnega vzmetenja je prilagojena, s čimer je zagotovljena boljša prečna dinamika vozila. Poleg tega elektronski nadzor stabilnosti (ESC) dopušča več manevrskega prostora - še zlasti v ostrih ovinkih. V teh je Audi Q8 e-tron* zaradi prilagojenega progresivnega krmiljenja občutno odzivnejši. Prenos krmilne sile je spremenjen, zato se krmiljenje tudi pri majhnem zasuku volana odzove bistveno bolj neposredno. Bolj neposreden prenos krmilne sile je zagotovljen tudi z izrazito togim uležajenjem podvozja na sprednji premi. Zasuki volana se tako prenašajo neposredno na kolesa, ob tem pa voznik izraziteje občuti odzive krmilnega sistema. Vsi ustrezni sistemi za uravnavanje podvozja so prilagojeni opisanim spremembam, ob tem pa - v skladu z Audijevo DNK - ostajajo uravnoteženi in medsebojno usklajeni.
Še boljša aerodinamika
Pri razvoju modela Audi Q8 e-tron* je eno od osrednjih tem predstavljala aerodinamika. Rezultat tega je zmanjšanje količnika zračnega upora (cx) pri izvedbi Q8 Sportback e-tron* z 0,26 na 0,24 in pri izvedbi Q8 e-tron* z 0,28 na 0,27. Kolesni usmerniki zraka, ki so nameščeni na dnu vozila, med vožnjo pomagajo usmerjati tok vetra mimo koles. Usmernika zraka na sprednji premi sta bila povečana, Audi Q8 Sportback e-tron* pa ima kolesna usmernika zraka nameščena tudi zadaj.
SQ8 Sportback e-tron* je s kolesnima usmernikoma zraka opremljen le na zadnji premi. V predelu mreže hladilnika električne žaluzije, ki avtomatsko zaprejo hladilnik, pri znamki Audi prvič dopolnjuje samotesnilni sistem. Ta še dodatno izboljšuje pretok zraka na sprednjem delu vozila in preprečuje neželene izgube.
Udobno parkiranje z asistenco za parkiranje na daljavo Remote Park Assist Plus
Za Audi Q8 e-tron* je na voljo okoli 40 asistenčnih sistemov. Do 5 radarskih senzorjev, 5 kamer in 12 ultrazvočnih senzorjev zagotavlja informacije o okolici, ki jih analizira centralni krmilnik asistenčnih sistemov. Novost je asistenca za parkiranje na daljavo Remote Park Assist Plus, ki bo vključena v ponudbo tekom leta 2023. Z njeno pomočjo je Audi Q8 e-tron* mogoče zapeljati tudi na ozka parkirna mesta. Voznik pri tem postopek parkiranja upravlja prek aplikacije myAudi na pametnem telefonu. Ko avto na parkirnem mestu doseže končni položaj, se avtomatsko izključi, aktivira parkirno zaporo in zaklene vrata. Pri odparkiranju voznik zažene motor prek aplikacije myAudi in zapelje vozilo s parkirnega mesta tako, da lahko udobno vstopi.
Digitalni matrični LED-žarometi
Audi Q8 e-tron* je opcijsko lahko opremljen z digitalnimi matričnimi LED-žarometi. Orientacijske luči na avtocestah označijo položaj vozila in tako na ozkih območjih pomagajo vozniku, da ostane varno na sredini voznega pasu.Poleg tega so na voljo tri nove funkcije: razširjene prometne informacije, smerne luči s smernikom in orientacijske luči na regionalnih cestah.
Notranjost na ravni višjega razreda
S panoramskim steklenim strešnim oknom notranjost vozila postane še svetlejša ter učinkuje lahkotno in izjemno prostorno. Dviganje in odpiranje steklenega elementa potekata električno. Enako preprosto je upravljanje senčnih rolojev, ki z gosto strukturo učinkovito prestrezata sončne žarke. Ko je 2-delno panoramsko stekleno strešno okno odprto, je zaradi učinkovitega odzračevanja klima v notranjosti vozila bistveno boljša. Integriran protivetrni ščitnik zmanjšuje hrup vetra. Kot alternativo serijski 2-conski avtomatski klimatski napravi Audi ponuja 4-consko avtomatsko klimatsko napravo in paket Air Quality za boljšo kakovost zraka. Pri visokih zunanjih temperaturah je za udobno sedenje poskrbljeno s 3-stopenjskim prezračevanjem. To je na voljo že za serijske sedeže, ki so v tem primeru oblečeni v filigransko perforirano usnje. Vrhunec ponudbe predstavljajo več smerno nastavljivi, individualno konturirani sedeži, ki imajo poleg pnevmatskega nastavljanja sedišča in naslonjala po želji lahko tudi masažno funkcijo. Oprema vedno vključuje tudi dekorativne elemente, ki so izdelani iz lesenih furnirjev z odprtimi porami (npr. iz marmoriranega jesena ali lesa platane) ali iz aluminija, pri izvedbah S line in S line edition pa imajo prvič karbonsko strukturo. Novost v ponudbi sta orehov les v svetlorjavi barvi in trajnostna tehnična tkanina, deloma izdelana iz recikliranih plastenk.
Visokoločljivostna zaslona na dotik in glasovno upravljanje
Tako kot ostali Audijevi modeli višjega razreda ima tudi Q8 e-tron* upravljalni sistem MMI touch response. Njegova velika visokoločljivostna zaslona - zgornji z diagonalo 10,1 palca, spodnji z diagonalo 8,6 palca - nadomeščata skoraj vsa klasična stikala in klasične regulatorje. Pri tem upravljanje lahko poteka prek obeh zaslonov na dotik, številne funkcije pa je mogoče aktivirati tudi z naravnim glasovnim upravljanjem. Digitalni koncept prikazov in upravljanja v Audiju Q8 e-tron* zaokroža Audijev virtualni prikazovalnik s polno HD-ločljivostjo. Specifične grafike prikazujejo vse pomembne vidike električne vožnje, od polnilne moči do dosega. Prikaze po želji dopolnjuje projicirni sistem. Na nemškem trgu je Audi Q8 e-tron* serijsko opremljen s sistemom MMI navigacija plus. Medijska centrala podpira standard za hitri prenos podatkov LTE Advanced in vključuje dostopno točko za WLAN, ki jo potniki lahko uporabljajo za svoje mobilne naprave. Za navigacijo velja, da vozniku lahko postreže s pametnimi predlogi, in sicer na podlagi predhodno prevoženih poti. Del paketa Audi connect Navigacija in infotainment so poleg tega tudi storitve Car‑to-X.
Reciklirani materiali
Audi Q8 e-tron* bo kupcem v Evropi in ZDA dobavljen kot certificirano vozilo z nevtralno bilanco C021. Poleg tega velja, da so nekatere komponente modela Audi Q8 e-tron* izdelane iz reciklatov.
Ti materiali, pridobljeni s postopkom recikliranja, zmanjšujejo porabo virov in zagotavljajo zaprt ter s tem učinkovit in trajnosten snovni krog. V notranjosti modela Q8 e-tron* Audi uporablja reciklate v materialih za izolacijo in blaženje ter v tekstilnih oblogah. Dekorativni element nad zaslonom - tako imenovani "tech layer" - je lahko zasnovan iz nove tehnične tkanine antracitne barve, ki je deloma izdelana iz recikliranih plastenk. Pri paketu opreme S line so športni sedeži oblečeni v material iz mikrovlaken Dinamica in v umetno usnje. Prevleke Dinamica vsebujejo do 45 odstotkov poliestrskih vlaken, ki so izdelana iz recikliranih plastenk, odpadnih tekstilij ali ostankov vlaken. V primerjavi s klasičnimi materiali iz mikrovlaken proizvodnja prevlek Dinamica poteka brez uporabe topil, s čimer znamka še dodatno prispeva k varovanju okolja.
Izpostaviti velja tudi, da je Audi prvič uporabil reciklirane materiale pri komponentah, ki so pomembne za varnost: plastična ohišja zaklepov varnostnih pasov so deloma izdelana iz mešanih avtomobilskih plastičnih odpadkov, ki so bili predelani s kemičnim postopkom recikliranja. V okviru projekta PlasticLoop je Audi skupaj s proizvajalcem plastike LyondellBasell na osnovi ugotovitev iz pilotnega projekta vzpostavil inovativen postopek, s katerim pri serijski proizvodnji modela Q8 e‑tron prvič lahko uporablja kemično recikliranje za predelavo mešanih avtomobilskih plastičnih odpadkov. Podjetje LyondellBasell pri tem postopku v sodelovanju z Audijem najprej iz vozil strank demontira plastične komponente, ki jih ni več mogoče popraviti, in z njih odstrani dele iz drugih materialov, kot so kovinske sponke. Nato plastične komponente zdrobi in s kemičnim recikliranjem predela v pirolizno olje, ki se v sklopu masne bilance2 uporabi kot surovina za izdelavo nove plastike. Iz plastičnega granulata, pridobljenega pri tem postopku, Audi izdeluje ohišja zaklepov varnostnih pasov za Q8 e-tron.
Uvedba na trg spomladi 2023
V Nemčiji in na najpomembnejših evropskih trgih je uvedba na trg za Audi Q8 e-tron* in Audi Q8
Sportback e-tron* predvidena za konec februarja 2023, obe vozili pa bo mogoče naročiti že od sredine novembra naprej. V ZDA bo model prišel na trg konec aprila. Na nemškem trgu bo za osnovno izvedbo Audija Q8 e-tron* treba odšteti 74.400 EUR.
Audi Q8 55 e-tron** (poraba električne energije v kWh/100 km, kombinirana: - (NEVC);
24,4-20,6 (WLTP); emisija CO2 v g/km, kombinirana: 0) in Audi Q8 55 Sportback e-tron**
(poraba električne energije v kWh/100 km, kombinirana: - (NEVC); 24,1-19,9 (WLTP); emisija CO2 v g/km, kombinirana: 0) z obema motorjema pri aktivirani funkciji boost razvijeta moč 300 kW, navor pa znaša 664 Nm. Doseg po kriterijih WLTP meri do 582 km oz. pri modelu Sportback do 600 km. Najvišja hitrost je pri izvedbi Q8 50 e-tron** (poraba električne energije v kWh/100 km, kombinirana: - (NEVC); 24,0-20,1 (WLTP); emisija CO2 v g/km, kombinirana: 0) omejena na 200 km/h.
(poraba električne energije v kWh/100 km, kombinirana: - (NEVC); 24,1-19,9 (WLTP); emisija CO2 v g/km, kombinirana: 0) z obema motorjema pri aktivirani funkciji boost razvijeta moč 300 kW, navor pa znaša 664 Nm. Doseg po kriterijih WLTP meri do 582 km oz. pri modelu Sportback do 600 km. Najvišja hitrost je pri izvedbi Q8 50 e-tron** (poraba električne energije v kWh/100 km, kombinirana: - (NEVC); 24,0-20,1 (WLTP); emisija CO2 v g/km, kombinirana: 0) omejena na 200 km/h.
Najzmogljivejši modelski različici Audi SQ8 e-tron** (poraba električne energije v kWh/100 km, kombinirana: - (NEVC); 28,0-24,6 (WLTP); emisija CO2 v g/km, kombinirana: 0) in Audi SQ8 Sportback e-tron** (poraba električne energije v kWh/100 km, kombinirana: - (NEVC); 27,0-23,5 (WLTP); emisija CO2 v g/km, kombinirana: 0) poganjajo trije motorji, ki zagotavljajo navor 973 Nm in pri aktivirani funkciji boost razvijejo moč 370 kW.
Doseg modelov S meri do 494 km (SUV) oz. do 513 km (Sportback). Najvišja hitrost je omejena na 210 km/h.
1 Audi razume bilančno nevtralnost CO₂ kot stanje, v katerem se emisije CO₂, ki jih povzročajo Audijevi proizvodi ali dejavnosti ter so še vedno prisotne in/ali so v okviru dobavne verige, proizvodnje in recikliranja Audijevih vozil zaenkrat neizogibne, po izčrpanju drugih možnih ukrepov za zmanjšanje, vsaj količinsko izravnajo s prostovoljnimi kompenzacijskimi projekti, ki se izvajajo po vsem svetu. Tu niso upoštevane emisije CO₂, ki nastanejo v fazi uporabe vozila, tj. od trenutka, ko je vozilo predano stranki.
2 Vsaj 70 % plastičnega granulata za ohišje zaklepa varnostnega pasu (vključno s polnili in dodatki) je izdelanih iz piroliznega olja, pridobljenega v okviru projekta in uporabljenega pri postopku izdelave plastičnega granulata. Pirolizno olje, pridobljeno iz odpadkov, se pri izdelavi plastičnega granulata uporablja v okviru pristopa z masno bilanco s kvalificiranim prenosom kreditnih točk. To pomeni, da je neodvisni zunanji certifikacijski organ ecocycle potrdil, da so člani projekta nadomestili količino fosilnih virov, potrebno za ohišja zaklepov varnostnih pasov, s piroliznim oljem, proizvedenim iz mešanih frakcij avtomobilske plastike. Cilj predstavlja zadostna zaloga piroliznega olja v zgoraj navedeni količini za celotno serijsko proizvodnjo modela Q8 e-tron (v skladu s trenutno načrtovanimi proizvodnimi številkami).
Vrednosti porabe in emisij** omenjenih modelov
Audi Q8 50 e-tron
Poraba električne energije, kombinirana, v kWh/100 km: - (NEVC);
24,0-20,1 (WLTP); emisija CO2, kombinirana, v g/km: 0
24,0-20,1 (WLTP); emisija CO2, kombinirana, v g/km: 0
Audi Q8 55 e-tron
Poraba električne energije, kombinirana, v kWh/100 km: - (NEVC);
24,4-20,6 (WLTP); emisija CO2, kombinirana, v g/km: 0
24,4-20,6 (WLTP); emisija CO2, kombinirana, v g/km: 0
Audi SQ8 e-tron
Poraba električne energije, kombinirana, v kWh/100 km: - (NEVC);
28,0-24,6 (WLTP); emisija CO2, kombinirana, v g/km: 0
28,0-24,6 (WLTP); emisija CO2, kombinirana, v g/km: 0
Audi Q8 50 Sportback e-tron
Poraba električne energije, kombinirana, v kWh/100 km: - (NEVC);
23,7-19,5 (WLTP); emisija CO2, kombinirana, v g/km: 0
23,7-19,5 (WLTP); emisija CO2, kombinirana, v g/km: 0
Audi Q8 55 Sportback e-tron
Poraba električne energije, kombinirana, v kWh/100 km: - (NEVC);
24,1-19,9 (WLTP); emisija CO2, kombinirana, v g/km: 0
24,1-19,9 (WLTP); emisija CO2, kombinirana, v g/km: 0
Audi SQ8 Sportback e-tron
Poraba električne energije, kombinirana, v kWh/100 km: - (NEVC);
27,0-23,5 (WLTP); emisija CO2, kombinirana, v g/km: 0
27,0-23,5 (WLTP); emisija CO2, kombinirana, v g/km: 0
Za vozila so na voljo samo vrednosti porabe in emisij v skladu s postopkom WLTP in ne v skladu z NEVC. Poraba goriva, poraba električne energije in emisije CO₂ so navedene v razponu, ker so odvisne od izbrane opreme vozila.
Audi e-tron
Poraba električne energije, kombinirana, v kWh/100 km: 26,1-21,0 (WLTP);
24,3-20,9 (NEVC); emisija CO2, kombinirana, v g/km: 0
24,3-20,9 (NEVC); emisija CO2, kombinirana, v g/km: 0
** Navedene vrednosti porabe in emisij so bile izmerjene v skladu z zakonsko predpisanimi merilnimi postopki. Nekdanji preizkusni postopek NEVC je bil s 1. januarjem 2022 popolnoma nadomeščen s preizkusnim postopkom WLTP, zato za vozila, ki so bila novo homologirana po tem datumu, vrednosti v skladu s postopkom NEVC niso na voljo.
Podatki se ne navezujejo na eno samo vozilo in niso sestavni del ponudbe, temveč so namenjeni zgolj primerjavi med različnimi tipi vozil. Dodatna in dopolnilna oprema (montažni deli, pnevmatike drugih velikosti itd.) lahko spremenita relevantne parametre vozila, kot so npr. masa, kotalni upor in aerodinamika, ter poleg vremenskih pogojev, prometnih razmer in individualnega načina vožnje vplivata na porabo goriva, porabo električne energije, emisije CO2 in vozne zmogljivosti vozila.
Zaradi realnejših preizkusnih pogojev so vrednosti porabe goriva in emisij CO2, izmerjene po postopku WLTP, v mnogih primerih višje od vrednosti, izmerjenih po postopku NEVC. Zato od 1. septembra 2018 lahko pri obdavčitvi vozil pride do ustreznih sprememb. Podrobnejše informacije o razlikah med postopkoma WLTP in NEVC lahko najdete na spletni strani https://www.audi.si/modeli/wltp.
Podrobne okoljske informacije o novih osebnih avtomobilih lahko najdete v priročniku o varčni porabi goriva, emisijah CO2 in emisijah onesnaževal zunanjega zraka, ki ga lahko brezplačno pridobite na vseh prodajnih mestih in na spletni strani www.audi.si.
VIR: Audi