ŠKODA FABIA RS Rally2 je dobila homologacijo in s tem prejela dovoljenje za sodelovanje na mednarodnih avtomoto športnih prireditvah. A razvoj novega rally vozila se nadaljuje.

Sedaj se tehniki ekipe ŠKODA Motorsport osredotočajo na to, kako bodo dirkalnik ŠKODA FABIA RS Rally2 še bolje prilagodili zahtevam zasebnih voznikov z vsega sveta. Ker morajo nekatere zasebne tekmovalne ekipe na svojih državnih prvenstvih premagati izjemno zahtevne rally preizkušnje na makadamu, so v okviru štiridnevnih testiranj v Grčiji dirkalnik ŠKODA FABIA RS Rally2 optimalno prilagodili prav za te pogoje.

 


 Od leta 2015 naprej je ŠKODA Motorsport zasebnim tekmovalnim ekipam z vsega sveta prodala več kot 470 primerkov dirkalnika ŠKODA FABIA Rally2 in njegovega naslednika ŠKODA FABIA Rally2 evo, ki premagujejo rallyje na različnih terenih: na cestah z različnimi tipi asfalta, na peščeni podlagi, na kamnitih gramoznih poteh ali na snegu in ledu. Cilj družbe ŠKODA Motorsport je, da svojim strankam nudi vozilo, ki se optimalno odziva v vseh cestnih in vremenskih razmerah. S tem ko je dirkalnik ŠKODA FABIA RS Rally2 pred kratkim prejel homologacijo avtomotošportne zveze FIA, je bila določena njegova osnovna tehnična konfiguracija. Zato se razvojna ekipa družbe ŠKODA Motorsport sedaj osredotoča na to, kako bo novo vozilo za mednarodno kategorijo Rally2 še bolje prilagodila potrebam zasebnih tekmovalnih ekip.

"Še naprej delamo na tem, da bi našim strankam ponudili najboljši celotni paket," je poudaril glavni inženir Eric Mommey. V prizadevanjih, da bi našli najboljšo možno nastavitev podvozja za rallyje na trdi gramozni podlagi je Mommey s svojo ekipo nazadnje odpotoval v Grčijo, kjer na gozdnih in poljskih poteh vsak rally avto doseže svoje meje. "Kamnite, grobe površine cestišča in visoke zunanje temperature izjemno obremenjujejo tehniko. V Grčiji je potrebno izjemno vzdržljivo in zanesljivo vozilo," je razložil Mommey. S tem je Grčija popolno okolje za pripravo novega dirkalnika ŠKODA FABIA RS Rally2 na vse vrste rallyjev na makadamu po vsem svetu.

Tako Britanec Kris Meeke, zmagovalec petih rallyjev za svetovno prvenstvo, kot Finec Emil Lindholm, sveže okronani svetovni prvak v razredu WRC2 Junior, sta vsak za dva dni zasedla vozniško mesto. Dirkalnik ŠKODA FABIA RS Rally2 sta v pokrajinah Loutraki in Korint preizkusila na makadamskih progah, ki spominjajo na grško preizkušnjo za svetovno prvenstvo v rallyju zveze FIA - rally Akropolis.

Zastopniki lokalnih zasebnih tekmovalnih ekip družbe ŠKODA Motorsport in njihovi vozniki so izkoristili priložnost, da so si pri tem natančneje ogledali novi rally avto iz Mlade Boleslav, med njimi tudi Lavrentios Meletopoulos. "Te testne vožnje so zelo pomembne za grške stranke družbe ŠKODA Motorsport. Zagotavljajo, da avto tudi na naših cestah deluje optimalno," je povedal. "Kolikor sem lahko spoznal novi dirkalnik ŠKODA FABIA RS Rally2, deluje zelo obetavno. Vsak avto, ki je bil testiran na grških cestah, bo zmagovalec. Prepričan sem, da bo tudi nova ŠKODA FABIA RS Rally2 spet postavljala merila."

 



Tri vprašanja za glavnega inženirja Erica Mommeya

 
ŠKODA FABIA RS Rally2 je pred kratkim prestala homologacijo Mednarodne avtomobilistične zveze FIA. Ali je njen tehnični razvoj s tem zaključen?

Razvoj rally avtomobila ni nikoli zaključen. Takoj ko bodo zasebne tekmovalne ekipe začele uporabljati novi dirkalnik ŠKODA FABIA RS Rally2, bomo prejeli dodatne povratne informacije in nove podatke od več voznikov in z večjega števila rallyjev. Tako bomo prejeli dragocene osnove za nadaljnji razvoj.

 Katere prednosti testiranje, ki ste ga opravili v Grčiji, prinaša zasebnim tekmovalnim ekipam družbe ŠKODA Motorsport?

Grške preizkušnje na makadamu so znane po tem, da so izjemno naporne za rally vozila. Zaradi visokih poletnih zunanjih temperatur je hlajenje motorja, menjalnika in potniškega prostora zelo zahtevno. Zaradi razmeroma nizkih hitrosti - na veliko odsekih hitrost vožnje znaša le približno 80 km/h - je za optimalno hlajenje vseh sistemov odločilen popoln tok zraka. In nenazadnje tamkajšnje trde proge zahtevajo zelo zanesljivo in vzdržljivo vozilo. S takšnimi razvojnimi testiranji, kot smo jih pred kratkim opravili v Grčiji, zagotavljamo, da zmore ŠKODA FABIA RS Rally2 premagati tudi najzahtevnejše rallyje.

 Kakšna je skrivnost za popolno nastavitev?

Pri nastavitvi rally avtomobila gre skorajda vedno za to, da se poišče najboljši kompromis. Na trdih makadamskih preizkušnjah kot v Grčiji moramo na primer najti popolno ravnovesje med hitrostjo, zanesljivostjo in dobrim vzmetenjem za grobe, luknjaste odseke. Poleg tega je diferenciale treba nastaviti tako, da pri nizkih hitrostih in pogostih fazah pospeševanja obraba pnevmatik ni prevelika. ŠKODA FABIA Rally2 in ŠKODA FABIA Rally2 evo sta od leta 2015 naprej zmagali na številnih makadamskih rallyjih. Zaradi izkušenj in podatkov, ki smo jih s tema dvema modeloma zbrali v preteklih sedmih letih, je tudi nova ŠKODA FABIA RS Rally2 zelo zanesljivo vozilo.

 
Tri vprašanja za Davida Jareša, vodjo programa za zasebne stranke pri ŠKODA Motorsport

 
Zakaj je program za zasebne stranke pri ŠKODA Motorsport tako poseben?

Trudimo se karseda približati našim strankam. To ne velja samo za izbrane rallyje, na katerih našim zasebnim tekmovalnim ekipam pomagamo s storitvijo nudenja nadomestnih delov in tehnično podporo. Imamo tudi odlično prodajno ekipo, ki je po potrebi dosegljiva 24 ur na dan. Do danes smo po vsem svetu prodali več kot 470 primerkov modelov ŠKODA FABIA Rally2 in ŠKODA FABIA Rally2 evo. Baza naših strank je zelo velika, kar s seboj prinaša veliko odgovornost. Naš cilj je, da vsaki posamezni stranki nudimo optimalno storitev.

Kako se je vaša servisna ekipa razvijala skozi leta?

Servisna ekipa družbe ŠKODA Motorsport je rasla vzporedno z naraščajočim številom vozil zasebnih strank na trgu. Katerikoli konec tedna v letu na tekmovanjih za konfiguracijo Rally2 po vsem svetu sodeluje okoli 100 zasebnih vozil ŠKODA FABIA. Naši inženirji in tehniki se trudijo po svojih najboljših močeh, da ta vozila spravijo na cilj, njihove ekipe pa na zmagovalne stopničke.

 Katere izboljšave servisne ponudbe ste uvedli hkrati z novim dirkalnikom ŠKODA FABIA RS Rally2?

Še dodatno smo na primer izboljšali naš katalog nadomestnih delov. Tudi izmenjava tehničnih informacij z ekipami je enostavnejša. Našo storitev nudenja nadomestnih delov še naprej organiziramo na izbranih dirkah svetovnega in evropskega prvenstva. Poleg tega smo pri razvoju novega avtomobila v največji možni meri upoštevali predloge in izkušnje naših zasebnih tekmovalnih ekip. Zato je ŠKODA FABIA RS Rally2 še bolj prijazna do strank kot njeni predhodni modeli - ne le za voznika in sovoznika, ampak tudi za mehanike, inženirje in vse ostale člane ekipe.

VIR: Škoda