Trenda, ki bosta zaznamovala letošnje spletno poslovanje v modni industriji sta nakupovanje v živo in prek platforme TikTok, kaže GLAMI-jeva študija.


 
Hitro prilagajanje novim razmeram in narekovanje svežih trendov sta prepoznavni značilnosti spletnega poslovanja v modni industriji, ki velja za  eno najbolj donosnih vej prodaje izdelkov na spletu. Glede na vse večja pričakovanja in zahteve spletnih kupcev so trendi in spremembe, ki jih narekuje elektronsko poslovanje, postali ključni za privabljanje in ohranjanje zvestobe strank ter doseganje njihove večje angažiranosti. Glede na raziskavo, ki jo je objavil modni iskalnik GLAMI, trendi, ki so se začeli med pandemijo, postajajo vse bolj prevladujoči in bodo zagotovo zaznamovali leto 2022. Gre za marketinški strategiji, ki ju blagovne znamke uporabljajo za povečanje prodaje – nakupovanje v živo in nakupovanje prek platforme TikTok.

Kaj je nakupovanje v živo?
Nakupovanje v živo je prisotno že desetletja, saj so ta koncept nakupovanja popularizirale že televizijske mreže v 80-ih letih prejšnjega stoletja. Čeprav je sistem večinoma ostal enak, pa se je »sodobna« različica nakupovanja v živo preselila na drug medij – družbena omrežja.

Nakupovanje v živo na družbenih omrežjih se je pred nekaj leti pojavilo na Kitajskem in vse bolj vpliva na zahodne države. Ta marketinška strategija vključuje promocijo izdelka prek videoposnetka, ki se v živo predvaja na družbenih medijih. Voditelji tovrstnih virtualnih dogodkov so največkrat vplivneži ali znane osebnosti. Na pomen tovrstne prodaje kaže tudi dejstvo, da se je trg za nakupovanje v živo na Kitajskem med letoma 2017 in 2020 povečal za več kot 280 odstotkov. Trend je vseprisoten tudi v ZDA, kjer naj bi leta 2020 ustvaril 5,6 milijarde dolarjev prodaje. Projekcije kažejo, da bo nakupovanje v živo v tej državi do leta 2026 predstavljalo 20 odstotkov celotnega spletnega poslovanja.

Zakaj uporabljati nakupovanje v živo kot marketinško strategijo?
Zaradi časovno omejenih prodajnih ponudb, ki so aktualne le v času video prenosa v živo ali nekaj dni po njem, se kupec odloči za hitrejši nakup določenega izdelka. Poleg tega se kupci na ta način lažje poistovetijo z izdelkom, saj jim ga predstavi oseba v živo. Blagovnim znamkam za nakupovanje v živo prav tako ni potrebno namenjati znatnih finančnih sredstev, po raziskavi Coresighta pa bodo kupci v tem primeru vrnili manj kupljenih izdelkov – kar 40 odstotkov manj kot drugi kupci. Nakupovanje v živo je možno na vseh družbenih omrežjih – YouTubu, Facebooku, Instagramu, vse pogosteje pa tudi na najhitreje rastočem družbenem omrežju TikTok, kjer blagovne znamke dosegajo odlične prodajne rezultate.
 
Primeri dobre prakse
Avgusta 2020 je svetovno znana blagovna znamka Tommy Hilfiger na svoji spletni strani gostila nakupovalni dogodek v živo. Znamka je na Kitajskem v živo pritegnila 14 milijonov gledalcev in v samo dveh minutah prodala 1300 puloverjev s kapuco. Trgovec s čevlji Aldo je lani v prvih petih dneh po nakupovanju v živo, na svoji spletni strani zabeležil 308-odstotno stopnjo angažiranosti in 17.000 ogledov.

TikTok kot močan prodajni kanal
TikTok je edino družbeno omrežje, kjer ima lahko določena blagovna znamka le nekaj sledilcev, a kljub temu dobi na tisoče ogledov in spodbuja večjo angažiranost uporabnikov. Čeprav je TikTok veljal za platformo, kjer se zbirajo mlajše generacije, pa vse bolj privablja starejše uporabnike med 25. in 34. letom. Obstaja več razlogov, zakaj je TikTok postal platforma, kjer lahko blagovna znamka doseže uspešno prodajo svojih izdelkov. To družbeno omrežje se denimo hitro prilagaja razmeram, v katerih se razvija spletna prodaja. Poleg tega je glede na raziskavo, ki jo je TikTok leta 2020 opravil med svojimi uporabniki, mogoče sklepati, da je nakupovanje za njih nekaj povsem naravnega. Dve tretjini anketirancev je namreč v anketi odgovorilo, da jih je vsebina na platformi navdušila za nakup tudi takrat, ko tega niso načrtovali.

»Glede na povratne informacije naših partnerjev širom Evrope je spletno oglaševanje vse dražje. Rast stroškov oglaševanja je eden največjih izzivov za spletno prodajo v modni industriji v letu 2022. To ni presenetljivo, saj so bili po Emarketerju stroški oglaševanja na Facebooku v tretjem četrtletju lanskega leta višji za 47 odstotkov v primerjavi s tretjim četrtletjem leta 2020. Blagovnim znamkam v tem dinamičnem okolju svetujemo, da razmislijo o alternativnih načinih promocije modnih izdelkov v prihodnosti – na primer z uporabo TikToka, kjer lahko znamka doseže izjemno dober doseg. Zato je GLAMI vključil TikTok v svojo strategijo družbenih medijev z namenom, da to socialno omrežje zažene v vseh državah, kjer smo prisotni,« je zaključil Xenofon Eleftheriadis, globalni vodja komunikacij pri GLAMI.

PR: Idealia