Da bo Maribor spet odprto in vključujoče mesto, na katerega bomo iskreno ponosni.

Po tehtnem premisleku javnosti sporočam, da bom na prihajajočih volitvah kandidiral za župana  Maribora, odprtega in vključujočega mesta, ki se bo skladno in uravnoteženo razvijalo ter v najširšem  pomenu besede sledilo potrebam prebivalcev in gospodarstva ob upoštevanju vseh stebrov  trajnostnega razvoja; okoljskega, ekonomskega in socialnega.  

Za ta pomemben korak sem se odločil, ker zelo dobro poznam in razumem potrebe mesta, občank in  občanov, predvsem pa prioritete, ki jih je treba temeljito prevetriti in narediti konec selektivni  obravnavi tako prebivalcev, kot tudi predelov mesta oziroma občine glede status in lokacijo.  

Ob vzorni, skoraj pretirani skrbi za del ožjega mestnega središča med Starim mostom in Sodnim  stolpom na južni strani do Koroške ceste z Glavnim trgom na severu, kar predstavlja zgolj 0,05%  površine Mestne občine Maribor, se občanke in občani izven tega območja soočamo z razpadajočimi  zdravstvenimi postajami, šolami, vrtci, določeni deli Mestne občine Maribor pa večji del leta nimajo  niti nemotene oskrbe s pitno vodo. Ceste in trgi so ponekod v nevarno slabem stanju, dostop do  nekaterih storitev pa je v določenih delih občine otežen ali celo onemogočen.  

Kot mestni svetnik sem sicer omogočil uporabo »Hitre ceste« čez Maribor brez vinjete in s  tem preusmeril prometne tokove med največjimi predeli mesta in mnogim prihranil dragocen  čas, ki so ga porabili za iskanje alternativnih poti ter prispeval k znižanju emisij.  

Žal pa niso vsi stremeli k skrajšanju prometnih poti in zmanjšanju emisij, ampak so ureditev prometa  narekovali drugi dejavniki in tako se je mesto začelo zapirati brez ustreznega načrta in alternative,  zaradi česar se je začel promet nenadzorovano zgoščati v preostalih delih levega brega Drave. Prav  zato bom poleg optimizacije prometnih povezav posodobil tako vozni park, kot tudi linije javnega  potniškega prometa, ki bo hitrejši in ugodnejši ter na prijazen način odvračal od uporabe avtomobila.  

Posebno pozornost nameravam nameniti prostorskemu razvoju mesta, zato se zavezujem, da bo  Mestna občina Maribor dobila Občinski prostorski načrt, ki bo usklajen med željami in potrebami  prebivalcev in gospodarstva, ki bo trajnostno naravnan in strokovno pripravljen v zakonsko  predpisanem roku s čim manjšim vplivom na okolje. Pri tem bom posebno pozornost namenil  pomenu mestnih četrti in krajevnih skupnosti, ki so prepogosto preslišane in zapostavljene, čeprav  kar najbolje zaznavajo želje in potrebe občanov.  

Čeprav si tega nihče ne želi, bo verjetno prva naloga, s katero se bom moral soočiti kot župan,  priprava na zimo 2022/23, pa ne s kopičenjem snega na Glavnem trgu, ampak s soočanjem z  energetskimi izzivi ter omogočiti vsem, tudi tistim priključenim na daljinsko ogrevanje, da bodo lahko  brez odrekanja zimo preživeli na toplem.  

Ključen izziv naslednjega mandata pa je neustrezno financiranje Mestne občine Maribor, saj  prejmemo iz proračuna Republike Slovenije letno med 20 – 25 milijonov evrov manj, kot jih  porabimo za izvajanje zakonsko določenih nalog.  

Listo kandidatk in kandidatov bomo predstavili v naslednjih tednih, že sedaj pa lahko napovem, da  bo lista vključujoča in ne bo pozabila na nikogar, s čimer bomo ponovno pokazali, da je Maribor  odprto mesto, kjer lahko v razumevanju in slogi živimo drug ob drugem vsi, ki se medsebojno  spoštujemo in ki imamo radi »Toto naše mesto«.  

S svojo kandidaturo Mariboru ponujam drugačne rešitve in način vodenja mesta tudi zato, da  ne bi bili ponovno v zadregi ob izbiri kandidata, ki bi za mesto predstavljal manjšo škodo.  

Igor Jurišič, mestni svetnik Stranke mladih – Zeleni Evrope in kandidat za župana Maribora

PR: SMS