»Vesela sem, da je vlada sprejela predlog resolucije o dolgoročni miroljubni uporabi jedrske energije v Sloveniji. S tem jo prepoznava kot pomemben strateški vir energije, kar je pozitivno sporočilo tudi za slovensko gospodarstvo.
Ljubljana, 29. marec 2024 – »Vesela sem, da je vlada sprejela predlog resolucije o dolgoročni miroljubni uporabi jedrske energije v Sloveniji. S tem jo prepoznava kot pomemben strateški vir energije, kar je pozitivno sporočilo tudi za slovensko gospodarstvo. Jedrska energije namreč je tista, ki lahko zagotovi stabilno in zanesljivo oskrbo, ki je predvsem za energetsko intenzivno industrijo ključnega pomena za nadaljnji obstoj,« je ob včerajšnjem sprejetju predloga resolucije na Vladi RS dejala generalna direktorica GZS Vesna Nahtigal.
Ob tem je Nahtigal ponovno izpostavila, da GZS zastopa interese gospodarstva, ki zahteva in pričakuje zanesljivo, kakovostno in cenovno konkurenčno oskrbo z električno energijo. Zato tudi zagovarja kombinacijo obnovljivih virov energije in jedrske energije za doseganje ciljev zelenega prehoda in ohranjanja industrije. V tem kontekstu GZS podpira tudi izgradnjo JEK2, podobno kot je v preteklosti podprla izgradnjo TEŠ6. Pri tem pa je bila generalna direktorica GZS povsem jasna, da GZS ni bila niti investitor niti deležnik v projektu in tako ni imela vpliva na postopke priprave in izgradnje 6. bloka TEŠ. Nahtigal je prepričana, da »na podlagi enega slabo in netransparentno vodenega projekta, kot je bil TEŠ6, ne smemo sklepati o enakem postopanju pri drugih strateških investicijskih projektih in jih še pred začetkom diskreditirati. Je pa seveda nujno gradnjo JEK2 voditi transparentno in racionalno, vključno z nadzorom s strani zunanjih javnih institucij in tudi civilne družbe.«
VIR: GZS
Ob tem je Nahtigal ponovno izpostavila, da GZS zastopa interese gospodarstva, ki zahteva in pričakuje zanesljivo, kakovostno in cenovno konkurenčno oskrbo z električno energijo. Zato tudi zagovarja kombinacijo obnovljivih virov energije in jedrske energije za doseganje ciljev zelenega prehoda in ohranjanja industrije. V tem kontekstu GZS podpira tudi izgradnjo JEK2, podobno kot je v preteklosti podprla izgradnjo TEŠ6. Pri tem pa je bila generalna direktorica GZS povsem jasna, da GZS ni bila niti investitor niti deležnik v projektu in tako ni imela vpliva na postopke priprave in izgradnje 6. bloka TEŠ. Nahtigal je prepričana, da »na podlagi enega slabo in netransparentno vodenega projekta, kot je bil TEŠ6, ne smemo sklepati o enakem postopanju pri drugih strateških investicijskih projektih in jih še pred začetkom diskreditirati. Je pa seveda nujno gradnjo JEK2 voditi transparentno in racionalno, vključno z nadzorom s strani zunanjih javnih institucij in tudi civilne družbe.«
VIR: GZS