Slovenska turistična organizacija je danes skupaj s partnerskimi institucijami v turizmu pričela z izvedbo nacionalne kampanje za promocijo poklicev v gostinstvu in turizmu.

Ljubljana, 24. junija – Slovenska turistična organizacija je danes skupaj s partnerskimi institucijami v turizmu pričela z izvedbo nacionalne kampanje za promocijo poklicev v gostinstvu in turizmu. Kampanja poteka pod sloganom »Ustvarjam doživetja«. V njej  sodelujejo različni deležniki slovenskega gostinstva in  turizma, kot so MGRT, Turistično gostinska zbornica Slovenije, Obrtna zbornica Slovenije, SRIPT,  s ciljem, da bi predvsem dvignili ugled poklicem v turizmu, pripomogli k doseganju višje kakovosti storitev, dodane vrednosti in izpolnitvi trajnostnih zavez v turizmu. Prvi del kampanje se odvija prek TikToka in nagovarja mlajše generacije, naj si svojo kariero ustvarijo v panogi, ki nudi celo paleto poklicev in možnosti napredovanj, gradi kulturne mostove med obiskovalci in gostitelji in predvsem mladim daje možnost vplivanja na razvoj bolj trajnostnega okolja. V nadaljevanju bo kampanja nagovorila tudi starejše in jim predstavila poklice v turizmu na svež, zanimiv način. 
 
Strategija slovenskega turizma 2022–2028  je za izpolnitev zaveze »Nekaj več in veliko bolje« med ključne izzive postavila kadre. Kot izpostavlja, so »človeški viri ozko grlo nadaljnjega razvoja slovenskega turizma, veščine in inovativnost kadrov pa ključne za doseganje višje kakovosti storitev in dodane vrednosti na vseh področjih dejavnosti. Zagotavljanje zadostnega obsega in ustrezne kakovostne ravni kadrov sta tako najpomembnejša izziva in predpogoja za doseganje postavljenih strateških ciljev slovenskega turizma do leta 2028.« Cilj je tako v strateškem obdobju do leta 2028 ustvariti podobo turizma kot zaželenega delodajalca, privlačnega za mlade, ter dvigniti kompetence in motivacijo kadrov na vseh ravneh za zagotovitev storitev višje vrednosti. Le ustrezen kader v turizmu lahko omogoči in podpre njegov zeleni, digitalni, kakovostni in vrednostni preboj.
 
Strategija je med ukrepe za doseganje tega cilja med drugim postavila nacionalno kampanjo, ki naj bi v okviru večletnega celostnega programa Kariera v turizmu motivirala in ozaveščala mlade, starše, šolske delavce, karierne svetovalce, delodajalce za prevrednotenje položaja gostinsko-turističnih poklicev v družbi. Prav tako je namen ukrepa pritegniti odrasle iz drugih dejavnosti v turizem in zadržati obstoječe kadre s krepitvijo pozitivnih vidikov in spreminjanjem podobe, statusa in ugleda turistično-gostinskih poklicev v družbi. Kampanja naj bi izbrane ciljne skupine nagovarjala s sodobnimi promocijskimi pristopi prek digitalnih orodij in z medijsko podporo s pomočjo uspešnih zgodb zaposlenih, vplivnežev iz panoge, primerov odgovornih delodajalcev, pa tudi s strokovnimi dogodki in usposabljanji.
 
Vodenje nacionalne kampanje za dvig ugleda poklicem v gostinstvu in turizmu je prevzela Slovenska turistična organizacija (STO) in jo bo izvajala v tesnem sodelovanju z različni institucijami in drugimi deležniki slovenskega turizma.
 
»Turizem je izjemno pomembna gospodarska dejavnost z visokimi multiplikativnimi učinki na gospodarsko rast, saj so z njo povezane številne druge dejavnosti. Eden izmed ključnih izzivov turizma in gostinstva je pomanjkanje kadrov, s katerim smo se soočali že pred epidemijo covid-19. Glede na naravne danosti in privlačnost Slovenije kot turistične destinacije pričakujemo, da bodo potrebe po novih sodelavcih vse večje, zato smo na nacionalni ravni pristopili h kampanji promocije poklicev v gostinstvu in turizmu ter dvigu ugleda teh poklicev v širši javnosti. Izvedbo nacionalne kampanje smo zaupali Slovenski turistični organizaciji, ki jo bo izvedla v sodelovanju s ključnimi deležniki. Zavedamo pa se, da so za pritegnitev novih sodelavcev pomembni predvsem delovni pogoji, kot so odnosi v kolektivu, ustrezno plačilo za delo, organiziranost delovnega časa, motiviranje in možnosti napredovanja. Tu pa bo potrebnega veliko več od same promocije, zato smo v okviru Strategije slovenskega turizma 2022–2028 zelo obsežno predstavili tudi konkretne ukrepe, ki jih na področju politike človeških virov nameravamo izvajati v strateškem obdobju do leta 2028. Pri tem sta ključni tesno medresorsko sodelovanje in sodelovanje vseh deležnikov turizma, saj bo le tako mogoče izvajati zapisane ukrepe. Ti so namreč zastavljeni od samega zagotavljanja priliva kadrov pa vse do dviga kompetenc kadrov za zeleni turizem višje vrednosti ter do prožnega in spodbudnega zakonodajnega podpornega okolja,« poudarja Matjaž Han, minister za gospodarstvo.

»Načrtovanje tovrstne kampanje je bilo za nas nekaj novega, svojevrsten izziv, ker se zavedamo pomena usposobljenega in motiviranega kadra za oblikovanje odličnih doživetij in večjo vrednost v turizmu za vse. Verjamem, da lahko tudi ta izziv v sodelovanju z našimi partnerskimi institucijami,  kot so MGRT, Turistično gostinska zbornica Slovenije, Obrtna zbornica Slovenije, SRIPT, uspešno naslovimo. V nadaljevanju načrtujemo sodelovanje tudi z uveljavljenimi imeni slovenskega gostinstva in turizma. Naš cilj je v prvi fazi nagovoriti in navdušiti predvsem mlade, da bi v turizmu prepoznali in izbrali možnost za razvoj svoje karierne poti, ki omogoča obilo izjemnih izkušenj in povezovanj tudi na mednarodni ravni, izobraževanje, napredovanje, osebno rast. Mladim bi radi povedali, da imajo možnost doprinosa in vplivanja na razvoj slovenskega turizma v smeri večje trajnosti, digitalnega preboja, oblikovanja odličnih doživetij, boljšega okolja. Ocenjujem, da je kampanja dober začetek, ki bo skupaj z drugimi ukrepi iz strategije  pripomogel k vrednostni rasti slovenskega turizma in večji kakovosti življenja vseh nas,« pravi mag. Maja, direktorica STO.

Pod sloganom »Ustvarjam doživetja« bo prva faza kampanje za dvig ugleda poklicem v gostinstvu in turizmu potekala na družbenem omrežju TiKTok, ki je zelo priljubljeno pri mladini. Na njem je STO ustvarila kanal @turizemjezakon. Poudarek bo vsak mesec na drugem poklicu, ki bo predstavljen skozi serijo zanimivih in poučnih TikTok videov. S privlačno grafiko ter sloganom in nagovorom, prilagojenim tematiki in poklicu, bo kampanja nagovarjala uporabnike TikToka s sporočilom, da imajo lahko vpliv na prihodnost slovenskega turizma in moč krojiti nova doživetja ter prispevati k trajnostnim politikam.

Izjavi Fedje Pobegajla, direktorja Turistično gostinske zbornice Slovenije, in Blaža Cvara, predsednika Sekcije za gostinstvo in turizem pri OZS, ter več informacij o kampanji vam je na voljo v medijskem središču

PR: STO