Nadaljujemo s spomini na leto 2023 in pričakovanji za 2024. Z nami jih danes delijo Simon Cetin (iPROM), Karmen Krumpestar (Red Orbit), Anja Petrovčič (Propiar), Vanja Žižmond (Povem) in Irena Pavčič (IPPR).

Nadaljujemo s spomini na leto 2023 in pričakovanji za 2024. Z nami jih danes delijo Simon Cetin (iPROM), Karmen Krumpestar (Red Orbit), Anja Petrovčič (Propiar), Vanja Žižmond (Povem) in Irena Pavčič (IPPR).


Tina Guček Novinarka Marketing magazina

LETO KONČUJEJO Z RASTJO PROMETA

V letu 2023 so v družbi iPROM izpopolnjevali rešitve, ki podjetjem in organizacijam omogočajo zakup oglasnega prostora v digitalnih medijih z uporabo njihovih lastnih podatkov o digitalnih občinstvih. Po besedah Simona Cetina, partnerja v družbi iPROM, ta pristop njihove naročnike postavlja korak dlje na poti do večje učinkovitosti digitalnega oglaševanja in trženja. »Posvečali smo se evropskim standardom s področja spoštovanja zasebnosti in zaščite podatkov, kar že danes predstavlja eno od temeljnih konkurenčnih prednosti tako naših naročnikov kot tudi družbe iPROM. S svojimi neodvisnimi analitičnimi in oglaševalskotehnološkimi rešitvami danes poslovnim partnerjem ne omogočamo le bolj učinkovitega medijskega zakupa in možnosti vzpostavitve novih poslovnih modelov, temveč jim nudimo tudi strateške vpoglede v njihova digitalna občinstva,« pravi.

Leto zaključujejo uspešno, z rastjo prometa. Ključno pa je, da so njihovi poslovni partnerji že danes pripravljeni na prihajajoče izzive in priložnosti, ki jih v prihodnjem letu prinaša preobrazba digitalnega oglaševanja in marketinga, poudarja Simon Cetin.

STAVIJO NA STRATEŠKI PRISTOP, USMERJEN V DOLGOROČNO RAST IN UČINKOVITOST

V agenciji Red Orbit so v letu 2023 kot 360-stopinjska digitalna svetovalna marketinška agencija opazovali dinamične spremembe v digitalnem svetu. Prepoznali so, da hitre in kratkoročne rešitve, ki so bile učinkovite v času pandemije, niso več zadostne. Namesto tega se je poudarek premaknil na strateški pristop, usmerjen v dolgoročno rast in učinkovitost.

»V letu 2024 pričakujemo nadaljevanje tega trenda. Digitalni marketing se bo še bolj usmeril v razvoj agilnih strategij, ki temeljijo na podrobni analizi in močnemu poznavanju ciljnih občinstev. Zavedamo se, da se obdobje evforije, ki ga je sprožil ChatGPT, umirja. Fokus se bo premaknil na razumevanje, kje in kako se lahko orodja umetne inteligence smotrno uporabljajo ne samo v digitalnem marketingu, temveč tudi v drugih oddelkih znotraj podjetij,« napoveduje izvršna direktorica Karmen Krumpestar.

Kot eno od ključnih področij v letu 2024 omeni boj proti nasičenosti oglasnega prostora: »To bo zahtevalo inovativne in trajnostne pristope, kot so optimizacija spletnih strani za iskalnike, gradnja in vzdrževanje lastne baze strank ter učinkovito naslavljanje in aktivacija te baze s pomočjo e-poštnega marketinga. Naša agencija je osredotočena na pomemben vidik, ki od nekdaj oblikuje naše delo in bo ostal temelj naših prizadevanj tudi v prihodnjem letu – nenehno izobraževanje in razvoj kadrov. Naše poslanstvo pa ostaja enako: zagotavljati vrhunske digitalne marketinške storitve, ki podpirajo rast in uspeh naših partnerjev.«


STANDARD KOMUNICIRANJA DRUŽBENE ODGOVORNOSTI SE JE VIDNEJE SPREMENIL

Anja Petrovčič
, izvršna direktorica agencije Propiar, pravi, da je leto 2023 ponovno pokazalo, kako pomembno pozicijo zasedata strateško in krizno komuniciranje. »Nenadne spremembe, ki so se praktično čez noč dogajale v širšem družbeno-političnem prostoru, so izpostavile pomembnost premišljenega načrtovanja komuniciranja in spretnega prilagajanja razmeram. Navkljub vsesplošni ozaveščenosti so nas v preteklem letu še vedno presenečali spodrsljaji, ki so zaradi podcenjevanja moči družbenih omrežij in bliskovitega širjenja informacij zamajali marsikatero javno podobo,« pove.

Če je trajnost v zadnjem obdobju postala obvezna sestavina vsaj enega iz nabora komunikacijskih sporočil, pa se je standard komuniciranja družbene odgovornosti, tudi pod vplivom naravnih nesreč, vidneje spremenil, opaža Petrovčičeva. »Kot takšen pa tudi narekuje trende za naprej. Deležniki namreč od organizacij v vedno večji meri zahtevajo, da preden, če sploh, spregovorijo, svoje besede udejanjijo. Pomembno vlogo bo tudi v prihodnjem letu igrala detajlna identifikacija ciljnih skupin in podskupin ter predvsem njihovo poglobljeno razumevanje. Pri tem gre posebno pozornost nameniti generaciji Z. Če po eni strani tudi za komunikatorje številne priložnosti prinaša umetna inteligenca, pa po drugi strani v letu 2024 ne gre zanemariti potenciala človeškega pristopa in avtentičnih interakcij,« sklene Anja Petrovčič.


ŽELIJO SI OHRANITI SMEH IN VESELJE DO DELA

»Ko smo že mislili, da smo uspešno prebrodili krizo Covida-19, nam je leto 2023 pokazalo, da se naš boj šele začenja. Slovenijo so prizadele naravne katastrofe, kot jih ne pomnimo, politični globalni svet pa se je zavil v tančico sovražnosti, ki je ni mogoče spregledati,« ugotavlja Vanja Žižmond, direktorica agencije Povem. Prepričana je, da klima, ki jo kot družba ustvarjamo in živimo, zagotovo vpliva tudi na poslovni svet, kjer včasih zaveje strah pred prihodnostjo.

»Kljub temu verjamemo, da bomo z zagnanostjo in dobrim delom še naprej podpirali partnerje, s katerimi tkemo odnose že vrsto let. Prav mi, strokovna kreativna javnost, moramo ohranjati in negovati tisto iskrico v očeh ljudi, ki se jih s svojimi aktivnosti dotaknemo. Potem ostaja upanje, da se bodo začele odvijati spremembe v smeri boljše družbe kot celote. Naša želja za leto 2024 je, da ohranimo smeh in veselje do dela, ki ga opravljamo, in še naprej gojimo svoje strasti, saj bodo prav te omogočile dobro poslovno okolje tudi v prihajajočem letu,« je povedala za MM.

OPAŽAJO VEČ POVPRAŠEVANJA PO KREPITVI IN POZICIONIRANJU OSEBNIH BLAGOVNIH ZNAMK

Irena Pavčič
, ustanoviteljica in direktorica agencije za odnose z javnostmi IPPR, pravi, da si bodo leto 2023 zapomnili predvsem po katastrofalnih poplavah. »Te so v našo deželico vnesle ogromno žalostnih zgodb, pa tudi zgodbe o tem, kako smo ljudje pripravljeni stopiti na pomoč, ko je to potrebno. V zvezi s poplavami smo bili v našem poslu priča številnim humanitarnim akcijam. Nekatera podjetja so se z vidika komunikacije izkazala bolj in druga manj. Letošnje leto se v naši agenciji sicer ni pokazalo kot tisto, kjer bi inflacija že močno rezala v posel. Morda smo to nekoliko začutili šele zdaj, konec leta, vendar optimistično vstopamo v novo leto. Opažamo več povpraševanja po krepitvi in pozicioniranju osebnih blagovnih znamk,« pravi. 

Leto 2023 si bodo v agenciji IPPR zapomnili tudi po dogodku Dan PR, ki poteka v organizaciji Marketing magazina. »Letos smo nastopile z dvema prispevkoma in se znašle v odlični družbi slovenske PR-stroke. Lep dan je bil in na še veliko takšnih! Naše znanje smo skozi leto plemenitile z različnimi digitalnimi in drugimi izobraževanji in se skupaj z naročniki veselile skupnih uspehov. Agencijo pa smo že na začetku leta obogatile z odlično novo sodelavko Nino Manfreda, ki je iz radijskih vod uspešno prestopila v piarovske,« še pove Irena Pavčič.


VIR: MM