Mestna občina Ljubljana (MOL) za leto 2023 napoveduje usmerjeni nadzor na področju oglaševanja. Kaj to pomeni in kakšno imajo mnenje o tem ponudniki zunanjega oglaševalskega prostora v Ljubljani?
Mestna občina Ljubljana (MOL) za leto 2023 napoveduje usmerjeni nadzor na področju oglaševanja. Kaj to pomeni in kakšno imajo mnenje o tem ponudniki zunanjega oglaševalskega prostora v Ljubljani?
V popisu objektov za oglaševanje je bilo ugotovljeno, da je na območju MOL postavljenih skoraj 10.000 objektov za oglaševanje. MOL je s sprejetjem Uredbe o razvrščanju objektov letošnjo pomlad dobil pristojnost nadzora nad vsemi objekti za oglaševanje; ta je bila prenesena na občinske inšpekcije. »Nadzore bomo izvajali na javnih in zasebnih površinah po akcijskem načrtu, in sicer najprej ob vpadnicah in nato po krajih znotraj četrtnih skupnosti. V postopke bomo aktivno vključevali lastnike zemljišč in nepremičnin, na katerih so postavljeni ali pritrjeni objekti za oglaševanje,« so zapisali v sporočilo za javnost.
V popisu objektov za oglaševanje je bilo ugotovljeno, da je na območju MOL postavljenih skoraj 10.000 objektov za oglaševanje. MOL je s sprejetjem Uredbe o razvrščanju objektov letošnjo pomlad dobil pristojnost nadzora nad vsemi objekti za oglaševanje; ta je bila prenesena na občinske inšpekcije. »Nadzore bomo izvajali na javnih in zasebnih površinah po akcijskem načrtu, in sicer najprej ob vpadnicah in nato po krajih znotraj četrtnih skupnosti. V postopke bomo aktivno vključevali lastnike zemljišč in nepremičnin, na katerih so postavljeni ali pritrjeni objekti za oglaševanje,« so zapisali v sporočilo za javnost.
KRITERIJI
Nadzore bodo izvajali s preverjanjem naslednjih vidikov: ali se oglaševanje izvaja skladno s prostorskimi akti ter drugimi predpisi urejanja prostora; ali je bilo za oglaševanje na javni površini na razpisu pridobljeno dovoljenje in ali je bilo za oglaševanje ob občinski cesti pridobljeno soglasje za poseg v varovalni pas ceste.
EUROPLAKATU NOVA UREDBA NE BO PRINESLA TEŽAV
Urban Korenjak, direktor trženja pri Europlakatu, je za bralce MM razložil, da se od 10.000 objektov za oglaševanje v Mestni občini Ljubljana le manjši del nanaša na objekte, ki jih tržijo ponudniki zunanjega oglaševanja. Sem so namreč zajeti tudi panoji, ki jih za promocijo svoje ponudbe ali kot usmerjevalne table uporabljajo lokali ter obrtniki. Dodal je, da so bili ponudniki zunanjega oglaševanja seznanjeni z aktivnostmi Inšpektorata MOL, ki bo preverjal dovoljenja oz. drugo dokumentacijo, vezano na posamezne objekte. »V preteklih letih so se zakonodaja in predpisi, ki urejajo to področje, spreminjali. Torej je treba preveriti za vsak objekt, kdaj je bil postavljen in kakšna dokumentacija je bila potrebna za legalizacijo v določenem časovnem obdobju. Pri Europlakatu imamo večino objektov za oglaševanje vezanih na pogodbe o javno-zasebnem partnerstvu. Torej bo predmet pregleda, ki ga izvaja Inšpektorat MOL, le del naših kapacitet v Ljubljani.«
TAM-TAM: NOVOST KOT IZZIV, A BREZ PREVELIKEGA VPLIVA
Tomaž Drozg, direktor TAM-TAM, pravi, da ta novost v mestni občina Ljubljana po eni strani pomeni uvajanje reda na področju prekomerne obremenjenosti okolja, ki je problematično že od leta 1991 naprej, po drugi strani pa prinaša veliko novih izzivov. »Ali se bo s tem problem oglaševanja v Ljubljani dejansko rešil in uredil, pa bo pokazal čas,« je povedal za MM. Na samo poslovanje podjetja TAM-TAM napovedane aktivnosti ne bodo imele velikega vpliva, a nekaj sprememb zagotovo bo. »Z ureditvijo oglaševanja v Mestni občini Ljubljana bo najbolj zadovoljna kritična javnost in posamezniki, ki zunanjemu oglaševanju oz. oglaševanju nasploh nasprotujejo že od njegovih začetkov. Vsi si želimo, da se to področje uredi. Nihče pa si ne želi mesta brez oglaševanja,« zaključi Drozg.
Kaja Kovič
VIR: Marketing Magazin