Slovenski ljubitelji mode so imeli pred kratkim priložnost izpostaviti poletne trende in pojasniti, kaj vpliva na njihove odločitve pri nakupu oblačil in obutve
GLAMI, vodilna evropska platforma za odkrivanje mode, je pred kratkim izvedla trenutno edino raziskavo posvečeno modi, na podlagi katere je mogoče razbrati aktualne modne trende v trinajstih evropskih državah. Med slednjimi je tudi Slovenija, kjer je bila raziskava izvedena na vzorcu skoraj 1041 anketirancev, sodelovali pa so tako moški kot ženske. Najbolj zastopani starostni skupini v raziskavi sta bili 35-44 in 45-54 let. Udeleženci so v svojih odgovorih razkrili, kako se odzivajo na dogajanje na trgu in o kakšnih trendih razmišljajo le nekaj mesecev pred pričetkom prvega poletja brez koronavirusa, po skoraj treh letih.
Nakupovalne navade slovenskih kupcev
Evropa se je po skoraj dveh letih in pol pandemije znašla v finančni negotovosti, zaznamovani z inflacijo, ki vse bolj vpliva na različne segmente našega vsakdana, pa tudi na nakupovalne navade potrošnikov. A čeprav je skoraj polovica anketirancev (42 %) navedla majhno, vendar opazno podražitev oblačil in obutve, je raziskava GLAMI pokazala, da ta za njihov nakupovalni voziček še ne predstavlja bistvene »težave«. Poleg tega namerava 68 odstotkov Slovencev letos za modne nakupe nameniti enako ali celo več kot leta 2021. Od tistih, ki nameravajo letos za modo odšteti več, jih je 44 odstotkov odgovorilo, da bi to storili z nakupom več kosov oblačil po enaki ali celo višji ceni. Vendar nekateri anketiranci načrtujejo, da bodo porabili manj – 21 odstotkov, kar je tretji najvišji odstotek med devetimi državami, ki so bile vključene v raziskavo. Tisti, ki nameravajo porabiti manj, bodo praviloma kupili manjše število izdelkov (60 %).
Ženski trendi, ki bodo zaznamovali to poletje
Poleg nakupovalnih navad in različnih vplivov na nakup oblačil, obutve ter modnih dodatkov, so anketirance prosili tudi, da navedejo trende, ki jim bodo sledili to poletje. Glede na odgovore je več kot polovica žensk (66 %) za prvo izbiro letošnjega poletja navedla trend športnih in udobnih oblačil. Drugi najpogostejši odgovor so bila elegantna in romantična oblačila. Skoraj dve tretjini anketirank je odgovorilo, da med poletjem raje kot elegantna, nosijo udobna oblačila in čevlje. In katere barve bodo prevladovale to poletje? Iz odgovorov je razvidno, da bodo v ospredju mehke in pastelne barve, kot sta bela in bež ter svetlejši odtenki modre in roza. Kar 76 odstotkov vprašanih je potrdilo, da za poletne počitnice običajno spakirajo preveč stvari in še vedno nosijo ista oblačila.
Moški trendi, ki bodo izstopali to poletje
Tako kot ženske so tudi moški za svoje modne favorite letošnjega poletja izbrali udobna oblačila, kot so majice, kratke hlače in superge. Podobno kot ženske, si tudi 48 odstotkov moških na dopust vzame preveč oblačil. Na splošno lahko sklepamo, da oba spola v poletnih mesecih, bolj kot stilsko prefinjena oblačila, raje izbereta bolj ležeren in udoben slog. Navsezadnje se želimo na poletnem oddihu vsi počutiti udobno.
GLAMI je platforma za odkrivanje mode, ki ceni mnenje uporabnikov. V letu 2018 smo začeli serijo tržnih raziskav, ki temeljijo na rednem zbiranju podatkov, imenovano »Fashion (Re)search«. GLAMI z izvajanjem anket in raziskav spremlja navade svojih uporabnikov in tako služi osnovnemu poslanstvu - zagotavljati aktualno modo svojim uporabnikom. Zadnja raziskava je bila zaključena aprila 2022 in je bila izvedena v devetih evropskih državah (na Češkem, Slovaškem, v Grčiji, v Romuniji, na Madžarskem, na Hrvaškem, v Sloveniji, v Bolgariji in v Španiji). Raziskave kažejo dobre rezultate ter zagotavljajo kakovostne podatke in informacije, iz katerih lahko spremljamo in sledimo navadam potrošnikov.
O modnem iskalniku GLAMI
GLAMI, vodilna evropska platforma za odkrivanje mode, ki se opira na umetno inteligenco, je bil kot GLAMI.si predstavljen leta 2019. Od takrat je njegov glavni cilj postati prvi korak za vsakega slovenskega potrošnika, ki se odloči za modno nakupovanje. GLAMI.si želi postati največji modni katalog, ki na enem mestu združuje na tisoče blagovnih znamk ter tako pomaga spletnim prodajalnam doseči nove kupce. Na GLAMI.si lahko najdete več kot 570.000 izdelkov in 3.000 blagovnih znamk iz več kot 86 spletnih prodajaln, kot so Gomez, Factcool in About You.
GLAMI na globalnem nivoju sodeluje z več kot 4.000 spletnimi prodajalnami in kupcem v 13 državah ponuja preko 15 milijonov modnih izdelkov ter 25.000 različnih blagovnih znamk z vseh koncev sveta. Platforma je začela delovati oktobra 2013 na Češkem, v devetih letih pa se je poslovanje razširilo še na druge države, kot so Slovenija, Hrvaška, Grčija, Romunija, Madžarska, Bolgarija, Turčija, Španija, Latvija, Litva in Estonija, v prihodnje pa nameravajo na ta seznam dodati še več držav.
Modni iskalnik GLAMI.si je dostopen tudi prek mobilne aplikacije, ki je združljiva z napravami iOS in Android.
PR: Idealia
PR: Idealia