V soboto, 20. aprila 2024, je na večih lokacijah po državi potekalo Državno tekmovanje srednješolcev iz znanja matematike, pri čemer je bil Šolski center Velenje gostitelj za Celjsko regijo. Na teh tekmovanjih imajo dijaki možnost pokazati svoje sposobnosti in se hkrati primerjati s svojimi vrstniki širom Slovenije. Na Elektro in računalniški šoli se profesorji aktiva matematike trudimo za popularizacijo matematike med dijaki in jih vzpodbujamo, da se le teh udeležijo.
V soboto, 20. aprila 2024, je na večih lokacijah po državi potekalo Državno tekmovanje srednješolcev iz znanja matematike, pri čemer je bil Šolski center Velenje gostitelj za Celjsko regijo. Na teh tekmovanjih imajo dijaki možnost pokazati svoje sposobnosti in se hkrati primerjati s svojimi vrstniki širom Slovenije. Na Elektro in računalniški šoli se profesorji aktiva matematike trudimo za popularizacijo matematike med dijaki in jih vzpodbujamo, da se le teh udeležijo.
Na državnem tekmovanju lahko sodelujejo dijaki, ki jih izbere državna tekmovalna komisija na podlagi rezultatov šolskega tekmovanja v skladu s kriteriji. V letošnjem šolskem letu se je na državno tekmovanje dijakov srednjih tehniških in strokovnih šol v znanju matematike uvrstilo 12 dijakov. Ponosni smo, da je med njimi šest dijakov osvojilo zlato priznanje, od tega sta dva dijaka dosegla vse možne točke in prejela prvo nagrado.
"Matematika mi je zaradi njene logične strukture že od nekdaj všeč, saj predstavlja neko ureditev v drugače kaotičnem vsakdanu. Obvladovanje matematičnih veščin močno pripomore na področjih, kot so znanost, tehnologija, finance in inženiring. Že v osnovni šoli sem vestno sodeloval pri vseh možnih matematičnih tekmovanjih, a se mi je priložnost vzpona na državno raven vedno za las izmuznila. Kljub temu me je želja po obširnejšem znanju motivirala, da sem vztrajal in nadaljeval tudi v srednji šoli, kjer sem dosegel nekaj manjših uspehov tudi na državnih tekmovanjih. Letos sem na državnem tekmovanju osvojil vse možne točke ter osvojil prvo mesto in zlato priznanje. Vesel sem, da bom zaključil zadnje leto svojega srednješolskega izobraževanje s takšnim dosežkom," razmišlja Miha Podgoršek, dijak četrtega letnika v programu tehnik mehatronike, prejemnik 1. nagrade in zlatega priznanja.
Tudi dijak drugega letnika v programu elektrotehnik Andraž Centrih, je prejemnik 1. nagrade in zlatega priznanja. "Na državno tekmovanje sem se pripravljal en mesec. Pred tem sem vadil še za šolsko tekmovanje. Naloge na šolskem tekmovanju so bile zmerne težavnosti, na odbirnem in na državnem tekmovanju pa so se mi zdele bolj rešljive. Za državni nivo sem se pripravljal bolj intenzivno in rešil veliko nalog iz preteklih tekmovanj. Med reševanjem na državnem tekmovanju sem bil dokaj umirjen, na koncu sem še vse naloge enkrat pregledal in z vsem zaključil ob pravem času," pove Andraž.
Maturant in tehnik računalništva Timotej Kompare, prejemnik zlatega priznanja je prepričan, da na matematiko gleda drugače kot ostali. Meni, da svet brez matematike ne bi obstajal, vsaj ne v takšni obliki kot ga poznamo danes, prav zaradi tega se mu zdi izjemno pomembna in vredna razumevanja. Matematika ga fascinira, saj se pod površino skriva ogromno na prvih pogled nejasnih in kompleksnih zadev, ob tem pa mu matematični problemi predstavljajo velik izziv. Ko uspe premagati težek problem, mu to prinaša občutek zadovoljstva in dosežka. Zanj ni boljšega občutka, ko končno, po večurnem mučenju, reši matematični problem. Njemu najljubši so paradoksi, saj so na prvi pogled nerešljivi oziroma nemogoči, a jih je vseeno moč razumeti s pomočjo inovativnih in neverjetnih pristopov. Poudari pa, da je čisto drugačen občutek, če matematiko razumeš in ne le znaš.
Njegovemu sošolcu Anžetu Maju Blagusu, prav tako prejemniku zlatega priznanja, je matematika blizu zaradi svoje logičnosti. Nikoli ga ne razočara, vse v matematiki je vedno točno tako, kot je pričakovano. Ni dvoumnih rezultatov, vse je jasno definirano. Ob reševanju raznih matematičnih problemov uživa, še najbolj pa je zadovoljen po uspešno rešenem problemu. Zanj matematika ni zgolj "zabava", vidi jo tudi kot uporabno znanje pri stroki (računalništvu in programiranju), v kateri se pogosto pojavi kot osnova za reševanje raznih problemov.
Gorazd Kotnik, njun sošolec in prejemnik zlatega priznanja, vidi v matematiki več kot le šolski predmet. Brez nje bi bil tehnološki napredek omejen, razumevanje naravnih pojavov pa bistveno oteženo. Matematika mu pomeni orodje za izboljšanje logičnega razmišljanja, razvijanje strategij in premagovanje zapletenih problemov. Vsak izziv v matematiki vidi kot priložnost za rast in izboljšanje vztrajnosti. Skozi reševanje problemov je spoznal, da so tudi neuspehi del poti do uspeha. Gorazda je sprva privlačilo predvsem računalništvo. Hitro pa je ugotovil, da je matematika ključna sestavina računalniške znanosti. Razmišlja, da bi poleg računalništva morda nadaljeval študij tudi v smeri matematike.
Leon Rudolf je dijak tretjega letnika programa elektrotehnik, prejemnik zlatega priznanja. O pripravi na tekmovanje je povedal: "Začel sem z natančnim pregledom matematičnih konceptov, ki so bili pokriti na tekmovanju ter se seznanil z različnimi vrstami nalog, ki bi se lahko pojavile. Skoraj vsak dan sem reševal matematične naloge različnih težavnostnih stopenj, s poudarkom na natančnosti. Potem sem se osredotočil na področja, kjer sem bil še šibak in iskal meni ljubše metode za reševanje problemov, ob pomoči mentorice in staršev. Na tekmovanju sem uporabil vse svoje znanje in spretnosti, kljub temu da nisem zasedel prvega mesta, sem bil nagrajen z zlatim priznanjem za svoj trud in znanjem matematike."
Nič manj truda in časa pa niso v pripravo na tekmovanje vložili trije prejemniki srebrnih priznanj Žan Orličnik, dijak prvega letnika tehnika računalništva, tretješolec tehnik mehatronike Nejc Knapič in maturant tehnik računalništva Jan Mrkonjič, za katerega je matematika kot uganka, ki jo rešuje vsak dan. Pomaga mu razumeti svet okoli njega in reševati probleme na različnih področjih, med katerimi je tudi računalništvo. Življenja brez matematike si ne predstavlja, saj je vsepovsod okoli nas, od vsakodnevnih opravil, kot je kuhanje in nakupovanje, do kompleksnih znanstvenih problemov.
Mentorici Marjetka Herodež in Biserka Ledinšek sta na vse dijake izredno ponosni. Vesta, koliko truda je potrebno vložiti za dosego takšnih rezultatov. "Za vrhunske dosežke je potrebno veliko matematičnega znanja, do katerega se pride s trdim delom tako v šoli kot tudi v prostem času. Potrebna je vztrajnost in samodisciplina. Rešiti in predelati je bilo potrebno veliko nalog. Verjamem, da je ves trud in porabljen čas za pripravo na tekmovanje s takšnim odličnim rezultatom poplačan," je poudarila Ledinškova.
Marjetka Herodež
Elektro in računalniška šola
VIR: Šolski center Velenje