Lani smo v Sloveniji zabeležili 4 milijone turističnih prihodov in več kot 11 milijonov turističnih prenočitev oziroma za 31 % več prihodov in za 22 % več prenočitev kot v enakem obdobju leta 2020.
Od tega so tuji gostje ustvarili 1,8 milijonov prihodov in 4,8 milijonov prenočitev. V enajstih mesecih leta 2021 smo zabeležili 1,36 milijard evrov iz naslova izvoza potovanj. Leto 2021 se je v zgodovino slovenskega turizma zapisalo kot še eno leto, zaznamovano s pandemijo Covid-19.
Podatki prihodov in prenočitev v letu 2021 v slovenskem turizmu so boljši kot leto prej, vendar še vedno bistveno pod ravnijo iz leta 2019. Lani smo zabeležili za 35,7 % manj turističnih prihodov in za 28,7 % manj turističnih prenočitev kot leta 2019. Po podatkih SURS je bilo do konca lanskega leta zabeleženih 4 milijone prihodov turistov in 11,2 milijonov turističnih prenočitev, oziroma za 30,6 % več turističnih prihodov in za 22,2 % več turističnih prenočitev kot v istem obdobju lani. Od tega so tuji gostje ustvarili 1,8 milijonov turističnih prihodov (45,8 % vseh) in 4,8 milijonov prenočitev (42,6 % vseh), to je za 50,7 % več turističnih prihodov in za 43 % več turističnih prenočitev kot v letu 2020. Domači gostje so v tem obdobju ustvarili 2,1 milijona turističnih prihodov (54,2 % vseh) in 6,4 milijone turističnih prenočitev (57,4 % vseh), kar predstavlja za 17,4 % več turističnih prihodov in za 10,4 % več turističnih prenočitev kot v letu 2020.
Zdravko Počivalšek, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo: »V času pandemije covid-19 se je nazorno pokazalo, kako pomemben je sektor turizma za mnoge gospodarske dejavnosti, kot tudi gospodarstvo na splošno. Zaradi upada mednarodnih potovanj v času pandemije je turizem v svetu in tudi pri nas utrpel veliko poslovno škodo, prav tako tudi gospodarske družbe, ki se s to dejavnostjo neposredno ali posredno povezane. V letu 2021 beležimo nekoliko boljše rezultate o turističnem obisku glede na predhodno leto, a smo še daleč od številk, ki smo jih beležili v rekordnem letu slovenskega turizma 2019. Lahko rečemo, da so k rezultatom slovenskega turizma tudi v letu 2021 veliko prispevali slovenski turisti, predvsem pa ukrepi, ki jih je država sprejela za pomoč turizmu pri okrevanju po pandemiji covid-19. Verjamem, da je razlog za spodbudne številke tudi v uvedbi turističnih bonov. Za nadaljnji obisk tako domačih kot tujih gostov pa je pomembno, da so seznanjeni in se zavedajo, da turistični ponudniki v Sloveniji zagotavljajo varne in kakovostne storitve ter da vse goste sprejmemo z veliko mero gostoljubnosti. Namreč uspešen turizem bo z multipikativnimi učinki vplival tudi na višjo gospodarsko rast v letošnjem letu in v prihodnje.«
Ilona Stermecki, mag. mark. in prod., vršilka dolžnosti direktorja STO: »Slovenska turistična organizacija s ciljem krepitve prepoznavnosti in ugleda Slovenije nadaljuje in nadgrajuje promocijo trajnostnega, avtentičnega in butičnega turizma. Intenzivirane so promocijske in trženjske aktivnosti na tujih trgih, predvsem bližnjih, kjer nagovarjamo goste, ki iščejo edinstvena doživetja v neokrnjeni naravi in turistično ponudbo višje dodane vrednosti. Prebivalce Slovenije bomo tudi letos povabili k oddihu v svoji državi z osrednjo motivacijsko kampanjo Moja Slovenija in izvedli promocijsko kampanjo poklicev v gostinstvu in turizmu. Glede na velik potencial nadaljnjega razvoja in rasti posebno pozornost namenjamo promociji aktivnih doživetij na prostem in športnemu turizmu, osrednji komunikacijski tematiki letošnjega in prihodnjega leta. Prepoznavnost in ugled Slovenije krepimo s sodelovanjem pri promociji na mednarodnih športnih dogodkih v Sloveniji, s športnimi ambasadorji slovenskega turizma in mladimi športnimi talenti ter partnerstvi z globalnimi vplivnimi mediji. V jedru vseh aktivnosti ostaja uresničevanje trajnostne zaveze slovenskega turizma, kjer nadaljujemo z razvojem in nadgradnjo Zelene sheme slovenskega turizma ter oblikovanjem novih kazalnikov uspešnosti v turizmu. Posebna pozornost bo tudi prihodnje namenjena digitalizaciji trženja in komuniciranja tako s poslovnimi javnostmi kot turisti. Z digitalno transformacijo slovenskega turizma želimo podpreti Slovenijo na poti do ene od digitalno najbolj naprednih turističnih držav v Evropi. Zavedamo se, da se turistično povpraševanje v času po pandemiji koronavirusa spreminja. Vse manj so iskane destinacije masovnega turizma in vse večje je povpraševanje po individualni in butični turistični ponudbi. Prav tukaj ima Slovenija priložnost, da izkoristi svoj potencial. In ta potencial bomo v sodelovanju s slovenskim turističnim gospodarstvom in drugimi partnerji slovenskega turizma ter z usklajenim delovanjem krovne in lokalne ravni izkoristili za učinkovito okrevanje in krepitev turizma po krizi.«
Več informacij je na voljo v medijskem središču .
Vir podatkov: SURS, začasni podatki za mesec december 2021.
PR: STO
Podatki prihodov in prenočitev v letu 2021 v slovenskem turizmu so boljši kot leto prej, vendar še vedno bistveno pod ravnijo iz leta 2019. Lani smo zabeležili za 35,7 % manj turističnih prihodov in za 28,7 % manj turističnih prenočitev kot leta 2019. Po podatkih SURS je bilo do konca lanskega leta zabeleženih 4 milijone prihodov turistov in 11,2 milijonov turističnih prenočitev, oziroma za 30,6 % več turističnih prihodov in za 22,2 % več turističnih prenočitev kot v istem obdobju lani. Od tega so tuji gostje ustvarili 1,8 milijonov turističnih prihodov (45,8 % vseh) in 4,8 milijonov prenočitev (42,6 % vseh), to je za 50,7 % več turističnih prihodov in za 43 % več turističnih prenočitev kot v letu 2020. Domači gostje so v tem obdobju ustvarili 2,1 milijona turističnih prihodov (54,2 % vseh) in 6,4 milijone turističnih prenočitev (57,4 % vseh), kar predstavlja za 17,4 % več turističnih prihodov in za 10,4 % več turističnih prenočitev kot v letu 2020.
Zdravko Počivalšek, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo: »V času pandemije covid-19 se je nazorno pokazalo, kako pomemben je sektor turizma za mnoge gospodarske dejavnosti, kot tudi gospodarstvo na splošno. Zaradi upada mednarodnih potovanj v času pandemije je turizem v svetu in tudi pri nas utrpel veliko poslovno škodo, prav tako tudi gospodarske družbe, ki se s to dejavnostjo neposredno ali posredno povezane. V letu 2021 beležimo nekoliko boljše rezultate o turističnem obisku glede na predhodno leto, a smo še daleč od številk, ki smo jih beležili v rekordnem letu slovenskega turizma 2019. Lahko rečemo, da so k rezultatom slovenskega turizma tudi v letu 2021 veliko prispevali slovenski turisti, predvsem pa ukrepi, ki jih je država sprejela za pomoč turizmu pri okrevanju po pandemiji covid-19. Verjamem, da je razlog za spodbudne številke tudi v uvedbi turističnih bonov. Za nadaljnji obisk tako domačih kot tujih gostov pa je pomembno, da so seznanjeni in se zavedajo, da turistični ponudniki v Sloveniji zagotavljajo varne in kakovostne storitve ter da vse goste sprejmemo z veliko mero gostoljubnosti. Namreč uspešen turizem bo z multipikativnimi učinki vplival tudi na višjo gospodarsko rast v letošnjem letu in v prihodnje.«
Ilona Stermecki, mag. mark. in prod., vršilka dolžnosti direktorja STO: »Slovenska turistična organizacija s ciljem krepitve prepoznavnosti in ugleda Slovenije nadaljuje in nadgrajuje promocijo trajnostnega, avtentičnega in butičnega turizma. Intenzivirane so promocijske in trženjske aktivnosti na tujih trgih, predvsem bližnjih, kjer nagovarjamo goste, ki iščejo edinstvena doživetja v neokrnjeni naravi in turistično ponudbo višje dodane vrednosti. Prebivalce Slovenije bomo tudi letos povabili k oddihu v svoji državi z osrednjo motivacijsko kampanjo Moja Slovenija in izvedli promocijsko kampanjo poklicev v gostinstvu in turizmu. Glede na velik potencial nadaljnjega razvoja in rasti posebno pozornost namenjamo promociji aktivnih doživetij na prostem in športnemu turizmu, osrednji komunikacijski tematiki letošnjega in prihodnjega leta. Prepoznavnost in ugled Slovenije krepimo s sodelovanjem pri promociji na mednarodnih športnih dogodkih v Sloveniji, s športnimi ambasadorji slovenskega turizma in mladimi športnimi talenti ter partnerstvi z globalnimi vplivnimi mediji. V jedru vseh aktivnosti ostaja uresničevanje trajnostne zaveze slovenskega turizma, kjer nadaljujemo z razvojem in nadgradnjo Zelene sheme slovenskega turizma ter oblikovanjem novih kazalnikov uspešnosti v turizmu. Posebna pozornost bo tudi prihodnje namenjena digitalizaciji trženja in komuniciranja tako s poslovnimi javnostmi kot turisti. Z digitalno transformacijo slovenskega turizma želimo podpreti Slovenijo na poti do ene od digitalno najbolj naprednih turističnih držav v Evropi. Zavedamo se, da se turistično povpraševanje v času po pandemiji koronavirusa spreminja. Vse manj so iskane destinacije masovnega turizma in vse večje je povpraševanje po individualni in butični turistični ponudbi. Prav tukaj ima Slovenija priložnost, da izkoristi svoj potencial. In ta potencial bomo v sodelovanju s slovenskim turističnim gospodarstvom in drugimi partnerji slovenskega turizma ter z usklajenim delovanjem krovne in lokalne ravni izkoristili za učinkovito okrevanje in krepitev turizma po krizi.«
Več informacij je na voljo v medijskem središču .
Vir podatkov: SURS, začasni podatki za mesec december 2021.
PR: STO