Facebook je bil prvo pravo družbeno omrežje, a z vzponom konkurence so napovedi o njegovem propadu postale redna novice. Toda podatki Mediane TGI razkrivajo drugačno realnost.

Facebook je bil prvo pravo družbeno omrežje, a z vzponom konkurence so napovedi o njegovem propadu postale redna novice. Toda podatki Mediane TGI razkrivajo drugačno realnost.

Janez Jereb, svetovalec pri Mediani TGI, uvodoma pove, da se v zadnjih letih kaže upad Facebookove priljubljenosti; njegovi najbolj zvesti uporabniki pa ostajajo prav tisti, ki so ga spoznavali prvi.

KATERA GENERACIJA IMA FACEBOOK NAJRAJE?

»Delež uporabnikov v generaciji X v zadnjih letih ostaja nespremenjen in se giblje okrog 30 odstotkov, kar Facebook po deležu uporabnikov v tej skupini uvršča na drugo mesto za X-om (36 odstotkov uporabnikov). V generaciji baby boomerjev se delež uporabnikov Facebooka celo malenkostno povečuje (z 20 odstotkov na 23 v zadnjih treh letih) in tako Facebook zanje ostaja prvo, najbolj priljubljeno omrežje.«

Počasen upad uporabnikov na podlagi podatkov raziskave Mediana TGI ugotavljajo znotraj generacije Y, medtem ko se očitno pripadniki generacije Z Facebooku sploh ne pridružijo več. Delež uporabnikov znotraj te skupine namreč znaša le še 16 odstotkov in je iz leta v leto nižji.
/

KONKURENČNA OMREŽJA MAGNET ZA UPORABNIKE

Podatke o nižjem deležu uporabnikov Facebooka v generacijah Y in Z na Mediani pospremijo s podatki o uporabi drugih družbenih omrežji. V nasprotju z generacijo X in baby boomerji namreč Facebook za pripadnike mlajših generacij ni več prvo in najpomembnejše družbeno omrežje, ravno nasprotno. V generaciji Y najvišji delež uporabnikov beležijo pri LinkedInu (42 odstotkov), med »lahkotnejšimi« platformami pa na Instagramu (38 odstotkov), X-u (37 odstotkov), TikToku in YouTubu (oba 35 odstotkov). Še večje razlike se kažejo v generaciji Z, ko 16-odstotno uporabo Facebooka znotraj te skupine postavimo ob bok uporabi Tik Toka (40 odstotkov), Instagrama (31 odstotkov) in YouTuba (23 odstotkov).

META SLEDI TRENDOM IN NADGRADUJE LASTNE IZDELKE

Kljub tem ne preveč optimističnim podatkom za slovensko populacijo, ostaja dejstvo, da Facebook še vedno uporablja na milijarde ljudi po vsem svetu, Meta pa s prevzemom Instagrama in razvojem novega omrežja Threads skrbi, da s svojimi izdelki zadovoljuje različne okuse uporabnikov družbenih omrežij nasploh. »Da bi se nekega dne zbudili v svet brez Facebooka, nam po mojem mnenju še lep čas ne bo treba skrbeti (ali upati),« zaključi Jereb.

VIR: MM - Marketing Magazin