Na letošnjem tekmovanju se je v poznavanju energetsko-podnebne pismenosti pomerilo 196 dijakov iz 54 slovenskih srednjih šol.
Datum objave:
6. februar 2024
Avtor:
Brane Janjič
Avtor fotografij:
Arhiv Ekošole
Na letošnjem tekmovanju se je v poznavanju energetsko-podnebne pismenosti pomerilo 196 dijakov iz 54 slovenskih srednjih šol.
Projekt Ekokviz za srednje šole poteka neprekinjeno že vse od leta 2009. Vsebinsko bogate in zanimive vsebine so zasnovane tako, da jih je mogoče izvajati kot sestavni del, dopolnitev ali popestritev učnega programa. Tekmovanje poteka na dveh ravneh oziroma na šolskem in državnem tekmovanju. Šolsko tekmovanje je preko spleta potekalo 8. decembra lani, udeležilo pa se ga je 2193 dijakov iz 75 srednjih šol. Dijaki so tekmovali v treh kategorijah, in sicer srednje poklicno izobraževanje, srednje strokovno in poklicno tehnično izobraževanje ter strokovne in splošne gimnazije.
Kot rečeno, je konec minulega tedna nato potekalo še državno tekmovanje, na katerem se je v kategoriji splošnih gimnazij najbolje odrezala dijakinja Zoja Peteh iz Srednje šole Josipa Jurčiča Ivančna Gorica, ki je dosegla vseh 50 točk. V kategoriji srednjega poklicnega izobraževanja je zmagala dijakinja Nastja Tratnik iz Biotehniškega centra Naklo, v kategoriji srednjega strokovnega in poklicno-tehniškega izobraževanja pa je slavila dijakinja Edita Kreča iz Biotehniške šole Maribor. Dijaki iz treh srednješolskih programov izobraževanja so sicer letos reševali vprašanja iz Energetsko-podnebne pismenosti. Gradivo je vključevalo vsebine kot so: zgodovina človekove rabe energije, definicija energetsko-podnebne pismenosti, osrednja načela in temeljne usmeritve energetske pismenosti ter Slovenija in viri energije za proizvodnje električne energije ter druge. Najboljšim dijakom je priznanja in nagrade na sklepni prireditvi predal nacionalni koordinator programa Ekošola mag. Gregor Cerar, ki je ob tej priložnosti dejal, da letošnja izbira okoljskih tem prispeva k večji ozaveščenosti dijakov, ta pa vodi k večjemu razumevanju vse bolj kompleksnih vsebin, povezanih s podnebnimi spremembami in ogljičnim odtisom. Kot je poudaril, s povezovanjem učnih vsebin in s projekti, kot je Ekokviz, dijake in njihove mentorje celovito izobražujemo in jih spodbujamo k bolj trajnostnemu načinu življenja. Še posebej pomembno pa je, da pridobljeno znanje dijaki prenesejo tudi med starše in v lokalno okolje, saj skrb za okolje postaja del našega vsakodnevnega odločanja.
Udeleženci tekmovanja so prisluhnili tudi predavanju dr. Mojce Drevenšek in Ive Tanšek iz društva EN-LITE, ki sta predstavili pomen povezanosti energije, družbe in gospodarstva. Mladinski podnebni delegat Rok Dolenc pa je je spregovoril o letnem srečanju COP, ki je potekalo decembra lani. Glavno sporočilo COP28 je bilo, da naj vsak posameznik skuša živeti čim bolj trajnostno.
VIR: Naš Stik