Sistem javne izposoje koles KolesCE, ki je v Mestni občini Celje v uporabi od leta 2018, je v tem letu znova beležil rekordne številke.

Celje, 20. december 2023 - Sistem javne izposoje koles KolesCE, ki je v Mestni občini Celje v uporabi od leta 2018, je v tem letu znova beležil rekordne številke. Z uporabo sistema KolesCE lahko uporabniki pomembno prispevajo k boljši prometni pretočnosti, boljšemu zraku v mestu, uporaba koles pa ima tudi dokazano pozitivne vplive na zdravje. V tem letu smo se v sodelovanju z Nomagom, ki je upravljalec sistema, uspešno spopadli tudi z vandalizmom, ki je v zadnjem obdobju povzročal nemalo težav.
V Mestni občini Celje smo v letu 2023 (do vključno novembra) zabeležili več kot 66 tisoč najemov oziroma dobrih 6 tisoč najemov mesečno. Izstopajoče številke so bile zabeležene predvsem v času od julija do novembra, ko je bila, od vzpostavitve sistema, rekordna rast najemov v tem obdobju. Letošnji najbolj prometen mesec je bil september z več kot 9 tisoč najemi. Najvišja frekvenca najemov koles je sicer v jutranjih in popoldanskih konicah, kar sovpada s tem, da vse več Celjank in Celjanov KolesCE uporablja za aktiven prihod na delo in v šolo.

Od vzpostavitve sistema se je nenehno povečevala uporaba električnih koles, v tem letu je predstavljala že 68 odstotkov vseh najemov. Povprečno trajanje najema je 14 minut, povprečna prevožena razdalja pa 1,4 kilometra. V tem letu je bilo do konca novembra zabeleženih 2670 novih registracij, KolesCE pa ima sicer že več kot 17 tisoč registriranih uporabnikov.
Postaja sistema KolesCE z največ izposojami in vračili je postaja na Krekovem trgu, sledijo postaje pri Bolnišnici Celje, na Ljubljanski cesti pri Supermarketu Tuš ter pri trgovskem centru City Center.

Za 25 ton prihranjenega CO2
V obdobju od januarja do novembra so uporabniki sistema KolesCE prekolesarili več kot 97 tisoč kilometrov, kar je pripomoglo k izjemnemu prihranku emisij toplogrednega plina ogljikovega dioksida (CO2). Skupna količina proizvedenega CO2 pri tej obliki mobilnosti je znašala le 1,5 tone. Za primerjavo, enaka razdalja prevožena z avtobusom bi povzročila izpust 9,9 ton CO2, medtem ko bi avtomobilski prevoz prinesel kar 26,4 ton CO2.
V praksi to pomeni, da je kolesarjenje v povprečju 7-krat manj obremenjujoče za okolje kot avtobusni prevoz in celo impresivnih 18-krat manj obremenjujoče kot vožnja z avtomobilom. S tem so uporabniki sistema souporabe koles v primerjavi z avtomobilskim prevozom uspeli prihraniti kar 24,9 ton CO2. Ta dosežek ne le spodbuja trajnostno mobilnost, temveč tudi poudarja izjemen vpliv vsake posamezne odločitve za okolju prijaznejši način prevoza.

S tehničnimi posegi proti vandalizmu
Letos je poseben izziv predstavljal vandalizem, ki smo ga zaznali tako na postajah kot na kolesih, skupno pa je bilo do konca meseca novembra zabeleženih 561 primerov vandalizma.
V Nomagu so v začetku septembra začeli z vgradnjo t.i. pametnih ključavnic, v sistemu so uredili dodatna opozorila in denarno kazen za uporabnike, ki ključavnic ne zaklenejo pravilno. Konec novembra so zamenjali vsa nizka stojala z visokimi, tako da so zdaj vsa kolesa kompatibilna z vsemi stojali na postajah. Po vseh teh posegih se je vandalizem občutno umiril. Do vandalizma občasno prihaja le še na postajah, precej manj pa je ukradenih koles. Ukradeno kolo je zaradi pametne ključavnice sledljivo, zaradi hitre določitve lokacije pa so morebitne poškodbe manjše. Z vpeljanimi rešitvami smo tako skupaj z Nomagom uspešno izboljšali varnost sistema in ohranili zanesljivost storitve za naše uporabnike.

VIR: MOC