Evropski parlament je še zadnjič podprl odločitev o novih standardih za izpuste CO2 za avtomobile.

Evropski parlament je še zadnjič podprl odločitev o novih standardih za izpuste CO2 za avtomobile. Novi avtomobili in kombinirana vozila jih leta 2035 sploh ne bodo več smeli imeti. Zadnjo odločitev morajo sprejeti še države članice v svetu EU. Zapleti niso pričakovani. Nova ureditev pomeni, da novi avtomobili z motorji z notranjim zgorevanjem čez dvanajst let v EU ne bodo več smeli biti registrirani. Tako naj bi se povečal prispevek cestnega prometa k doseganju cilja o podnebni nevtralnosti do leta 2050. Rabljeni bodo še lahko vozili po cestah na stari celini.

Vmesni cilji do leta 2030 vključujejo 55-odstotno zmanjšanje emisij (v primerjavi z letom 2021) za avtomobile in 50-odstotno za kombinirana vozila. Izjeme do leta 2035 bodo veljale za male proizvajalce (od tisoč do 10.000 avtomobilov in od tisoč do 22.000 kombiniranih vozil). Za najmanjše (do tisoč vozil) bodo izjeme dovoljene tudi pozneje.

Po predlogu evropske komisije novi mestni avtobusi leta 2030 ne bodo več smeli imeti izpustov CO2. Za tovornjake bodo omejitve vpeljali postopno. Proizvajalci bodo morali zagotoviti, da bodo njihovi novi tovornjaki v primerjavi s povprečjem leta 2019 imeli leta 2030 45 odstotkov manj izpustov. Pet let pozneje bi se delež zvišal za 65 odstotkov. Leta 2040 naj bi znašal 90 odstotkov. Tovornjaki in avtobusi v EU prispevajo četrtino vseh izpustov toplogrednih plinov v cestnem prometu in šest odstotkov celotnih izpustov.

(Vir: Delo)

VIR: Zelena Slovenija