Družba KLM Royal Dutch Airlines in združenje Electric Flying Connection (EFC) sta 28. in 29. avgusta skupini gostov družbe KLM ponudila edinstveno priložnost, da preizkusijo prihodnost letenja. Ti so se pod nadzorom inštruktorjev akademije E-Flight odpravili na poskusno vožnjo električnega letenja na letalu slovenskega podjetja Pipistrel Velis Electro.
Družba KLM Royal Dutch Airlines in združenje Electric Flying Connection (EFC) sta 28. in 29. avgusta skupini gostov družbe KLM ponudila edinstveno priložnost, da preizkusijo prihodnost letenja. Ti so se pod nadzorom inštruktorjev akademije E-Flight odpravili na poskusno vožnjo električnega letenja na letalu slovenskega podjetja Pipistrel Velis Electro. Osemnajst učnih poletov, ki so v dveh dneh potekali med letališčema Lelystad in Schiphol-Oost, je družbi KLM omogočilo edinstven vpogled v celoten sistem logistike električnega letenja in v izzive, ki jih takšno letenje predstavlja. »Da bi letalski promet postal bolj trajnosten, moramo nove tehnologije in inovacije preizkusiti v praksi. Stvari, ki jih danes počnemo v majhnem obsegu s sredstvi, ki jih imamo na voljo, se lahko v prihodnosti izkažejo za pomembno gonilo,« je dejala Jolanda Stevens, vodja programa za brez emisijsko letalstvo pri družbi KLM.
Letalstvo brez emisij: hkratno podpiranje različnih tehnologij
Pipistrel Velis Electro je prvo in edino certificirano električno letalo na svetu. Dvosedežno letalo ima doseg 50 minut in 10 minut rezerve, a njegovi leti ne bodo vključeni v mrežo destinacij družbe KLM. Vendar pa letalska družba že išče način, kako bi lahko električno letenje vključili v prihodnje vozne rede. Različni strokovnjaki že napovedujejo, da bo do leta 2035 morda na voljo električno letalo, ki bo lahko prevažalo od 50 do 100 potnikov in bo imelo doseg 90 minut (tj. 400-750 kilometrov). »Ob pogledu na prihodnost letov brez emisij KLM podpira različne tehnologije in inovacije hkrati. S partnerji iz domačega sektorja in tujine raziskujemo lete na elektriko, vodik in hibridne oblike ter ocenjujemo, kako bi lahko pospešili ta razvoj,« je povedala Stevens.
Podnebna strategija družbe KLM
Odgovornosti, povezane z upravljanjem letalske družbe, so ogromne. Da bi zmanjšali svoj vpliv na okolje, mora vsaka letalska družba zagotoviti, da bodo prihodnji leti čistejši, tišji in bolj varčni z gorivom. Zato je pot do letalstva z ničelnimi emisijami bistven element podnebne strategije KLM. Kot so pri letalski družbi povedali, je za zagotovitev uspeha novih tehnologij treba opraviti še veliko dela, pri čemer se mora vsak košček sestavljanke postaviti na svoje mesto. To vključuje nova letala, drugačno infrastrukturo, spremembe načina uporabe zračnega prostora, prilagoditve delovanja letalskih družb, v središču vsega pa je tudi razpoložljivost zelene energije. Kljub številnim oviram si družba KLM po najboljših močeh prizadeva za zmanjšanje emisij CO2 z ukrepi, ki so trenutno na voljo in vključujejo povečanje proizvodnje, uporabe trajnostnega letalskega goriva ter zmanjšanje porabe goriva z obnovo flote in večjo operativno učinkovitostjo.
Več informacij o logistiki in infrastrukturi električnega letenja si lahko preberete tudi na spletni strani KLM.
VIR: IPPR
VIR: IPPR