Slovenija se je po skupni oceni turističnega razvoja, ki so jo med 119 državami izvedli za Svetovni gospodarski forum, uvrstila na 42. mesto. Med 102 vključenima indikatorjema je Slovenija prva pri znamčenju, kjer zaseda odlično prvo mesto.

Slovenija se je po skupni oceni turističnega razvoja, ki so jo med 119 državami izvedli za Svetovni gospodarski forum, uvrstila na 42. mesto. Med 102 vključenima indikatorjema je Slovenija prva pri znamčenju, kjer zaseda odlično prvo mesto. Po področjih je Slovenija najvišje pozicionirana pri okoljski trajnosti, na drugem mestu. Sledi področje varnosti, kjer se z 10. mestom uvršča med najbolj varne države z nično stopnjo terorizma in organiziranega kriminala. Po kategorijah se Slovenija najvišje uvršča pri turistični politiki in stanju spodbudnih pogojev za razvoj, kjer je umeščena na 8. mesto (prej: 17. mesto). V to kategorijo se uvrščajo področja pomembnosti turizma (na 14. mestu), mednarodne odprtosti (na 12. mestu) in cenovne konkurenčnosti (na 83. mestu).


Minister za gospodarstvo, turizem in šport Matjaž Han
je ob tej priložnosti izpostavil: »Slovenski turizem je v letih po pandemiji zelo hitro okreval, kar je za nas v praksi najpomembnejši kazalec. Kljub temu pa so raziskave, kot je ta od Svetovnega gospodarskega foruma, pomembne za oceno lastnega dela in načrtovanje prihodnjega. Vesel sem, da smo se res dobro odrezali tako na področju znamčenja Slovenije kot turistične destinacije kot na področju okoljske trajnosti. Z najvišjimi uvrstitvami na lestvici svetovnih držav smo dokazali, da dosledno sledimo viziji 'zelene butičnosti, z manjšim odtisom in večjo vrednostjo za vse'. Ponosni smo lahko tudi na delovanje Slovenske turistične organizacije, ki je s svojimi aktivnostmi ponesla znamko I feel Slovenia daleč čez meje naše države. Celotni rezultati raziskave pa kažejo, da je Slovenija na področju spodbujanja razvoja turizma na pravi poti, vendar pa moramo na določenih področjih nadaljevati z izboljšavami.« 


Direktorica STO mag. Maja Pak Olaj
je dejala: »Prvo mesto Slovenije na lestvici Indeksa turističnega razvoja prav po indikatorju ocene strategije znamčenja potrjuje uspešnost promocijskih aktivnosti Slovenske turistične organizacije. S ciljanim, jasnim in konsistentnim komuniciranjem dosegamo želeno prepoznavnost in ugled Slovenije kot varne in trajnosti zavezane destinacije za edinstvena doživetja, ob tem ko spodbujamo razvoj turističnih produktov v skladu z vizijo zelene butičnosti. V tej luči smo ponosni tudi na odlično drugo mesto na področju okoljske trajnosti, ki pomeni uspešno uresničevanje trajnostne zaveze slovenskega turizma. K tem uvrstitvam prispevajo dobro sodelovanje STO z ministrstvom za gospodarstvo, turizem in šport, slovenskim turističnim gospodarstvom in drugimi ključnimi partnerji slovenskega turizma ter strokovnost, predanost in srčnost ekipe STO.«  


Odlična uvrstitev Slovenije je zabeležena pri indikatorju ocene strategije »brandinga« oziroma znamčenja, saj v letu 2024 pri tem indikatorju slovenski turizem med 119 državami zaseda 1. mesto. Indikator sporoča odličnost strategije nacionalne turistične organizacije na področju znamčenja. Država prejme najvišjo oceno v primeru, da se spletna iskanja mednarodnih turistov o državi v kar največji meri ujemajo s sporočili, ki jih želi država o svoji turistični ponudbi posredovati in pomeni učinkovito rabo sredstev, namenjenih za promocijske aktivnosti nacionalne turistične organizacije in uspešnost pri privabljanju turistov.  


Za Slovenijo kot trajnosti zavezano turistično destinacijo je velikega pomena uvrstitev na področju okoljske trajnosti, kjer Slovenija zaseda odlično drugo mesto (enako kot v prejšnjem poročilu in tik za Luksemburgom). Na področju varnosti se Slovenija umešča na 10. mesto (prej 5. mesto). 

Več o Indeksu turističnega razvoja in uvrstitvi Slovenije preberite v medijskem središču STO.

VIR: STO