IAB Tech Lab je pripravil nove smernice digitalnih oglasnih formatov, ki nadomeščajo pretekle standarde prikaznih oglasov na mobilnih napravah in namiznih računalnikih. Novi portfelj temelji na razmerju stranic in razponu oglasne površine glede na zaslon.

IAB Tech Lab je pripravil nove smernice digitalnih oglasnih formatov, ki nadomeščajo pretekle standarde prikaznih oglasov na mobilnih napravah in namiznih računalnikih. Novi portfelj temelji na razmerju stranic in razponu oglasne površine glede na zaslon.

O tem, katere so najvidnejše spremembe, smo povprašali Natašo Smirnov, ambasadorko raziskave MOSS in predstavnico IAB Slovenija, ki pravi, da vse od leta 2017, ko je IAB Tech Lab objavil prenovljeni portfelj digitalnih kreativnih formatov, smernice dopolnjujejo in prilagajajo novonastalim razmeram in trendom digitalnega oglaševanja. Pri tem izpostavlja dve glavni novosti. »Z razvojem mobilnega oglaševanja in razvoja spletnih strani se povečuje število kreativnih formatov. Ti so definirani v razmerjih stranic zaslona raje kot v številu slikovnih pik, s čimer standardi zajamejo širši nabor formatov, ki jih založniki lahko ponudijo oglaševalcem, obenem pa so ti fleksibilni in se prilagajajo raznolikim mobilnim in namiznim zaslonom. Namesto standardnih formatov, ki so definirani v številu slikovnih pik, imamo na voljo fleksibilne v razmerjih 1:1; 1:2; 1:3 1:4 itd.,« pravi, smernice in konkretna priporočila pa si lahko ogledate tudi na povezavi.

PRILAGODITEV SMERNIC ZA PROGRAMATIČNI ZAKUP

Še večji poudarek je na principu oglaševanja LEAN (Lightweight, Encrypted, AdChoices supported in Non-invasive). Ta teži k temu, da oglasi ne zavirajo hitrosti nalaganja spletne strani, da so lahki in se naložijo postopoma ter niso vsiljivi.

»V zadnjem letu pa je IAB Tech Lab posodobil smernice za digitalne videoformate in CTV, predvsem kot prilagoditev smernic za programatični zakup. Predstavil jih je avgusta 2022 in jih v letošnjem letu še prilagajal deležnikom in njihovim komentarjem. V njih podrobneje določa format In stream in Out stream. Poleg celostranskih oz. interstitial oglasov na spletni strani in v mobilnih aplikacijah nove smernice ločujejo med oglasi Out stream znotraj uredniške videovsebine in tistimi, ki so izven te in se predvajajo v samostojnem videopredvajalniku,« je za MM še povedala Nataša Smirnov.

VIR: MM Marketing Magazin