Trgovinsko zbornico Slovenije so prepričali HOFERjevo dobro upravljanje trajnostnih ukrepov, povezovanje v skupnost in skrb za okolje.

Trgovinsko zbornico Slovenije so prepričali HOFERjevo dobro upravljanje trajnostnih ukrepov, povezovanje v skupnost in skrb za okolje.
Lukovica, 18. oktober 2023: Trgovinska zbornica Slovenije (TZS) je danes prvič podelila priznanja za trajnostno poslovanje podjetij. Strokovna komisija TZS, ki ji predseduje prof. dr. Lučka Kajfež Bogataj, je podjetju HOFER podelila srebrno priznanje. Diskontni trgovec v okviru trajnostne in družbeno odgovorne iniciative Danes za jutri izpostavlja projekt Hrana na dobri poti, v okviru katerega donira hrano iz vseh svojih 92-ih trgovin okoli 20.000 pomoči potrebnim, in projekt Embalaža na HOFER misiji: Zmanjšaj. Ponovno uporabi. Recikliraj.

Vizija HOFERja za leto 2030 je zagotavljati trajnost, dostopno kupcem, z izdelki, pridobljenimi na odgovoren način. Zato se trgovec pri izvajanju trajnostnih ukrepov osredotoča na 5 načel družbene odgovornosti:

  • dobavna veriga (HOFER je zavezan skrbni rabi surovin, ki jo morajo uresničevati tudi dobavitelji, trajnostni logistiki in zagotavljanju socialnih standardov v proizvodnji);
  • družba (HOFER sodeluje in z donacijami pomaga številnim humanitarnim organizacijam, ob tem pa spodbuja zaposlene h korporativnemu prostovoljstvu, kar se jim delno šteje tudi v delovni čas);
  • okolje in varstvo podnebja (HOFER zmanjšuje izpuste CO2 z ukrepi, kot so uporaba zelene energije, tudi tiste, ki jo v podjetju sami proizvedejo s sončnimi elektrarnami na strehah trgovin, delno ogrevanje z bio maso, vozni park, ki je opremljen z motorji najvišjih ekoloških standardov, prostori, osvetljeni z varčnimi LED svetili itd.);
  • kupci (HOFER svojim kupcem zagotavlja izdelke najvišje kakovosti po najnižjih cenah);
  • sodelavke in sodelavci (HOFER zaposlenim zagotavlja nadpovprečno plačilo v panogi, ob tem pa jim nudi še številne HOFER ugodnosti, kot so izobraževanja, skrb za zdravje (vsak dan sveže sadje in zelenjava), boljše ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem itd.).
V enem letu prihranili emisije CO2, primerljive z izpustom 1.382 avtomobilov
HOFER izpuste CO2 zmanjšuje tudi tako, da za prevoze kruha, peciva, sadja in zelenjave, svežega mesa in svežih jajc iz skladišč do trgovin, kjer je le mogoče, uporablja transportne zaboje IFCO RCP za večkratno uporabo. Tudi večina sadja in zelenjave je v trgovinah na policah postavljena v te zaboje. Z uporabo teh zabojev so samo v letu 2022 prihranili:
emisije CO2, primerljive z izpustom 1.382 avtomobilov;
gospodinjske odpadke, kot jih ustvari 776.950 ljudi;
porabo vode v količini 934.268 5-minutnih prhanj;
električno energijo, ki jo letno porabi 70.191 žarnic;
količino hrane, ki bi zadostila kar 291.272 povprečnim obrokom in bi se sicer zaradi poškodb med transportom zavrgla.

Hrana na dobri poti: pomoč za okoli 20.000 socialno ogroženih
Pri HOFERju v okviru iniciative Danes za jutri in projekta Hrana na dobri poti hrano iz svojih trgovin donirajo že od leta 2017. Za čim manj odpadne hrane v trgovinah sicer skrbijo z optimiziranim sistemom naročanja in dovršenim logističnim sistemom. Izdelke, ki ostanejo neprodani in so še primerni za uživanje, pa po zaprtju trgovin pripravijo za donacije okoli 20.000 socialno ogroženim in ranljivim. HOFER je v letu 2021 kot prvi večji slovenski trgovec priključil vse svoje trgovine (trenutno jih je 92), januarja pa je še dodatno razširil nabor izdelkov za donacije - tako zdaj daruje sadje in zelenjavo, kruh in pekovske izdelke, suhe izdelke, hlajene in zamrznjene izdelke ter jajca. Ta mesec je ob svetovnem dnevu hrane socialnim organizacijam, s katerimi sodeluje pri razdeljevanju donirane hrane, namenil še 18.400 evrov za kritje stroškov, ki nastajajo pri organiziranju in izvedbi prevoza donirane hrane od trgovin HOFER do končnih uporabnikov.

Nič več plastičnih vrečk in jajc iz baterijske reje, le certificiran kakav in ribe iz trajnostnih virov
HOFER je v skrbi za okolje v zadnjih letih iz prodaje umaknil plastične vrečke in plastične izdelke za enkratno uporabo, ne prodaja več jajc iz baterijske reje, med izdelki HOFERjevih lastnih blagovnih znamk, ki so izdelani v skladu s trajnostnimi smernicami, ni izdelkov z jajci iz baterijske reje, vsi morski sadeži in ribe prihajajo iz trajnostnih virov, kakav v čokoladah, pralinejih, pecivu in sladkarijah je certificiran, BIO natura izdelki ne vsebujejo več palminega olja, z linijo izdelkov FER podeželje vpeljuje izboljšave na področju dobrobiti živali.

Embalaža na HOFER misiji: z optimizacijo do velikih prihrankov embalaže
Pri podjetju HOFER si nenehno prizadevajo tudi za bolj trajnostno in okolju prijaznejšo embalažo, s projektom Embalaža na HOFER misiji: Zmanjšaj. Ponovno uporabi. Recikliraj pa so si zastavili ambiciozne cilje do konca leta 2025, ki veljajo za izdelke njihovih lastnih blagovnih znamk:
  • Celotno količino embalaže bodo zmanjšali za 15 % glede na leto 2020 (sorazmerno s prodajo).
  • Vso embalažo bo mogoče 100 % reciklirati.
  • Plastična embalaža bo vsebovala vsaj 30 % popotrošniško reciklirane plastike (plastike, ki se zbere doma in se jo ponovno uporabi).
Da bi bili izdelki z optimizirano embalažo za kupce čim bolj opazni, so jih še posebej označili z logotipom Embalaža na HOFER misiji. S pomočjo več različic logotipa, npr. Primerno za recikliranje ali Iz recikliranega materiala kupci lažje prepoznajo izdelke z optimizirano embalažo in njihovo dolgotrajno dodano vrednost.

5 izdelkov, 20 ton odpadne embalaže manj
Pri HOFERju so že številnim izdelkom lastnih blagovnih znamk optimizirali embalažo - vse zato, da bi čim manj obremenjevali okolje. S spremembo embalaže so samo pri teh petih izdelkih - delikatesne kumarice Nature's gold (280 g), korneti z vanilijo Grandessa (9 x 110 ml), voda z okusom Aqua (1,5 l) ter trajno mleko Milfina (3,5 % in 1,5 % m. m. brez zamaška, 1 l) - letno prihranili več kot 20 ton* embalažnega materiala (*ocena prihranka je izračunana na podlagi primerjave z letno prodajo istega izdelka pred optimizacijo embalaže).

O podjetju HOFER
Podjetje HOFER je v Sloveniji prisotno od leta 2005 in šteje že več kot 2000 zaposlenih in 92 trgovin. S tem se uvršča med večja slovenska trgovska podjetja, večina njegove ponudbe pa predstavljajo živila. V rednem sortimentu kupcem ponuja že prek 3000 vrst izdelkov. Sledi svojemu vodilu kupcem zmeraj ponujati najvišjo kakovost po najnižji ceni, kar dosega z optimizacijo in trajnostno usmerjenostjo na vseh področjih.

Kot del skupine ALDI SÜD (Aldi jug) v skupini HOFER delujejo tudi HOFER Österreich (Avstrija), ALDI Suisse (Švica) ter ALDI Magyarország (Madžarska) in ALDI Italia (Italija).

Zgodovina skupine ALDI SÜD sega v leto 1913, ko je družina Albrecht v Essnu odprla trgovino z živili. Sprva zgolj domiselna podjetniška ideja je sčasoma dozorela v uspešen diskontni koncept. Zanj so značilne jasno začrtana ponudba lastnih blagovnih znamk, brezkompromisna filozofija kakovosti in optimizacija procesov na vseh ravneh v podjetju. V središču podjetja ostajajo ljudje: zaposleni, kupci, dobavitelji in drugi partnerji ter odgovornost do njih. S tem podjetje upravičuje svoj slogan "Več kot fer. HOFER.".

VIR: Hofer