Vsak Slovenec je lani v povprečju v gospodinjstvu zavrgel 65 kg odpadne embalaže, kažejo podatki Statističnega urada Republike Slovenije, kar je približno enako kot leto prej.
Lukovica, 16. november 2023: Vsak Slovenec je lani v povprečju v gospodinjstvu zavrgel 65 kg odpadne embalaže, kažejo podatki Statističnega urada Republike Slovenije, kar je približno enako kot leto prej. Da bi bila količina odpadne embalaže v gospodinjstvih manjša, embalaža pa okolju čim bolj prijazna, jo HOFER številnim izdelkom optimizira. V okviru projekta Embalaža na HOFER misiji sodeluje z dobavitelji, strokovnim partnerjem Interzerom, Društvom Ekologi brez meja in Komunalnim podjetjem Vrhnika. S spremembami embalaže samo spodaj omenjenih 10 izdelkov na leto prihranijo 26 ton odpadne embalaže.
Pri HOFERju ob Evropskem tednu zmanjševanja odpadkov, ki letos poteka od 18. do 26. novembra, opominjajo na pomen skrbnega ravnanja z embalažo, obenem izpostavljajo primere dobrih praks, s katerimi sami prispevajo k zmanjšanju negativnega vpliva na okolje, o problematiki odpadne embalaže pa ozaveščajo tudi kupce.
Po podatkih Statističnega urada smo v Sloveniji v letu 2022 v gospodinjstvih ustvarili kar 648.000 ton komunalnih odpadkov (307 ton na prebivalca), od tega 136.828 ton odpadne embalaže, kar znaša v povprečju 65 kg na prebivalca.
Lažji materiali ali okolju prijaznejši materiali
HOFER je v skrbi za okolje že pred časom iz prodaje umaknil klasične plastične vrečke in plastične izdelke za enkratno uporabo, embalažo izdelkov lastnih blagovnih znamk pa optimizira v tesnem sodelovanju z dobavitelji in strokovnim partnerjem Interzerom. Ker se določeni izdelki uporabljajo vsakodnevno, se pri HOFERju zavedajo, da lahko že z majhnimi spremembami embalaže teh izdelkov znatno vplivajo na količino odpadne embalaže. Optimizacija embalaže zgolj spodaj izpostavljenih 10 izdelkov, ki se pogosto znajdejo v košaricah kupcev, tako omogoča prihranek več kot 26 ton embalažnega materiala na leto*.
Korneti vanilja Grandessa (9x110 ml) dobavitelja Incom so od 2023 pakirani v embalažo iz lažjega materiala, lažjo embalažo imajo tudi Trajno mleko Milfina brez zamaška 3,5 % m. m. (1 l) in Trajno mleko Milfina brez zamaška 1,5 % m. m. (1 l) dobavitelja Pomurske mlekarne ter Solatno olje Bellasan (1 l) in Bučno olje Bellasan (1 l) dobavitelja Oljarna Petovar, ki sta od 2022 na voljo v lažji plastenki. Tudi kozarca Gorčice Le Gusto (680 g) dobavitelja Tina in Delikatesnih kumaric Nature's Gold (280 g) dobavitelja Ahac sta od 2022 lažja. Voda z okusom AQUA+ (1,5 l) slovenskega dobavitelja Dana. ima lažji zamašek. BIO Kokosov čips BIO natura (100 g) slovenskega dobavitelja Gastlog ima od leta 2023 embalažo iz lažjega materiala. Kolagen s Q10, vitamini in minerali Multinorm (200 ml) nima več dozirnega pokrovčka in embalaža je izdelana iz reciklirane plastike.
Transparentno označevanje in ozaveščanje širše javnosti
Embalažo so pri HOFERju že optimizirali tudi številnim drugim živilskim in neživilskim izdelkom, ki jih za boljšo prepoznavo posebej označujejo z več različicami logotipa Embalaža na HOFER misiji, npr. "Iz recikliranega materiala", "Brez plastike", "Manj embalaže", "Primerno za recikliranje". S tem kupci lažje prepoznajo izdelke, ki predstavljajo okolju prijaznejšo izbiro.
V okviru projekta Embalaža na HOFER misiji trgovec tudi v letošnjem letu nadaljuje sodelovanje z Društvom Ekologi brez meja, ki ga z donacijami podpira že od leta 2018. Letos v sodelovanju z omenjenim društvom pripravljajo serijo video vsebin "Izbiraj in recikliraj" za ozaveščanje javnosti o tem, kako v trgovini prepoznati reciklabilno embalažo. Pravilno ločevanje odpadkov namreč še ne zagotavlja učinkovitega recikliranja, saj mora biti embalaža takšna, da jo lahko pravilno prepoznajo in ločijo tudi naprave v sortirnih obratih. Reciklabilnost je tako odvisna od tega, iz katerih materialov je izdelana embalaža, barve embalaže, potiska embalaže, deleža pokritosti embalaže z etiketami idr. Objave skupno 16 videov se bodo na družbenih omrežjih Tik Tok in Instagram zvrstile med oktobrom 2023 in februarjem 2024.
Za manj tekstilnih odpadkov
Pri HOFERju skrbijo tudi za manj tekstilnih odpadkov, ki predstavljajo enega večjih bremen za okolje. Delovnih oblačil, ki so strgana ali obrabljena, ne zavržejo, temveč jih v sodelovanju s Komunalnim podjetjem Vrhnika že od leta 2020 predelujejo v nove uporabne izdelke, kot so odejice za živali, peresnice in vrečke za copate. Letos so izdelali antistresne žogice s polnilom iz sivke, delno pridobljene z žetvijo pred njihovo upravno-logistično stavbo, z njimi pa so obdarili sodelavke in sodelavce, ki so v okviru korporativnega prostovoljstva pomagali pri sejanju medovitih dreves na Krasu. Iz odsluženih delovnih oblačil bodo v 2023 nastale še vrečke in sobni copati.
Celosten pristop k reševanju problematike embalaže
Pri HOFERju v okviru iniciative Danes za jutri in projekta "Embalaža na HOFER misiji. Zmanjšaj. Ponovno uporabi. Recikliraj." k reševanju problematike embalaže pristopajo celostno na treh ravneh ravnanja z odpadki:
- izogibanje embalaži in zmanjšanje porabe embalažnih materialov (Zmanjšaj.),
- večkratna uporaba transportne embalaže in vrečk ter predelava oblačil (Ponovno uporabi.) in
- optimizacija embalaže z vidika primernosti za recikliranje in spodbujanje krožnega gospodarstva (Recikliraj.).
Zadali so si cilje, ki jih nameravajo pri izdelkih lastnih blagovnih znamk doseči do konca leta 2025:
- celotno količino embalaže zmanjšati za 15 % (glede na 2020, sorazmerno s prodajo);
- vso embalažo bo mogoče 100 % reciklirati;
- plastična embalaža bo vsebovala vsaj 30 % popotrošniško reciklirane plastike (tj. plastike, ki se zbere doma in se jo ponovno uporabi).
* Ocena prihrankov je izračunana na podlagi primerjave z letno prodajo istih izdelkov pred optimizacijo embalaže.
O podjetju HOFER
Podjetje HOFER je v Sloveniji prisotno od leta 2005 in šteje že več kot 2000 zaposlenih in 92 trgovin. S tem se uvršča med večja slovenska trgovska podjetja, večina njegove ponudbe pa predstavljajo živila. V rednem sortimentu kupcem ponuja že prek 3000 vrst izdelkov. Sledi svojemu vodilu kupcem zmeraj ponujati najvišjo kakovost po najnižji ceni, kar dosega z optimizacijo in trajnostno usmerjenostjo na vseh področjih.
Kot del skupine ALDI SÜD (Aldi jug) v skupini HOFER delujejo tudi HOFER Österreich (Avstrija), ALDI Suisse (Švica) ter ALDI Magyarország (Madžarska) in ALDI Italia (Italija).
Zgodovina skupine ALDI SÜD sega v leto 1913, ko je družina Albrecht v Essnu odprla trgovino z živili. Sprva zgolj domiselna podjetniška ideja je sčasoma dozorela v uspešen diskontni koncept. Zanj so značilne jasno začrtana ponudba lastnih blagovnih znamk, brezkompromisna filozofija kakovosti in optimizacija procesov na vseh ravneh v podjetju. V središču podjetja ostajajo ljudje: zaposleni, kupci, dobavitelji in drugi partnerji ter odgovornost do njih. S tem podjetje upravičuje svoj slogan "Več kot fer. HOFER.".
VIR: Hofer
VIR: Hofer