Kako je nastala serija rešitev » HOFER cena« za oglaševanje predvsem na plakatnih panojih s statičnimi motivi , ki jo je Slovenski oglaševalski festival letos nagradil z veliko in zlato nagrado?
Kako je nastala serija rešitev » HOFER cena« za oglaševanje predvsem na plakatnih panojih s statičnimi motivi , ki jo je Slovenski oglaševalski festival letos nagradil z veliko in zlato nagrado?
Nagrajena serija motivov, ki se na prvi pogled zdi zelo preprosta, je agenciji Saatchi&Saatchi, članu Publicis Groupe Adriatic, pomenila precejšen produkcijski izziv: »Najprej število desetih različnih motivov, drugič ambicija realizirati motive na čim bolj realističen način in iz resničnih izdelkov, ki jih v eni trgovini ni zmeraj na voljo v zadostni količini, tretjič pa zaradi površine, ki je potrebna za sestavljanje motivov,« je pojasnila Petra Hočevar, direktorica projekta v agenciji Saatchi&Saatchi.
HOFER CENA ZA VSAKEGA KUPCA
»HOFER cena je naša prednost – generik s pomenom, ki smo ga uspešno uspeli ustvariti v zadnjih letih. Tudi drugi trgovci so v zadnjem obdobju vse bolj aktivni na področju komuniciranja ugodnih cen, ne več samo z akcijami in znižanji, a to je pogosto omejeno na izbrane segmente kupcev, programe zvestobe, časovno zamejeno ponudbo in tako naprej. HOFER teh omejitev nima. HOFER cena velja za vsakega kupca, ob vsakem nakupu in za vse izdelke. To akcija tudi sporoča. Preprosto in nevsiljivo,« pojasnjuje Andrej Hrovat, menedžer oddelka za odnose z javnostmi in oddelka marketinških akcij pri HOFER-ju.
»Z agencijo smo se precej ukvarjali s tem, kaj bo od daleč videti grafično kontrastno in prepričljivo, na pogled od blizu pa bodo detajli vseeno zanimivi, igrivi. Motive smo nato uporabili tudi v tiskanih oglasih, v stop-motion obliki pa smo jih umeščali na dinamične oglase. Ker je HOFER cena povedna sama po sebi, smo tu odstranili tudi logotip, ki je sicer stalnica na naših oglasih,« še dodaja Hrovat.
»Oblikovanje je vizualizacija ideje, določene misli, končna podoba pa manifestacija oziroma smiselna interpretacija osnovne ideje. Brez bližnjic, a s polno mero zagona, ki v praksi pomeni preizkušanje razmerij in proporcev, pa tudi iskanje izdelkov, ki ustrezajo barvni kodi ter se pomensko in likovno ujemajo z drugimi že določenimi,« je začetek procesa produkcije pojasnila Špela Drašlar, umetniška direktorica akcije pri Saatchi&Saatchi.
»Odločili smo se, da neposredno vizualiziramo pojem HOFER cena, kar smo storili tako, da smo resnične izdelke in embalaže, ki so del realne ponudbe HOFER, spremenili v likovne elemente. Ti so postali gradniki za ustvarjanje barvnih in tipografskih vtisov,« je v nadaljevanju razložila Špela Drašlar.
»Pri vsakem naboru izdelkov je bil največji izziv uskladitev velikostnih razmerij in iskanje primernega vzorca zlaganja zavoljo berljivosti ter pravega razmerja med prepoznavnostjo celote končnega motiva kot tudi izdelkov kot gradnikov podobe,« je v nadaljevanju iskreno pojasnila umetniška direktorica projekta, ki verjame, da je pri vseh dobrih projektih pač tako; nenehno te izzivajo in preizkušajo tvoje meje – vse z namenom, da si dokažeš, da jih lahko prečkaš.
SLADKO-KISLI TRENUTKI NASTAJANJA
»Če ti je projekt pisan na kožo, če v idejo res verjameš, si pripravljen storiti marsikaj. Noben odličen projekt se ne rodi v coni udobja. Tudi ta se ni, kar nam je nedvomno večkrat pokazal, ko smo iz na videz preprostega koncepta začeli luščiti nabor desetih unikatnih mozaikov. Po mnogih brainstormingih smo razmišljali samo še v rumeni barvi,« je povedal tudi fotograf Miha Bratina, ki se živo spominja dolgotrajnih testiranj, testiranj, testiranj … in neskončnega potrpljenja, ki ga je ta projekt terjal od vseh članov ekipe. »Bili so sladki trenutki – ko smo sestavljali čokoladne bonbone – in kisli trenutki – ko smo sestavljali limone. Predvsem pa smo v času, ko vsi fascinirano in malo zaskrbljeno pogledujemo proti izdelkom umetne inteligence, uspeli dokazati, da dobra ideja, ostro oko in mirna roka še vedno štejejo.«
OBRTNIŠTVO JE ŠE VEDNO NAD BLIŽNJICAMI
Ob vedno pogostejši uporabi številnih bližnjic, ki jih omogočata tako Photoshop kot umetna inteligenca, je na avtentičnost akcije opozoril tudi kreativni direktor projekta Toni Tomašek: »Treba je poudariti, da so motivi sestavljeni iz resničnih izdelkov v resničnem formatu in fotografirani ob osvetlitvi s pravo lučjo. Nastali so s kar nekaj kolenskega dela in občasnim škripanjem zob scenografov, ko so morali večkrat znova sestavljati iste motive pod novim kotom. Kar pogosto smo poskrbeli tudi za izpraznjeno zalogo določenega izdelka v več trgovinah HOFER, ki se nahajajo med našo agencijo in fotografskim studiem v Ajdovščini,« je pojasnil Tomašek in poudaril, da niso delali za nagrado. »Naša pričakovanja so bila skromna, na SOF-u se je težko meriti z na prvi pogled veliko bolj odbitimi rešitvami. Velika nagrada je bila zato še večje presenečenje. Za nas in za naročnika je bila ta ideja že takoj, ko smo jo realizirali, presežek. To, da jo je prepoznala tudi stroka, pa se nam zdi naravnost fenomenalno. Vsekakor gre velika zahvala scenografom in Mihi za fotografijo.«
POČASTITEV DESETLETNEGA SODELOVANJA
»Z ekipami Publicis Groupe, Saatchi&Saatchi, MSL in Starcom letos slavimo deseto obletnico sodelovanja in težko bi si zamislili boljši način za počastitev našega dela. Prejetih nagrad smo seveda zelo veseli, saj pomenijo, da delamo v pravo smer, hkrati pa potrjujejo tudi, da v poplavi informacij in prenasičenih vizualij ljudje še vedno hrepenijo po jasnih sporočilih, prečiščeni estetiki in dobrih komunikacijskih praksah. Naše prioritete pa navkljub zlatu ostajajo enake – ustvarjati najboljše za naše kupce. Jim ponuditi najboljše izdelke po najboljši ceni,« so o prejetih nagradah zaključili pri trgovcu HOFER. Skupaj z agencijo so ob prejeti nagradi izrabili tudi za priložnost, da kampanjo za HOFER ceno nadgradijo še z dodatnim, enajstim motivom.
Celoten članek si lahko preberete v tiskani izdaji Marketing magazina #505-506.
VIR: MM