H&M Innovation Stories poudarja uporabo najnovejših inovacij, od bolj trajnostnih materialov do najsodobnejših proizvodnih procesov, da izdelujejo boljša, a vseeno modna oblačila za boljši planet.
Blagovna znamka H&M je projekt Innovation Stories uvedla na začetku leta 2021, in sicer kot platformo za predstavitev najsodobnejših inovacij, bolj trajnostnih materialov, tehnologij in proizvodnih procesov, ki jih uporabljajo v podjetju. Prav vsaka kolekcija je zasnovana na določeni inovaciji. Kot pravi Valeria Četić, predstavnica za komuniciranje H&M v Sloveniji, so to na primer vlakna brez živalskega izvora, poudarjena krožnost ali pa bolj trajnostne metode dela z barvami, medtem ko je v najnovejši kolekciji poudarjen vstop v metavesolje.
H&M POUDARJA TRAJNOST ŽE DVAJSET LET
V podjetju H&M obstaja oddelek za trajnostni razvoj že več kot 20 let in danes v njem zaposlujejo več kot 200 ljudi, ki delajo izključno na trajnostnih pobudah znotraj podjetja. Fundacija H&M Foundation je leta 2015 ustanovila nagrado Global Change Award, ki podpira inovacije, in njihovim ustvarjalcem zagotovila financiranje. »Nagrado smo podelili že več kot 30 inovacijam s skupno donacijo v višini 6 milijonov evrov. Vzpostavili pa smo tudi pospeševalni program, ki jim pomaga pri širitvi in predstavitvi njihove ideje na trgu. Trajnost je resnično vtkana v podjetje in zadali smo si stroge cilje. Naš ključni cilj je postati krožno podjetje, to pa nam bo pomagalo doseči ogljično nevtralnost do leta 2040,« opiše Valeria Četić. »Zavedamo se, da imamo možnost doseči resnične spremembe, a te cilje lahko dosežemo le s sodelovanjem z drugimi deležniki, zato sta poleg tega zelo pomembna tudi komunikacija in sodelovanje.«
INNOVATION STORIES NAVDIHUJE IN INFORMIRA KUPCE PRIHODNOSTI
Projekt Innovation Stories sovpada s H&M-ovi cilji na področju trajnosti in raziskavami v sodelovanju z znanstveniki in strokovnjaki v podjetju, odziv kupcev pa je vsakič odličen. »Trajnost je nekaj, s čimer se naši kupci zelo ukvarjajo in želijo izvedeti več o tem, platforma Innovation Stories pa je jedro našega trajnostnega poslanstva. To je mesto, kjer lahko preizkušamo ideje in inovacije ter ta spoznanja prenesemo naprej na naše druge kolekcije. Gre tudi za izobraževanje naših kupcev. Preko projekta vzporedno poudarjamo tudi to, da smo in ostajamo destinacija cenovno dostopnih, vključujočih in trajnostno osredotočenih oblačil,« pravi Četićeva. Na leto izdajo približno štiri kolekcije za ženske letno, začeli pa so dodajati tudi moška in otroška oblačila. »Vsaka kolekcija ima poseben fokus in ta poganja inovacije, ki jih želimo izpostaviti,« dodaja sogovornica.
ORODJE CIRCULATE
Pomembna premisa tega projekta je orodje Circulate, ki ga uporabljajo na vseh področjih oblikovanja in poslovanja. »Orodje pomaga oblikovalcem pri sprejemanju krožnih odločitev v procesu oblikovanja, omogoča jim primerjavo različnih tkanin ali postopkov barvanja ter merjenje krožnega vpliva določenega oblačila.« Četićeva pove, da je njihov cilj, da bi do leta 2025 uporabljali orodje Circulate za vsako posamezno oblačilo, ki ga ustvarijo. »To orodje je na voljo za uporabo vsem in upamo, da bo pomagalo pri izobraževanju in obveščanju oblikovalskih ekip v celotni industriji.«
METAVESOLJE V MODI ALI MODA V METAVESOLJU
H&M je v svojem najnovejšem, že osmem projektu Innovation Stories z imenom »Innovation Metaverse Design Story«, ki so ga vzpostavili oktobra, šel še korak dlje; raziskovali so bolj vključujoče in bolj trajnostne priložnosti, ki jih ponuja virtualna moda, in tako vstopili v metavesolje.
Preko tega projekta so želeli v H&M-u raziskati trajnost v treh razsežnostih. »Prva vključuje rabo krožnih inovacij v kolekciji, ki se močno osredotoča na izrazite silhuete in privlačne vezenine, poleg tega več kosov vsebuje reciklirana poliestrska vlakna, celotna kolekcija pa je izdelana iz starih oblačil in tekstilnih odpadkov, zbranih v partnerstvu s H&M-ovim programom zbiranja oblačil v naših prodajalnah. Druga dimenzija vključuje naš program izposoje, ki smo ga uvedli leta 2019 v prodajalni v Stockholmu in ki našim kupcem omogoča izposojo ključnih modnih kombinacij in dodatkov iz kolekcije. Tretja dimenzija vključuje digitalne modne kombinacije, ki jih lahko naši kupci virtualno preizkusijo, ne da bi kupili kar koli fizičnega,« Valeria Četić opiše najnovejši projekt.
Na voljo je na H&M-ovi spletni strani od 8. decembra dalje in vsebuje več izstopajočih kosov za ženske in moške, ki so zasnovani tako, »da povrnejo veselje do oblačenja in pri tem obnorijo družbena omrežja! Za kosi se skriva veliko vznemirljivih trajnostnih zgodb pa tudi nekaj čudovitih ročno izdelanih kosov, ki so tako dobro zasnovani, da bodo za vedno ostali v vaši garderobi.«
SLOVENSKA LOKALNA TRAJNOST
H&M poudarja trajnostne prakse povsod po svetu in na lokalne skupnosti poskušajo vplivati tudi na druge načine. Četićeva nam zaupa, da so tudi njihove prodajalne, pisarne in distribucijski centri, kljub temu, da so v večini v lasti drugih, večinoma zgrajeni, vzdrževani in opremljeni na krožen način. V Slovenijo so razširili tudi program MyStore, ki vključuje slovensko skupnost. »Pod vodstvom posameznih prodajaln povezujemo in izobražujemo kupce in sodelavce o vprašanjih lokalne trajnosti in se tako ukvarjamo z dobrim delom v bližnji soseščini.«
Kaj pa lahko še naredimo slovenski kupci za boljši jutri? »Moramo verjeti v skrb za oblačila. Perite jih skrbno, popravite jih, ko se strgajo, predajte nenošene kose prijateljem in družini, ko pridejo do konca svoje življenjske dobe, pa jih reciklirajte. Naša storitev iCollect v vseh prodajalnah H&M vam omogoča recikliranje starih oblačil in tekstila,« svetuje Valeria Četić.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, december 2022, #498. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.
H&M POUDARJA TRAJNOST ŽE DVAJSET LET
V podjetju H&M obstaja oddelek za trajnostni razvoj že več kot 20 let in danes v njem zaposlujejo več kot 200 ljudi, ki delajo izključno na trajnostnih pobudah znotraj podjetja. Fundacija H&M Foundation je leta 2015 ustanovila nagrado Global Change Award, ki podpira inovacije, in njihovim ustvarjalcem zagotovila financiranje. »Nagrado smo podelili že več kot 30 inovacijam s skupno donacijo v višini 6 milijonov evrov. Vzpostavili pa smo tudi pospeševalni program, ki jim pomaga pri širitvi in predstavitvi njihove ideje na trgu. Trajnost je resnično vtkana v podjetje in zadali smo si stroge cilje. Naš ključni cilj je postati krožno podjetje, to pa nam bo pomagalo doseči ogljično nevtralnost do leta 2040,« opiše Valeria Četić. »Zavedamo se, da imamo možnost doseči resnične spremembe, a te cilje lahko dosežemo le s sodelovanjem z drugimi deležniki, zato sta poleg tega zelo pomembna tudi komunikacija in sodelovanje.«
INNOVATION STORIES NAVDIHUJE IN INFORMIRA KUPCE PRIHODNOSTI
Projekt Innovation Stories sovpada s H&M-ovi cilji na področju trajnosti in raziskavami v sodelovanju z znanstveniki in strokovnjaki v podjetju, odziv kupcev pa je vsakič odličen. »Trajnost je nekaj, s čimer se naši kupci zelo ukvarjajo in želijo izvedeti več o tem, platforma Innovation Stories pa je jedro našega trajnostnega poslanstva. To je mesto, kjer lahko preizkušamo ideje in inovacije ter ta spoznanja prenesemo naprej na naše druge kolekcije. Gre tudi za izobraževanje naših kupcev. Preko projekta vzporedno poudarjamo tudi to, da smo in ostajamo destinacija cenovno dostopnih, vključujočih in trajnostno osredotočenih oblačil,« pravi Četićeva. Na leto izdajo približno štiri kolekcije za ženske letno, začeli pa so dodajati tudi moška in otroška oblačila. »Vsaka kolekcija ima poseben fokus in ta poganja inovacije, ki jih želimo izpostaviti,« dodaja sogovornica.
ORODJE CIRCULATE
Pomembna premisa tega projekta je orodje Circulate, ki ga uporabljajo na vseh področjih oblikovanja in poslovanja. »Orodje pomaga oblikovalcem pri sprejemanju krožnih odločitev v procesu oblikovanja, omogoča jim primerjavo različnih tkanin ali postopkov barvanja ter merjenje krožnega vpliva določenega oblačila.« Četićeva pove, da je njihov cilj, da bi do leta 2025 uporabljali orodje Circulate za vsako posamezno oblačilo, ki ga ustvarijo. »To orodje je na voljo za uporabo vsem in upamo, da bo pomagalo pri izobraževanju in obveščanju oblikovalskih ekip v celotni industriji.«
METAVESOLJE V MODI ALI MODA V METAVESOLJU
H&M je v svojem najnovejšem, že osmem projektu Innovation Stories z imenom »Innovation Metaverse Design Story«, ki so ga vzpostavili oktobra, šel še korak dlje; raziskovali so bolj vključujoče in bolj trajnostne priložnosti, ki jih ponuja virtualna moda, in tako vstopili v metavesolje.
Preko tega projekta so želeli v H&M-u raziskati trajnost v treh razsežnostih. »Prva vključuje rabo krožnih inovacij v kolekciji, ki se močno osredotoča na izrazite silhuete in privlačne vezenine, poleg tega več kosov vsebuje reciklirana poliestrska vlakna, celotna kolekcija pa je izdelana iz starih oblačil in tekstilnih odpadkov, zbranih v partnerstvu s H&M-ovim programom zbiranja oblačil v naših prodajalnah. Druga dimenzija vključuje naš program izposoje, ki smo ga uvedli leta 2019 v prodajalni v Stockholmu in ki našim kupcem omogoča izposojo ključnih modnih kombinacij in dodatkov iz kolekcije. Tretja dimenzija vključuje digitalne modne kombinacije, ki jih lahko naši kupci virtualno preizkusijo, ne da bi kupili kar koli fizičnega,« Valeria Četić opiše najnovejši projekt.
Na voljo je na H&M-ovi spletni strani od 8. decembra dalje in vsebuje več izstopajočih kosov za ženske in moške, ki so zasnovani tako, »da povrnejo veselje do oblačenja in pri tem obnorijo družbena omrežja! Za kosi se skriva veliko vznemirljivih trajnostnih zgodb pa tudi nekaj čudovitih ročno izdelanih kosov, ki so tako dobro zasnovani, da bodo za vedno ostali v vaši garderobi.«
SLOVENSKA LOKALNA TRAJNOST
H&M poudarja trajnostne prakse povsod po svetu in na lokalne skupnosti poskušajo vplivati tudi na druge načine. Četićeva nam zaupa, da so tudi njihove prodajalne, pisarne in distribucijski centri, kljub temu, da so v večini v lasti drugih, večinoma zgrajeni, vzdrževani in opremljeni na krožen način. V Slovenijo so razširili tudi program MyStore, ki vključuje slovensko skupnost. »Pod vodstvom posameznih prodajaln povezujemo in izobražujemo kupce in sodelavce o vprašanjih lokalne trajnosti in se tako ukvarjamo z dobrim delom v bližnji soseščini.«
Kaj pa lahko še naredimo slovenski kupci za boljši jutri? »Moramo verjeti v skrb za oblačila. Perite jih skrbno, popravite jih, ko se strgajo, predajte nenošene kose prijateljem in družini, ko pridejo do konca svoje življenjske dobe, pa jih reciklirajte. Naša storitev iCollect v vseh prodajalnah H&M vam omogoča recikliranje starih oblačil in tekstila,« svetuje Valeria Četić.
Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, december 2022, #498. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.
VIR: MM