Slovenski turizem je v največjem investicijskem ciklu, katerega del so tudi gorski centri. Ti v zimsko sezono vstopajo z novimi naložbami in obogateno ponudbo. Z namenom dviga konkurenčnosti središč vlagajo predvsem v celoletne trajnostne turistične produkte. Usoda Kanina še ni znana, na pristojnem ministrstvu še iščejo rešitve.
Ljubljana, 23. novembra - Slovenski turizem je v največjem investicijskem ciklu, katerega del so tudi gorski centri. Ti v zimsko sezono vstopajo z novimi naložbami in obogateno ponudbo. Z namenom dviga konkurenčnosti središč vlagajo predvsem v celoletne trajnostne turistične produkte. Usoda Kanina še ni znana, na pristojnem ministrstvu še iščejo rešitve.
V slovenskem turizmu se po besedah generalne direktorice direktorata za turizem na ministrstvu za gospodarstvu, turizem in šport Dubravke Kalin trenutno izvajajo investicije, vredne blizu 359 milijonov evrov. "Ta trenutek imamo na naših mizah 136 projektov oz. pogodb - od gorskih centrov do aktivnosti na prostem in hotelov," je pojasnila na današnji novinarski konferenci pred začetkom zimske sezone v Ljubljani.
Deležniki so razpravljali predvsem o gorskih centrih oz. pomenu njihove transformacije. Sosednje države, po katerih se po besedah Kalin radi zgledujemo, namreč s svojo statistiko dokazujejo, da je pravzaprav poletna sezona v gorskih središčih boljša od zimske.
To vprašanje so naslovili s pomočjo mehanizma React in začeli njihovo prestrukturiranje. Kalin je ob tem izpostavila tudi podnebne spremembe. Če se bo trend segrevanja nadaljeval, ocenjuje, da bodo gorski centri sploh v poletnem času še bolj atraktivni, saj bodo temperature tam vsaj nekoliko nižje kot v dolini.
Na lanskem razpisu je ministrstvo podprlo devet gorskih centrov. "Sofinancerski delež bo približno 55,4 milijona evrov, celotna vrednost naložb pa bo okoli 80 milijonov evrov oz. bo končna številka glede na podražitve, ki so jih utrpeli investitorji, verjetno še nekoliko višja," je dejala Kalin.
Dotaknila se je tudi usode Kanina in poudarila, da se na ministrstvu zavedajo pomena tega gorskega centra. Kot je dodala, pristojni iščejo rešitve za center. "Parcialni način reševanja žal ne bo možen, ampak bo potreben drugačen pristop, podrobnosti pa zdaj težko komentiram," je dejala.
"Ko se en center zapre, potem se zbudijo vsi, celotna lokalna skupnost, gostinci ... Takrat se šele vidijo multiplikativni učinki gorskih središč," je na primeru Kanina vlogo centrov ponazoril predsednik Združenja žičničarjev Slovenije Boštjan Paradiž.
Tudi sam je izpostavil razpis React, katerega namen je zagotoviti celoletni trajnostni turizem. "Vemo, da se eno tretjino vseh nočitev v Sloveniji ustvarja v gorskih občinah in s temi celoletnimi programi se nam obeta rast poletnega turizma. Z delovanjem žičniških naprav in spremljevalnih dejavnosti v poletnem času bodo dejansko postali konkurenčni v našem srednjeevropskem prostoru," je prepričan.
Poleg razpisanih sredstev so smučišča po njegovih besedah precej vlagala sama, gorski centri tako ne bodo namenjeni več le smučarjem. Na Kopah so po Paradiževih besedah v zadnjih treh letih izvedli za več kot 15 milijonov evrov investicij, pri čemer so dobili osem milijonov evrov nepovratnih sredstev.
Tudi v Združenju Slovenia Outdoor nagovarjajo ljudi, ki ne samo, ampak tudi smučajo, je dejal direktor Matej Kandare. Poleg smučanja obstaja še vrsta zimskih aktivnosti, pa kulinarična in druga doživetja, je poudaril. "Na trgih, kjer smo mi intenzivneje prisotni, smuča 17 milijonov ljudi. Moramo si biti enotni, da Slovenija nikoli ne bo imela smučišč na 2000 metrih in povezanih 100 kilometrov in več prog. Med 17 milijoni ljudi pa je zagotovo dovolj gostov, ki jih bomo prepričali in se bodo k nam radi vračali," je dejal. "Naši gorski centri so z mojega vidika, recimo družinskega vidika, ravno prav veliki. Če je na primer otrok izgubi, se ga potem tudi najde," se je pošalil.
Pri promociji ima veliko vlogo Slovenska turistična organizacija (STO). Kot je dejala vodja sektorja za vsebinski digitalni marketing na STO Ana Savšek izvajajo celo paleto aktivnosti, ki so usmerjene tako na končne obiskovalce Slovenije kot tudi poslovno javnost. "Organiziramo predstavitve na borzah in sejmih, sodelujemo z agenti v tujini, s tujimi novinarji, promoviramo preko naših promocijskih kanalov, tudi na družbenih omrežjih, preko portala Slovenija Info," je nanizala.
"V tem času bomo Slovenijo zelo intenzivno promovirali kot privlačno zimsko destinacijo. Seveda je zdaj zelo močno smučanje, ker je toliko novosti v gorskih centrih. Poleg tega pa so tudi ostale zimske aktivnosti - od teka na smučeh do zimskega pohodništva - privlačne za naše ciljne trge," je dodala. Poleg tujih aktivno nagovarjajo tudi domače goste.
VIR: STAkrog