Izjemna zmogljivost, vrhunske funkcije in neprimerljiva prefinjenost – vse te lastnosti odlikujejo Forda Mustanga GTD Carbon Series,3 ki se bo ta konec tedna premierno pomeril na dirki 24 ur Le Mansa, in navdušuje z vrhunsko vsebino in slogom.
Le Mans, Francija, 13. junija 2024 – Izjemna zmogljivost, vrhunske funkcije in neprimerljiva prefinjenost – vse te lastnosti odlikujejo Forda Mustanga GTD Carbon Series,3 ki se bo ta konec tedna premierno pomeril na dirki 24 ur Le Mansa, in navdušuje z vrhunsko vsebino in slogom.
Mustang GTD je za evropsko premiero drzen in neposreden, saj ga krasijo privlačna barva Chroma Flame, novi paket Performance za še večjo okretnost, na voznika osredotočena notranjost in izpostavljeni elementi iz ogljikovih vlaken, ki poudarjajo njegovo vrhunskost.
Poseben pečat Mustangu GTD daje paket Performance. Ta je ključni element v prizadevanjih za najhitrejši krog na progi Nordschleife znamenitega dirkališča Nürburgring – cilj je čas pod sedmimi minutami.1 Sprednjemu delu dodaja vogalna spojlerja in večji deljeni spojler, pod podvozjem so posebni elementi za usmerjanje zraka, na zadnjem spojlerju pa sistem za zmanjšanje zračnega upora. Aktivni aerodinamični elementi zmanjšujejo zračni upor pri vožnji naravnost, ne da bi se bilo treba odpovedati z aerodinamiko povečanemu oprijemu v ovinkih. Paket Performance vključuje tudi paket Lightweight, ki poleg edinstvene sprednje maske odstrani nekaj materiala za dušenje zvoka in doda osupljiva 50,8 cm (20'') magnezijeva platišča. Paket Performance, ki ga uvaja model Carbon Series, je na voljo tudi z ostalimi različicami modela Mustang GTD.
“Številne športne avte odlikuje posamezna lastnost. Da pa lahko avto naredi res hiter krog na Nürburgringu, mora biti odličen v vsem. V zavojih, pri oprijemu, zaviranju, pospeševanju – prav povsod mora blesteti,” je povedal glavni inženir Mustanga GTD Greg Goodall. “Od lahke karoserije iz ogljikovih vlaken na vsakem GTD-ju do aktivne aerodinamike paketa Performance – iz sveta avtomobilskih dirk smo se naučili, kako doseči, da bo Mustang GTD odličen povsod, vse to pa v želji, da krog v Nürburgringu prevozi v manj kot sedmih minutah.”
Voznikova samozavest je bistvenega pomena za zmogljivost avtomobila, Mustang GTD pa poskrbi, da je voznik osredotočen in pozoren v vsakem ovinku, šikani in na ravnini. Serijski sedeži Recaro so kos tej nalogi, saj delujejo v navezi z novim volanom Mustanga GTD. V Le Mansu je prvič na ogled tudi notranjost modela GTD.
Spodaj raven volan ima odebeljen in z usnjem odlično oblazinjen obroč, ki ga krasijo vrhunski vstavki iz tkanine Dinamica in ogljikovih vlaken. Ekskluzivno za Mustanga GTD so na volanu tudi gumbi za nastavitev čvrstosti vzmetenja in načina izpušnega sistema, da lahko voznik gleda na cesto tudi med nastavljanjem lastnosti svojega Mustanga GTD v zavojih in prilagajanjem zvoka pri pospeševanju.
Poleg tega sta dva nova gumba na ploskvi pred vrtljivim izbirnikom prestave. Z njima lahko voznik izbere možnosti načina za vožnjo po dirkališču in aktivira funkcijo za dvig sprednje osi, ki pomaga pri izogibanju oviram na parkiriščih in dovozih.
Vozniki imajo tudi večji nadzor nad tem, kako serijski osemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko upravlja s ciljnimi 800 konjskimi močmi 5,2-litrskega motorja V8 s tlačnim polnilnikom (‘supercharger’). To jim omogočata večji 3D-natisnjeni obvolanski ročici iz titana s posebnim šestkotnim vzorcem, ki sta lahki in voznikovim prstom omogočata dober oprijem – še en primer Fordove uporabe tehnologije iz sveta dirk za izboljšanje vozniške izkušnje. Obloge iz titana so na voljo tudi na vrtljivem izbirniku prestav na sredinski konzoli.
“Mustang GTD prinaša veliko več kot le povečanje Mustangove zmogljivosti. V kabino vnaša nov, še bolj osredotočen in prestižen občutek,” je povedal vodja oblikovanja Anthony Colard.
Dirkaški slog, ki se ne odpoveduje ničemur
Mustang GTD v Le Mansu vzbuja občudovanje tudi z novo barvo Chroma Flame. Ta je ena od šestih serijskih barv za Mustanga GTD – poleg Polymimetic Gray, Race Red, Shadow Black, Frozen White in Lightning Blue – in je ekskluzivno na voljo samo z Mustangom GTD. Temen bordo odtenek se lepo ujema z oblogami različice Carbon Series.
Različica Carbon Series poudarja karoserijo iz ogljikovih vlaken, zato pokrov motorja, streha in zadnji pokrov Tech Deck niso pobarvani, platišča (aluminijasta ali magnezijeva) pa so lakirana z barvo Magnetite. Na voljo so črte v barvi karoserije ali črte v kontrastni barvi, prav tako pa tudi zavorne čeljusti v barvah Grabber Blue, Race Red ali Black.
Mustang GTD prinaša višjo raven tudi pri Mustangovem naboru vrhunske programske opreme. Tehnologija iz sveta igric Unreal Engine predstavlja temelj informativno-razvedrilnega sistema SYNC 42 in zdaj na 33,5 cm (13,2'') zaslonu na dotik in 31,5 cm (12,4'') instrumentni plošči, ki jo je možno nastaviti po željah, poskrbi za dobrodošlico in slovo s posebnim grafičnim pozdravom, značilnim za Mustanga GTD. Vsak od šestih voznih načinov je prilagojen Mustangu GTD, instrumentna plošča z merilniki Performance pa je ekskluzivno namenjena prikazu vrhunske zmogljivosti Mustanga. Naprej in v sredino postavlja indikator prestave in števec vrtljajev, obenem pa odstrani vse odvečne informacije. Končno je zdaj na strani My Mustang kot Mustangov avatar na voljo tudi Mustang GTD.
Začetek zbiranja prijav za naročila v Evropi
Evropska premiera Mustanga GTD je usklajena z uradnim začetkom zbiranja prijav za naročila na evropskem trgu. 13. junija ob 13. uri po srednjeevropskem času lahko potencialni kupci Mustanga GTD v Evropi obiščejo spletno stran TheMustangGTD.com in se prijavijo za nakup najbolj drznega Mustanga doslej.
# # #
1 Na osnovi računalniških simulacij proizvajalca.
2 Ne dopustite motenj med vožnjo! Če je le možno, uporabite glasovno upravljanje in med vožnjo ne uporabljajte ročnih naprav. Ko je izbrana prestava za vožnjo, so lahko nekatere možnosti blokirane. Nekatere funkcije niso združljive z vsemi telefoni.
3 Uradno homologirani podatki o porabi goriva in izpustih CO2 bodo objavljeni pred začetkom prodaje vozila. V skladu s svetovno usklajenim preskusnim postopkom za lahka vozila (WLTP).
Ford, globalna ameriška blagovna znamka, ki je že več kot 100 let vtkana v tkanino Evrope, si prizadeva za svobodo gibanja, ki gre z roko v roki s skrbjo za planet in drug za drugega. Družba s svojim načrtom Ford+ s poslovnimi enotami Model e, Ford Pro in Ford Blue pospešuje evropsko preobrazbo v popolnoma električno in ogljično nevtralno prihodnost do leta 2035. Družba vodi z novimi drznimi električnimi vozili, ki so zasnovana z mislijo na evropske voznike, in z inovacijami na področju storitev, ki pomagajo ljudem pri povezovanju, razvoju skupnosti in uspehu podjetij. Prodaja in servisiranje Fordovih vozil sta zagotovljena na 50 posameznih evropskih trgih, poslovanje pa vključuje tudi družbo Ford Motor Credit Company, oddelek za podporo strankam (Ford Customer Service Division) in 14 proizvodnih obratov (osem v popolni lasti in šest nekonsolidiranih obratov skupnih podjetij) s štirimi centri v Kölnu v Nemčiji, Valencii v Španiji ter v naših skupnih podjetjih v Craiovi v Romuniji in Kocaeliju v Turčiji. Ford zaposluje približno 34.000 ljudi v svojih obratih v popolni lasti in konsolidiranih skupnih podjetjih ter približno 57.000 ljudi, če upoštevamo nekonsolidirana podjetja po Evropi. Več informacij o podjetju, njegovih izdelkih in storitvah družbe Ford Credit lahko preberete na spletni strani corporate.ford.com.
VIR: SUMMIT MOTORS LJUBLJANA