Ford je danes napovedal pomembne korake na poti k povsem električni prihodnosti v Evropi, s katerimi bo do leta 2024 preoblikoval in ponudil novo generacijo ...

 
Köln, 14. marca 2022 – Ford je danes napovedal pomembne korake na poti k povsem električni prihodnosti v Evropi, s katerimi bo do leta 2024 preoblikoval in ponudil novo generacijo sedmih povsem električnih in popolnoma povezanih osebnih in dostavnih vozil.
 
Današnja napoved temelji na nedavni novici, da je podjetje ustanovilo novo globalno poslovno enoto – Ford Model e –, osredotočeno na oblikovanje, proizvodnjo in distribucijo električnih in povezanih vozil. Skupaj s Ford Pro, ki se osredotoča na Fordovo poslovanje z gospodarskimi vozili, bosta ti dve poslovni enoti določali Fordovo prihodnost v Evropi.
 
“Veseli me hitrost sprememb v Evropi, ki postavlja izziv celotni industriji, da ustvari boljša, čistejša in bolj digitalna vozila. Ford se je pridružil ‘na polno’ in hitro napreduje, da bi odgovoril na povpraševanje v Evropi in po svetu,” je povedal Jim Farley, Fordov predsednik in izvršni direktor.
 
“Zato smo ustvarili Ford Model e, saj nam omogoča napredovanje s hitrostjo zagonskega podjetja pri ustvarjanju električnih vozil, ki navdušujejo in ponujajo za znamko Ford edinstvene povezane storitve, ter so izdelana s Fordovim standardom inženiringa in varnosti.”
 
Ford pričakuje, da bo leta 2026 z razširjeno paleto električnih modelov osebnih in gospodarskih vozil njegova letna prodaja električnih vozil v Evropi presegla 600.000 enot, prav tako pa je ponovno potrdil svojo namero, da bo leta 2023 v Evropi dosegel 6-odstotno maržo EBIT (čisti dohodki od prodaje). Pospešitev v Evropi podpira Fordov cilj, da do leta 2026 po vsem svetu proda več kot dva milijona električnih vozil in zagotovi prilagojeno maržo EBIT v višini 10 odstotkov.
 
“Naš pohod proti popolnoma električni prihodnosti je za Ford nujno potreben, da izpolni potrebe po mobilnosti strank v spreminjajoči se Evropi,” je dejal Stuart Rowley, predsednik Forda Evropa. “Gre tudi za nujno potrebo po večji skrbi za naš planet, pozitiven prispevek družbi in zmanjšanje emisij v skladu s Pariškim podnebnim sporazumom.”
 
Ta prizadevanja bodo skupaj podprla Fordove globalne načrte za znatno zmanjšanje emisij ogljika. Podjetje je danes sporočilo, da si prizadeva za ničelne emisije pri prodaji vseh vozil v Evropi in ogljično nevtralnost v svojem evropskem odtisu obratov, logistike in dobaviteljev do leta 2035.
 
Sedem novih električnih vozil do leta 2024
Po uspešni evropski predstavitvi popolnoma električnih modelov Mach-E leta 2021 in Mach-E GT letos ter uvedbi E-Transita v naslednjem četrtletju je Ford danes razkril načrte za sedem povsem električnih vozil, ki se bodo pridružila Fordovi družini v Evropi – tri nova osebna vozila in štiri nova gospodarska vozila.
 
Leta 2023 bo Ford začel proizvajati povsem novo električno osebno vozilo, srednje velik ‘crossover’, ki ga bodo izdelovali v Kölnu, leta 2024 pa bo kölnski proizvodni liniji dodal še drugo električno vozilo. Poleg tega bo Fordovo najbolje prodajano osebno vozilo v Evropi, Ford Puma, od leta 2024 na voljo v električni različici, izdelovali pa jo bodo v Craiovi v Romuniji.
 
Fordova legendarna paleta vozil Transit, ki potrjuje vodilni položaj najbolje prodajane znamke gospodarskih vozil v Evropi, bo vključevala štiri nove električne modele – popolnoma nov enotonski dostavnik Transit Custom in večnamensko vozilo Tourneo Custom leta 2023 ter naslednjo generacijo manjšega dostavnika Transit Courier in večnamenskega vozila Tourneo Courier leta 2024.
 
“Ta nova Fordova električna vozila pomenijo nič manj kot popolno preobrazbo naše blagovne znamke v Evropi – novo generacijo vozil brez emisij, optimiziranih za povezan svet, ki našim strankam ponujajo resnično izjemne uporabniške izkušnje,” je povedal Rowley.
 
Proizvodnja električnih vozil in naložbe v Kölnu
Ford je danes potrdil, da bo prvo serijsko povsem električno osebno vozilo, ki ga bodo izdelali v Fordovem kölnskem centru za elektrifikacijo, petsedežni srednje velik ‘crossover’. Leta 2021 so športni terenci in ‘crossoverji’ predstavljali 58 odstotkov vseh Fordovih osebnih vozil, prodanih na stari celini, kar je skoraj 20 odstotnih točk več kot leta 2020.
 
Povsem električni ‘crossover’ postavlja nove meje pri Fordu. Vozilo, ki bo z enim polnjenjem prevozilo 500 km, in njegovo ime bodo razkrili pozneje letos, proizvodnja pa se bo začela leta 2023.
 
Današnja potrditev, da bodo v Fordovem kölnskem centru za elektrifikacijo izdelovali še drugo povsem električno osebno vozilo – športni ‘crossover’ – pomeni, da se bo proizvodnja električnih vozil v tem obratu v šestih letih povečala na 1,2 milijona vozil. Naložbe v nova električna osebna vozila, ki jih bodo izdelovali v Kölnu, bodo predvidoma znašale dve milijardi dolarjev (dobre 1,82 milijarde evrov). Naložbe vključujejo nov obrat za sestavljanje baterij, ki naj bi začel delovati leta 2024.
 
Cilj novega skupnega podjetja je povečati proizvodnjo baterij v Evropi
Da bi podprli Fordove ambiciozne načrte za elektrifikacijo vozil, so družbe Ford, SK On Co., Ltd. in Koç Holding podpisale nezavezujoč memorandum o soglasju za novo, v panogi vodilno skupno podjetje v Turčiji. Po sklenitvi končnega sporazuma nameravajo trije partnerji ustvariti enega največjih obratov za proizvodnjo baterij za električna vozila v širši evropski regiji.
Skupno podjetje bo v bližini Ankare in bo proizvajalo celice NMC (litij-nikelj-mangan-kobaltov oksid) z visoko vsebnostjo niklja za sestavljanje modulov baterijskih nizov. Proizvodnja naj bi se začela že sredi desetletja, letna zmogljivost pa naj bi znašala od 30 do 45 gigavatnih ur.
 
Naložbe, ki jih trije partnerji načrtujejo v skupno podjetje za proizvodnjo baterij – vključno s podporo turške vlade –, bodo neposredno koristile uporabnikom velikih in manjših gospodarskih vozil po vsej Evropi, saj bodo zmanjšale stroške za energijo in obratovalne stroške ter pomembno prispevale k zmanjšanju emisij CO2.

Povečanje proizvodnih zmogljivosti za električna vozila v Craiovi
Fordov proizvodni obrat v mestu Craiova v Romuniji bo imel pomembno vlogo pri načrtih družbe za rast števila električnih in gospodarskih vozil v Evropi.
 
Od leta 2024 bo evropskim kupcem na voljo povsem električna različica Pume, Fordovega izjemno priljubljenega kompaktnega ‘crossoverja’. Puma je bila leta 2021 Fordovo najbolje prodajano osebno vozilo v Evropi, povsem električna Puma pa bo, ko jo bodo leta 2024 začeli izdelovati v Craiovi, ta model približala še širši skupini evropskih kupcev.
 
Poleg tega bodo v Craiovi od leta 2023 izdelovali tudi povsem novi različici priljubljenega lahkega gospodarskega vozila Transit Courier in kompaktnega večnamenskega vozila Tourneo Courier, ki bosta leta 2024 na voljo tudi s povsem električnim pogonom.
 
Za dodatno povečanje zmogljivosti električnih in gospodarskih vozil je Ford danes zjutraj sporočil, da bo Ford Otosan po odobritvi in posvetovanju s pristojnimi organi prevzel lastništvo tovarne in proizvodne dejavnosti v Craiovi. Ford Otosan, skupno podjetje družb Ford Motor Company in Koç Holding, je eno najdlje delujočih in najuspešnejših skupnih podjetij v svetovni avtomobilski industriji.
 
“Pozdravljamo to priložnost, da povečamo naše skupno podjetje z družbo Koç Holding in strateško partnerstvo uporabimo za boljši izkoristek naših virov in znanja v Romuniji,” je dejal Rowley. “Ford Craiova je danes odlična zgodba o uspehu in verjamemo, da lahko z izkušnjami in strokovnim znanjem družbe Ford Otosan na področju elektrifikacije in gospodarskih vozil doseže še višjo raven.”
 
O družbi Ford Motor Company
Ford Motor Company (NYSE: F) je globalno podjetje s sedežem v Dearbornu v ameriški zvezni državi Michigan, ki si prizadeva pomagati graditi boljši svet, v katerem se lahko vsak človek svobodno giblje in uresničuje svoje sanje. Načrt družbe Ford+ za rast in ustvarjanje vrednosti združuje obstoječe prednosti, nove zmožnosti in stalne odnose s strankami, da bi obogatil izkušnje teh strank in poglobil njihovo zvestobo. Ford razvija, proizvaja, trži in servisira celotno linijo povezanih, vse bolj elektrificiranih osebnih in gospodarskih vozil: paleta vključuje Fordove poltovornjake, športne terence, dostavna in osebna vozila ter razkošne modele vozil Lincoln. Ford si prizadeva biti vodilno podjetje na področju elektrifikacije, mobilnostnih rešitev vključno z rešitvami za avtonomno vožnjo in storitev povezljivosti ter zagotavlja finančne storitve prek družbe Ford Motor Credit Company. V družbi Ford je po vsem svetu zaposlenih približno 183.000 ljudi. Za več informacij o Fordu in Fordovih izdelkih ter storitvah družbe Ford Motor Credit Company obiščite spletno stran www.corporate.ford.com.
 
Ford Evropa je odgovoren za proizvodnjo, prodajo in servisiranje vozil znamke Ford na 50 posameznih trgih, v podjetju pa je v obratih, ki so v izključni Fordovi lasti, zaposlenih približno 41.000 oseb, v skupnih podjetjih in poslovnih povezavah pa se ta številka poveča na približno 55.000 oseb. Poslovanje Forda Evropa poleg finančne družbe Ford Motor Credit Company vključuje tudi oddelek storitev za stranke in 14 proizvodnih obratov (10 jih je povsem v Fordovi lasti ali so skupna podjetja, 4 obrati delujejo v sklopu poslovnih povezav izven skupine). Prve Fordove avtomobile so v Evropo uvozili leta 1903 – istega leta, kot je bila ustanovljena družba Ford Motor Company. Proizvodnja v Evropi se je začela leta 1911.
 
PR: Summit motors Ljubljana