Ford Mustang, kultni športni avtomobil, ki je ustvaril ameriški segment ‘Pony cars’ (cenovno ugodni, kompaktni, skrbno oblikovani športni kupeji in kabrioleti), ...


  
Foto: Ford

 
Daytona Beach, Florida, ZDA – Ford Mustang, kultni športni avtomobil, ki je ustvaril ameriški segment ‘Pony cars’ (cenovno ugodni, kompaktni, skrbno oblikovani športni kupeji in kabrioleti), bo na čelu Fordove vrnitve na globalne dirke športnih avtomobilov, saj Ford Performance pripravlja nov dirkalnik GT3 za prvenstvo leta 2024.
 
Ford Performance je razkril načrte za povsem nov dirkalnik Mustang GT3, ki se bo pomeril v sezoni 2024 Mednarodnega združenja za motošport (IMSA), vključno z dirko 24 ur Daytone.
 
Novi Mustang, ki so ga napovedali pred dirko Rolex 24 v Daytoni, bo skupni program oddelka Ford Performance in dolgoletnega partnerja pri dirkah Multimatic Motorsports. Vključeval bo tako tovarniško podprto ekipo IMSA GTD Pro Works z dvema dirkalnikoma, ki jo bo vodil Multimatic, kot tudi Mustange za stranke v razredu GTD, dirkalniki pa bodo nastopili na dirki v Daytoni leta 2024.
 
“Mustang je bil od samega začetka rojen za dirkanje in navdušeni smo, da lahko predstavimo različico GT3, s katero se bomo pomerili z nekaterimi največjimi proizvajalci na svetu,” je dejal Mark Rushbrook, globalni direktor oddelka Ford Performance Motorsports. “Z 58-letno svetovno dediščino nastopov na vzdržljivostnih dirkah, vključno s prvenstvi NASCAR in Australian Supercars, smo pripravljeni, da Mustanga popeljemo na naslednjo raven globalne zmogljivosti.”
 
“Nobenega dvoma ni, da je Multimatic Motorsports idealen partner pri tem projektu,” je povedal Rushbrook. “Ne le, da so v preteklosti z nami sodelovali pri razvoju številnih programov z Mustangi za stranke, temveč so s svojim delom pri programu Ford GT in novih dirkalnih programih Bronco® DR dokazali, da lahko skupaj zagotovimo dirkalne programe na ravni prvenstva za družbo Ford in njene stranke.”
 
“Navdušeni smo nad sodelovanjem s podjetjem Ford Performance pri tem novem programu IMSA in programu za stranke GT3,” je povedal Larry Holt, izvršni podpredsednik skupine za posebne predelave vozil v podjetju Multimatic. “Že dolgo odlično sodelujemo tako na najvišjih ravneh profesionalnih dirk s športnimi avtomobili kot pri razvoju konkurenčnih dirkalnih programov in vozil za stranke. Cenimo njihovo zaupanje in komaj čakamo, da svetu pokažemo, kaj se nam obeta z Mustangom.”
 
Novega Mustanga GT3 bo poganjal Fordov 5,0-litrski motor na osnovi V8 Coyote, ki ga je razvil oddelek Ford Performance, izdelala pa ga bo ekipa M-Sport iz Cumbrije v Angliji, ki že dolgo sodeluje na dirkah in osvaja svetovna prvenstva.
 
Organizaciji imata bogato zgodovino v svetovnem prvenstvu v reliju FIA, pred kratkim pa sta sodelovali pri razvoju in pripravi dirkalnika Ford Puma Hybrid Rally1, ki je na svoji premierni dirki na reliju Monte Carlo pretekli konec tedna osvojil prvo, tretje in peto mesto.
 
“Veseli nas, da po zelo uspešnih 25 letih sodelovanja s Fordom v svetovnem prvenstvu v reliju, ki z vozilom Puma Hybrid Rally1 znova prinaša osupljive rezultate, širimo sodelovanje v svet dirkanja,” je povedal Malcom Wilson, lastnik družbe M-Sport. “M-Sport ima bogato poglobljeno znanje in izkušnje s področja dirkanja na dirkališčih, zlasti iz našega programa GT3, v katerem smo z motorjem V8 za GT3, ki ga je razvil M-Sport, leta 2020 zmagali na 12-urni dirki Bathurst, leta 2019 pa na dirki 1000 km po dirkališču Paula Ricarda.”
 
“Z našim najnovejšim projektom smo postali uradni dobavitelj motorjev za prvenstvo British Touring Car Championship, ki prav tako uporablja Fordovo arhitekturo motorjev,” je dodal Wilson. “Navdušeni smo nad neposrednim sodelovanjem z oddelkom Ford Performance in Multimaticom pri Mustangu GT3, zato ne bomo izpustili nobene priložnosti, da s trdim delom in s skupnimi močmi izborimo še več zmag po vsem svetu.”
 
Specifično dirkaški pogonski agregat bo nadaljeval dediščino visokozmogljivih motorjev V8 z atmosferskim polnjenjem na Mustangovi platformi. Za srce in dušo bo poskrbel svetovno znani motor Ford Coyote®, s posebnimi prilagoditvami pa bo pripravljen na vzdržljivostne dirke v svetovnem razredu GT3.
 
Novi dirkalnik Mustang GT3 bo imel po meri izdelano vzmetenje z različno dolgima krmilnima ročicama (SLA) spredaj in zadaj, zadaj nameščeni menjalnik, karoserijske ploskve iz ogljikovih vlaken in edinstven aerodinamični paket, razvit za doseganje ciljev GT3.
 
Od začetka sezone 2024 bosta Ford in Multimatic moštvom zagotovila tako tovarniško podprte kot tudi za stranke pripravljene Mustange GT3.
 
Joey Hand, eden od zmagovalnih voznikov na dirki 24 ur Le Mansa 2016 v razredu GTE Pro z vozilom Ford GT, bo kot testni voznik sodeloval v novem programu, poleg tega pa bo še naprej opravljal vlogo razvojnega voznika in trenerja za Ford Performance. Tako se bo leta 2022 v dirkalniku Ford Mustang ekipe Rick Ware Racing pomeril tudi na šestih cestnih dirkah za pokal NASCAR v letu 2022.

“Super je biti na začetku še enega neverjetnega programa dirkanja s športnimi avtomobili pri Fordu,” je povedal Hand. “Čeprav rad tekmujem in zmagujem na dirkališču, uživam tudi v sodelovanju pri razvoju novih dirkalnikov, kot je ta Mustang. Veliko smo testirali s programom Ford GT, zato bo super, da bomo spet sodelovali z istimi ljudmi pri Fordu in Multimaticu, ko bomo pripravljali ta avtomobil na tekmovanja.”
 
Prihaja tudi novi Mustang GT4
 
Čeprav je Mustang GT3 za IMSA novost, sta Ford in Multimatic potrdila, da se bo uspešen program dirkanja za stranke z Mustangom GT4 nadaljeval tudi v prihodnosti, saj bo novi Mustang GT4 predvidoma debitiral v sezoni 2023.
 
“Za nas je pomembno, da še naprej podpiramo tudi prizadevanja za Mustanga GT4,” je dejal Rushbrook. “S sedanjim Mustangom GT4 smo imeli veliko uspeha pri nas in v Evropi, zato se veselimo, da bomo lahko našim strankam od naslednje sezone naprej ponudili povsem nov avtomobil za tekmovanje v kategoriji GT4. Več o tem bomo povedali v bližnji prihodnosti.”
 
Napovedi novega Mustanga za dirke s športnimi avtomobili dopolnjujejo vrsto novih dirkalnih Mustangov, ki jih bo Ford Performance predstavil v bližnji prihodnosti. Ford Mustang naslednje generacije (modelno leto 2022) bo 6. februarja debitiral v prvenstvu NASCAR na dirki LA Coliseum in nato dva tedna pozneje na dirki Daytona 500. Ford Performance razvija novega Mustanga tretje generacije za prvenstvo Supercars, ki bo debitiral v začetku leta 2023.
 
###
 
O družbi Ford Motor Company
Ford Motor Company (NYSE: F) je globalno podjetje s sedežem v Dearbornu v ameriški zvezni državi Michigan, ki si prizadeva pomagati graditi boljši svet, v katerem se lahko vsak človek svobodno giblje in uresničuje svoje sanje. Načrt družbe Ford+ za rast in ustvarjanje vrednosti združuje obstoječe prednosti, nove zmožnosti in stalne odnose s strankami, da bi obogatil izkušnje teh strank in poglobil njihovo zvestobo. Ford razvija, proizvaja, trži in servisira celotno linijo povezanih, vse bolj elektrificiranih osebnih in gospodarskih vozil: paleta vključuje Fordove poltovornjake, športne terence, dostavna in osebna vozila ter razkošne modele vozil Lincoln. Ford si prizadeva biti vodilno podjetje na področju elektrifikacije, mobilnostnih rešitev vključno z rešitvami za avtonomno vožnjo in storitev povezljivosti ter zagotavlja finančne storitve prek družbe Ford Motor Credit Company. V družbi Ford je po vsem svetu zaposlenih približno 182.000 ljudi. Za več informacij o Fordu in Fordovih izdelkih ter storitvah družbe Ford Motor Credit Company obiščite spletno stran corporate.ford.com.
 
O podjetjuMultimatic
Multimatic je zasebno globalno podjetje, ki razvija in dobavlja komponente, sisteme in storitve za avtomobilsko industrijo. Med Multimaticove ključne kompetence spadata inženiring in proizvodnja kompleksnih mehanizmov, opreme za karoserijo, sistemov vzmetenja in karoserijskih struktur ter oblikovanje in razvoj lahkih kompozitnih avtomobilskih sistemov. Poleg tega Multimatic zagotavlja oblikovanje, razvoj in proizvodnjo nišnih vozil za cestno in dirkaško uporabo. Multimatic ima sedež v Torontu v Kanadi, proizvodne in razvojne oddelke pa ima v Severni Ameriki, Evropi in Aziji. Povezan je s partnerji po vsem svetu. Multimatic sestavlja pet operativnih skupin: Multimatic Mechanisms, Multimatic Structures & Suspension, Multimatic Engineering, Multimatic Niche Vehicles in Multimatic Special Vehicle Operations. Za dodatne informacije obiščite www.multimatic.com in www.multimaticmotorsports.com.

PR: SUMMIT MOTORS LJUBLJANA